Wie neemt er nog Clomid???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nieckje, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieckje

nieckje Actief lid

2 mei 2011
    108
    0
    0
    hallo,
    ik heb voor de eerste maal clomid 50 genomen omdat mijn cyclus zo afwisselend en lang is.
    nu voelde ik wel mijn eisprong 5dagen.

nu zit ik op dag 19 en voel ik nog niets of ook geen vruchtbaar slijm gezien. nu ben ik er natuurlijk weer meer mee bezig dan ik zou willen. maar ik dacht dat je met clomid een regelmatigere cyclus had?? en nu zal ik mss niet meer mijn eisprong voelen maar hoe kan ik dan weten wanneer het de goeie moment is??
    iemand raad?? zou er graag terug minder mee bezig zijn maar momenteel ben ik echt op eisprong aan het wachten en denk ik dus aan niets anders...

iemand raad?
    groetjes

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Temperatuur je nog?
    en gebruik je ovu testen?

3. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Ik krijg altijd echo's in het ziekenhuis. hebben ze je helemaal niks aangeraden?? Ik zou gewoon even het ziekenhuis bellen, dan heb je duidelijkheid en weet je wat je kan verwachten. Succes. Groetjes, Julia

4. Vlinder14

Vlinder14 Actief lid

3 aug 2011
    109
    0
    0
    bezig bijtje
    omgeving Rotterdam
    ik heb ergens gelezen dat bij het gebruik van clomid je eisprong ergens tussen dag 17 en 19 plaats vindt, maar bij mij was het afgelopen keer op dag 22... dus dat zegt ook niet heel veel. Mijn cyclus is ook regelmatig. Clomid zorgt niet voor een kortere cyclus.. mijne was nu 36 dagen (terwijl 30 dagen normaal al lang is)..
    Kan natuurlijk zijn dat jou lichaam toch nog niet goed reageert op 50 mg, maar ik ben geen gyn. Ik zou het nog even navragen en misschien ook vragen om een follikel meting. Dan kijken ze of je eitjes wel groeien en kunnen ze aangeven wanneer er een gaat springen.. (ongeveer)

liefs

5. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ik zou vragen om echo's.
    Heb zelf op dag 10 echo gehad en daarna dag 12 weer. Toen zag ze bij mij dat hij op het punt stond om te springen..

Op deze manier weet je ook niet waar je aan toe bent.
    Kan natuurlijk dat je lichaam niet reageert op 50 mg.

6. nieckje

nieckje Actief lid

2 mei 2011
    108
    0
    0
    vorige week ovu testen gedaan maar was niets. nu nieuw gaan halen. maar normaal voel ik de eisprong dus moest het niet werken zou ik het toch ook moeten voelen?? mss toch nog deze week afwachten?? pfff probeer er maar eens niet mee bezig te zijn.
    meer clomid zie ik niet goed zitten omdat ikzelf al van een 2ling ben en clomid verhoogt ook de kansen..
    mss vrijdag eens bellen naar gynecoloog als deze week de ovu testen ook negatief zijn??

7. nieckje

nieckje Actief lid

2 mei 2011
    108
    0
    0

ben je ook met behulp van clomid zwanger geraakt??

8. angela33

angela33 Actief lid

7 mei 2011
    169
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb zelf clomid genomen zonder doktersrecept en was bij de eerste keer gelijk zwanger helaas is dat misgegaan met 5.3 weken.
    ik wil het weer gaan gebruiken.

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Waarom Clomid niet op recept gebruiken ?
    Het is volgens mij een middel dat alleen op recept gebruikt mag worden en dat zal niet voor niets zijn?

10. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)

sorry niet echt duidelijk bij gezet. Maar dit was inderdaad door middel van Clomid..

11. nieckje

nieckje Actief lid

2 mei 2011
    108
    0
    0

en redelijk vlug heb ik al gezien :)
    proficiat!!

12. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hoi Nieckje,
    Ik ga ook volgende week van start met de eerste kuur Clomid van 50 mg. Ik zal regelmatig echo's krijgen om bij te houden of er iets rijpt en wanneer er iets gaat springen om zo doelgericht te kunnen klussen.

Ik heb op het forum meerdere malen gelezen dat ovulatietesten niet werken in combi met Clomid of pcos... weet het niet meer precies. Misschien beïnvloed het dus je ovulatietesten en kun je niet testen wanneer je vruchtbare dagen zijn... even aan de gyn vragen! Misschien kun jij ook echo's krijgen om het proces te volgen. Succes!

