IK heb nu een priori voor dochter ze is nu 2 jaar en 13, 5 kilo.. Nu wil ik zoon graag in de priori zetten en heb ik voor dochter een andere autostoel vanaf 15 kilo mag ze hier al in of moet ik eeen 123 stoel voor dr halen .. Die ik nu voor dr heb zijn van mn tante geweest maar ik twijfel dus of ze al over kan.. Alvast bedankt Gr gemma
Ik zou het nog niet doen. Mijn zoon was al bijna 3 en ruim 15 kilo toen hij overging en ik vond het net kunnen. Het is dat hij uit de andere stoel was gegroeid.
ABSOLUUT niet! Sorry voor de hoofdletters maar het is levensgevaarlijk als je je kind nu al in een stoelverhoger zet! Onder de 15 kg. blokkeert de autogordel niet en daarnaast geeft een verhoger lang zoveel bescherming niet als een autostoel. Ook snapt een kind van 2 nog niet dat het stil moet blijven zitten en dat is noodzakelijk om de gordel goed over het lichaam te laten lopen waardoor hij dus veilig gebruikt kan worden. Je kindje echt zo lang in de autostoel houden tot ze er met de bovenkant oren/ogen bovenuit komt of zwaarder is dan 18 kg. Een autostoel is een serieus veiligheidsproduct en daar moet je echt niet op besparen door je oudste uit zijn stoel te halen omdat de jongste er inmiddels in past. Een verhoger moet je echt pas gaan gebruiken als je kind écht niet meer in de autostoel past.
Ik weet niet hoe lang en zwaar je jongste is, maar als hij nog in de 0+ stoel past, is het ook veel veiliger hem daarin te houden tot hij met zijn hoofd tot de rand van de stoel komt of 13 kg. weegt.
De stoel die ik heb gekregen is gewoon een stoel hoor.. Niet enkel een verhoger.. Ik begrijp dus dat t nog niet kan omdat de gordel niet blokkeert onder de 15 kilo.. Mijn jongste in de maxi cosi houde is geen optie die brult de hele boel bij elkaar en ligt ook evht niet lkkr meer.. Dan blijft dus alleen de optie 123 stoel vpor mn dichter over..
Een 'stoel' waar je kind met de driepuntsgordel in vast zit, is een verhoger. Die dient ervoor je kind goed in de gordel te laten passen. Je hebt verhogers met en zonder rugleuning. Een autostoel waar je kind in een harnas inzit, geeft veel meer bescherming. Daarom is het belangrijk je kind daar zo lang mogelijk in te houden. Een 123 combinatiestoel is een goede oplossing idd, dan kan ze zo lang mogelijk in het harnas blijven.
Ik heb ook een 123 stoel gekocht. Mijn zoontje was bijna 3 maar licht, 13 kg denk ik... Zo kon de jongste, was al bijna 1,5 over in de volgstoel. Ik vind het ook fijn dat hij nog in gordeltjes zit. Nu nog met 3,5 en 16 kg. Dus ik zou zeggen idd een 123 stoel.
Zit ook met dit vervelende vraagstuk... geraak er eigenlijk niet wijs aan uit. Zoontje pas wel nog net in de stoel (hoofd komt nu net gelijk met de hoofdsteun) maar ik vind dat het voor hem niet meer comfortabel is. Zijn benen hanger er zo ver uit + het is een kuipmodel en ik merk gewoon dat hij niet lekker zit. Ook de schouderriemen trekken nu tegen (en als ik ze losser maak haalt hij er veel te makkelijk zijn armen uit). Weet dus ook niet goed wat te doen, hij is nu 2,8 jaar en weegt 14kg400. Deze hebben we nu, kan zogezegd tot 18kg maar dat vind ik dus onzin, daarvoor is die stoel echt niet groot genoeg.
Het verschilt helaas erg per stoel hoe lang ze erin kunnen. Ik begrijp dat hij er qua lengte en gewicht in principe nog in past maar jij het idee hebt dat hij er niet lekker meer in zit. Je zou dan ook kunnen kijken naar een 123 combinatie stoel. Of een andere groep 1 stoel, maar dat is natuurlijk erg duur voor een korte periode. Kinderen tot 4 a 5 jaar zijn te jong voor een groep 2/3 stoel, oftewel een verhoger. Dit omdat de bekkenbotten nog niet genoeg ontwikkeld zijn om een klap van de heupgordel op te kunnen vangen, waardoor interne organen beschadigd kunnen worden tijdens een ongeval. Onder de 15 kg. blokkeert een autogordel niet, dit is dus levensgevaarlijk.
Ja, zo'n verhoger is zeker geen optie. Het moet wel veilig blijven. Heb gewoon de indruk dat hij er "gedrongen" in zit... lange ritten verdraagt hij ook niet goed meer. (bedoel dan een rit van 30 à 45min ofzo). Erg vervelend, dure autostoelen!! En dan kan je ze maar even gebruiken.. Zal idd zo'n 123-model worden, maar wil wel een beetje iets betaalbaar vinden.