Hallo, Wij zijn gelijk begonnen met de mini omdat de piep een beetje te klein was voor mijn zoontje (54 cm bij geboorte). Ik ben begonnen met een slaapje overdags om even te oefenen (en dan kon mama af en toe om een hoekje kijken) Vooral omdat hij zichzelf altijd openkrabte en zichzelf wakker sloeg met zijn maaiende armen. Daarna is hij direct nachten door gaan slapen. Toen hij met 11/12 weken naar de gastouder ging zijn we er overdag mee gestopt en in een gewone slaapzak is hij ook lekker gaan slapen. Dat ging zo goed dat we er toen helemaal mee gestopt zijn. Nu heeft hij alleen nog af en toe sokjes aan omdat hij zichzelf zo krabbelt. MOeten jullie ook twee keer per week de nagels knippen? Wij al vanaf dat hij twee weken oud is. Ik vind het vreselijk! Ben zo bang dat ik in zijn velletjes knip.
Ja, die nageltjes groeien echt snel! Ik vijl ze met een houten vijltje, omdat ik ook zo bang ben dat ik in zijn vingertje knip. Werkt hier heel goed! Ik gebruik ook de mini vanaf 6 weekjes oud. Hij heeft er heel goed in geslapen, maar de laatste tijd (hij is nu 4 maanden) heb ik het gevoel dat hij het niet meer prettig vindt om zijn armpjes in zijn slaapzakje te hebben. 'Afbouwen' met ritsjes was hier geen succes, waren zijn armpjes weer veel te vrij. Daarnaast begint hij ook tekenen te laten zien dat hij begint met omrollen. Vandaag heeft hij overdag voor het eerst in de Puckabag geslapen en het ging eigenlijk boven verwachting erg goed! Nu de nacht afwachten... Heb wel sokjes om zijn handjes gedaan omdat ik hoorde dat dit ook kon helpen bij het afbouwen.