13. nikeh

nikeh Lid

30 jan 2012
    83
    0
    0
    Leerkracht cluster IV
    Zuid-Holland
    Hallo!

Ik heb net mijn eerste Clomidkuur (50mg) achter de rug. Ik heb vandaag een echo gehad en we zagen 2 grotere eitjes, een van 12 en een van 13mm. Ik moet woensdag weer terug om te kijken hoe ze gegroeid zijn. Nu veeeeeel oefenen samen, want heb intussen geen idee meer wanneer mijn eiersprong moet komen! Woensdag wordt meteen de PH waarde van mijn baarmoederslijmvlies gemeten. Ben alleen vergeten te vragen waarom...

Groetjes,
    Nikeh

14. nieckje

nieckje Actief lid

2 mei 2011
    108
    0
    0
    @krullie85; is da waar? da heb wist ik nie da ovulatietesten mss niet werken als je clomid neemt..
    ma normaal voelde ik wel mijn eisprong en heb da nu ook nog nie gehad...
    en vruchtbaar slijm heb ik ook nog niet echt gezien..

@ nikeh: mijn gynecoloog heeft niets gezegd van echo's enzo.. mss dak haar eind deze week toch eens ga bellen als ik nog niets gevoeld heb ofzo.
    iedereen zegt altijd ernie mee bezig zijn.. maar da lukt dus totaal nie ze nu!! amai wordt er ver depri van...
    nu heb ik al gelezen da je me clomid ook pas op dag 22 eisprong kan hebben... en is vandaag dag 20...

15. nikeh

nikeh Lid

30 jan 2012
    83
    0
    0
    Leerkracht cluster IV
    Zuid-Holland
    @nieckje
    Volgens mij is een echo wel belangrijk als je Clomid slikt hoor! Ze kijken dan of er een eitje groeit en of je misschien cystes ontwikkelt. Zou inderdaad even bellen!
    Tja, en er niet teveel mee bezig zijn... Volgens mij is dat onmogelijk!!

16. nikeh

nikeh Lid

30 jan 2012
    83
    0
    0
    Leerkracht cluster IV
    Zuid-Holland
    Ik ben vandaag weer bij de gynaecoloog geweest. Ze heeft de PH waarde van mijn baarmoederslijmvlies gemeten. Dit was niet prettig, maar het resultaat was erg goed!! Mijn twee eicellen waren ook goed gegroeid, allebei 17mm nu. Ik krijg een dezer dagen mijn eiersprong, dus volop klussen nu! De gynaecoloog was erg tevreden met het resultaat na pas 1 ronde Clomid! Was is uiteraard erg blij mee en moest dit dus ook even hier delen!!

17. nieckje

nieckje Actief lid

2 mei 2011
    108
    0
    0
    amai proficiat ;)

de vorige keer dat ik bij gynecoloog moest zat ook ei klaar, ze zei dat binnen 5a6 dagen de moment was. had wel pas op de 6de dag positieve ovu test maar is mss normaal??

denk dak nu ook bijna eisprong heb, denk dak voel wa dak vorige keer voelde :) maar ga haar toch eens bellen om te zegge dat zo lang duurt me clomid. nu hope dak het goed voel ;)

succes!!

18. nikeh

nikeh Lid

30 jan 2012
    83
    0
    0
    Leerkracht cluster IV
    Zuid-Holland
    Hoi Nieckje,

Weet je al iets?? Ik zit op het wachtbankje... Donderdag is dag 28 van mijn cyclus. Ik heb normaal gesproken een cyclus van 28-31 dagen, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat zit nu ik Clomid heb geslikt!

19. nieckje

nieckje Actief lid

2 mei 2011
    108
    0
    0
    hoi
    maandag (dag 26) heb ik naar gynecoloog gebeld. mn waarden in bloed waren perfect en was pal op eisprong.. maar de zondag zei ze wel dat te vroeg zou zijn om te oefenen. en aangezien mijn vriend begin deze week heel druk had met werk is het er niet van gekomen.
    nu ga ik als ik mn maandstonde heb terug bellen om toch wat betere controle te hebben. want heb nu wel langer het pijnlijk gevoel gehad van eisprong dan vorige keren. nuja afwachten en hopen dat de volgende eisprong vroeger is en ook goeie eisprong. dus afwachten.
    duimen dus :)
    jij ook succes :)

20. nieckje

nieckje Actief lid

2 mei 2011
    108
    0
    0
    en als ik dan nog langere eisprong heb beetje meer clomid nemen zei ze. maar hopen dat het vlug lukt :)

Deel Deze Pagina