Ik ben mij alvast aan het oriënteren op autostoelen (voorlopig nog niet nodig, maar ik wil de aanbiedingen in de gaten houden). Ik vroeg mij af of er al (meer) ervaringen zijn met de Lief autostoel. Ik kan alleen oudere berichten hierover vinden. Ik vind het een mooie autostoel, maar is hij ook makkelijk in gebruik en veilig? Of kan ik beter voor een maxi cosi of römer gaan?
Wij zijn afgelopen vrijdag bij de baby speciaal zaak wezen kijken voor deze autostoel. De autostoel is veilig anders mag hij niet verkocht worden. Wij gaan voor de stoel van 149euro die kun je tot 11 jaar gebruiken. Als het kindje te groot is voor de gewone autostoel kun je de rugleuning omhoog trekken en de gordeltjes eruit halen zo heb je een stoelverhoger over die je met de autogordel vast kunt maken echt ideaal! Wij zijn erg enthousiast en gaan hem volgende week ophalen.
Zelf geen ervaring mee maar las OUD / Autostoeltjes 4 - forum.fok.nl op fok vandaag, en ze lijken verdacht veel op de kids river stoelen. Mag je zelf beslissen of dat je 60 euro waard is.
apart joh kan je dat stoeltje van kids river dan ook ombouwen tot een stoelverhoger? Als dat zo is gaan wij denk ik dat stoeltje niet aanschaffen maar gewoon 1 van maxicosi
Ik ben zelf bij de aanschaf van onze stoel afgegaan op veiligheid. Dochter wou geen stoel met vangarm erin, dat duwt ze steeds weg. We hebben geen isofix in de auto, dus de beste keuze bij ons was de romer king plus.
Ik heb ook gehoord dat het een leuke bekleding is op een relatief goedkope stoel. Hij voldoet natuurlijk wel aan de minimale veiligheidseisen maar je hebt ook gradaties in veiligheid. Bij testen van de consumentenbond en anwb zie je ook heel duidelijk verschil tussen de stoelen. Als je wat meer wil uitgeven zou ik dat eerder doen aan een nog veiligere stoel dan aan een leuk printje.