Welk matras?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linnie1985, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Vandaag hebben we het babykamertje besteld, echt super leuk! Maar...toen kwamen we bij de matrassen en ook daar grote keuze mogelijkheden. Ook qua prijsklasse uiteraard.
    Voor wat voor soort matrasje hebben jullie gekozen? De verkoopster adviseerde een ademend matras, voor als de baby op d'r buik ligt. Klinkt allemaal heel mooi en goed enzo, maar is dat allemaal echt nodig?
    Ik heb er duidelijk nog geen verstand van...:)

2. Lycke

Lycke Lid

30 jul 2009
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een polyether matras.

Qua prijs is het gewoon een gemiddeld matras.
    Zolang het een stof is die goed ventileert is het prima lijkt me.
    Persoonlijk leg ik een baby niet op z'n buik te slapen totdat het sterk genoeg is om zelf om te draaien en het zelf vanaf rug op buik draait.

Groetjes Lycke, mama van Joris ( 13 november 2007 ) en
    Sophie ( 16 april 2010 )

3. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Tja, verkooppraatjes genoeg natuurlijk!
    Ik vroeg daarna aan de verkoopster van de prenatal hoe de kwaliteiten waren. Uiteindelijk gaf ze aan dat het goedkoopste matras en dus het simpelste ook een super goed cijfer krijgt want anders mag het niet verkocht worden, regels zijn best streng.
    Hier dus het goedkoopste matras van prenatal gekocht. Komt nu de 2e van in huis voor broer/ zus; staat nu in de sale folder van prenatal.

Wij gebruiken ook gen aerosleep; ik geloof er allemaal niet zo in. Maar...... dat is aan ieder om dat voor jezelf te bepalen. Je kan hierover van iedereen heel verschillende adviezen krijgen omdat iedereen nu eenmaal anders in het leven staat.
    In andere landen zijn weer hele andere regels en liggen kids nog op matrassen met plastic erin verwerkt.... tja. Hier in NL is alles wat wordt verkocht gewoon hartstikke goed. Vond het ook moeilijk kiezen hoor, waar doe je goed aan?

Lotte slaapt al sinds ze een maand of 5 is op haar buik (op ons initiatief omdat ze lang huilde, dan viel ze sneller in slaap). In begin legden we haar terug als wij gingen slapen maar na paar weekjes niet meer, ze lag altijd zo heerlijk te slapen. Ze slaapt nu nog steeds op haar buik, vind ze zelf het fijnste denk ik. Maar ze is nu natuurlijk ook sterk genoeg om zelf te draaien enzo.

Ik zou zeggen; kies datgeen waar jij je het fijnste bij voelt. Niet teveel naar de verkooppraatjes luisteren maar gewoon wat denk je zelf en waar voel je je goed bij.
    Een afritsbare hoes kun je bijv. handig vinden, want indien nodig kun je dit wassen.
    Wij hebben het niet. Ik mis het ook niet, want ondanks de nodige ziektes/ overgeef en diarree is het matras nog nooit vies geworden. Luiers van tegenwoordig zijn ook erg goed dus doorlekken komt maar weinig voor.
    Maar kan me voorstellen dat mensen een afritsbare hoes handig vinden.

Vering enzo vind ik bij babymatrassen onzin. Werkt pas vanaf ..... (weet getal niet) kilo en dan slaapt je kind er wellicht niet eens meer op (was volgens mij 15 kilo ofzo).

Suc6!

4. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hier wel een aerosleep matras en ik ben er super blij mee. Voor mijn eigen gemoedsrust is het toch beter en ik vind het lekker ventilerend zo'n matras

5. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    je kunt gewoon een simpel matras kopen van ongeveer 120 euro en dan koop je er zo een topper bij met van die kleine gaatjes. voorkomt stikken als ze per ongeluk op hun buik draaien..

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.034
    1.855
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een matras van de ikea, prima matras voor weinig geld.
    Aerosleep of nannycare vind ik echt onzin.

7. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Wij hebben ook een matrasje van de ikea.

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    120 euro een simpel matras?

bij de ikea heb je voor dat geld 2 pocketveringsmatrasjes voor de kleine...

9. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    wij hebben wel de aerosleep (combinatie van de aerosleep matras + de aerosleep hier bovenop). Was volgends mij 149 euro in totaal.
    Is natuurlijk ieder voor zich, welke je neemt. Wij hebben hier een goed gevoel bij, schadelijk is het in ieder geval niet ;)

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ikea is ook wel het andere uiterste..je hebt matrassen van boven de 160 euro..en zelfs nog meer..ik vind het belangrijk dat het kindje lekker en vooral veilig slaapt..en die aerosleep is gewoon echt veiliger als ze op hun buik zijn gedraaid

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Aerosleep is geen "must have" maar ook zeker geen onzin. Het werkt wel degelijk. De vraag is alleen of je de functie van het ademhalen door het matrasje heen ooit nodig hebt. Ik heb hem dus ook en voel mezelf hier echt fijn bij. Zal niemand veroordelen die het niet heeft maar slaap er zelf beter van. Het is ook supermakkelijk omdat als ze spugen/poepen etc het door de gaatjes heen zakt en ze niet in de nattigheid blijven liggen. Verder is de Aerosleep hoes makkelijk te wassen. Als laatste is het ook lekker koel in de zomer doordat het supergoed ventileert.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.154
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Pfff, 120 euro voor een matras? Wij zijn uiteindelijk overstag gegaan en hebben nu het duurste matras van Ikea (90 euro). Dat vond ik al erg veel. Maar goed: schoonouders betalen en zij adviseerden het met klem. Nou, prima. :) Ik had er één van 40 euro uitgezocht. Je baby gaat echt geen rugklachten krijgen door een goedkoper matras hoor, dat gaat inderdaad pas vanaf een bepaald gewicht een rol spelen. Wel is de dikte belangrijk, zodat je kindje er niet onder kan kruipen.

Wij hebben wel een aerosleep topdek, maar meer om de combinatie van matrasbeschermer die wel ademend is (in tegenstelling tot zeiltje). En aangezien we beide allergieën hebben, vind ik het wel fijn dat de Aerosleep de reactie op huismijt vermindert.

13. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    qua comfort maakt het idd niks uit want een baby weegt niks! maar wel de ventilatie van een matras en dus ook de warmte! en die aerosleep is gewoon super.

14. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben het matras van Aerosleep, de elegance.
    Hebben een mazzeltje gehad met een babyzaak die failliet ging en het dus voor de helft kunnen aanschaffen (80euro). Anders weet ik ook niet of ik het dubbele betaald zou hebben ;)

15. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    die topper was 80 euro..

16. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    idd, normaal is de topper al 80 euro, maar nu had ik het complete aerosleep matras incl topper voor dat geld :D

17. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Deze hebben wij dus ook. Dat is inderdaad goedkoop :$ Ik heb er dus 149 euro voor betaald :):x:p

18. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Hier ook de Aerosleep;)

19. misa

misa Niet meer actief

Probeer met alles wat je koopt je verstand te gebruiken of eerst naar huis te gaan en erover na te denken. Er worden vaak verkooppraatjes gehouden die nergens op slaan. Het draait vooral om geld: vergeet dat niet! :)

Een ademende matras...: in het begin leg je je baby toch niet op zijn buik in bed. Het hoofdje van links naar rechts draaien is wel belangrijk ivm afgeplatte hoofdjes.
    Tegen de tijd dat je baby ietsje ouder is, legt hij/ zij het hoofdje wel goed neer. Probeer anders tegen die tijd eerst eens op de buik in de box. Is trouwens ook heel belangrijk voor kinderen, om af en toe op de buik te liggen. Ze vinden het vaak niet zo leuk, maar je hoeft het dan ook echt geen half uur vol te houden. En uit boosheid kunnen ze hun hoofdje nog wel eens met de mond naar beneden neerleggen, maar uiteindelijk draaien ze het hoofdje echt bij!

Iets met veren heeft vaak ook niet zoveel zin: onder een gewicht van 15 kilo heeft het geen meerwaarde/ functie.
    Ze slapen er geen 10 jaar op, dus kijk goed wat handig is.

Wij gaan voor een ikea matras (spelevink).

Succes met de keuze!

Deel Deze Pagina