Aero sleep op de buik slapen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Ddebbyy, Dec 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hallo,

Even een vraagje...kunnen de kleintjes veilig op hun buik slapen als je een aero sleep hebt?

Demi slaapt heel onrustig op d'r rug en af en toe leg ik d'r op d'r buik in de box en dan slaapt ze binnen een minuut en slaapt ze ook rotsvast!

Nu vertelde mijn vriendin dat het goed is als ze op hun buik slapen ivm het platte achterhoofdje maar dat het niet veilig is. Maar met een aero sleep schijnt het wel veilig te zijn?

Iemand ervaring?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ja daar is de aerosleep nou juist voor bedoeld. Zodat ze gewoon kunnen doorademen als ze per ongeluk met hun gezichtje in het matras komen. Wij gebruiken hem ook al vanaf het begin. Al ging Louise pas met een maand of 2/3 op haar buik slapen.

3. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Geweldig dan leg ik d'r met een goed gevoel op d'r buik.

Wel vervelend met spugen hoor.....vanmiddag spuugde ze en moest ik de hele aerosleep gelijk wassen...
    Daar nog tips voor? een hydrofiele luier is dan weer niet veilig lijkt mij?

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Nee dan doe je de werking van de Aerosleep weer teniet. Ik liet Louise dan op haar rug slapen, gooide de aerosleep meteen in de was en dan meteen in de droger en dan kon hij meteen weer op bed (en dan hopen dat ze in de tussentijd niet weer ging spugen ;) ) Maar spugen deed/doet ze bijna nooit.

5. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    ik heb van die aerosleep matjes, voor alleen onder het hoofdje te leggen (tot 5 maanden) en daar zitten er 2 in, heel handig!

6. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    ooooooooooh echt waar?
    Bestaan die ook!
    Dat is misschien dan wel de oplossing...
    Demi spuugt behoorlijk......dus blijf de aerosleep wassen :rolleyes:

Ik ga ze gelijk halen

7. Tennes

Tennes Niet meer actief

Waar kun je die kopen?

8. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    ik weet in iedergeval bij de babyplanet in weert, misschien kun je ze online bestellen? ergens anders heb ik ze nog niet gezien.

9. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ja waar koop je die matjes?

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Gek, op de site van Aerosleep staan die matjes nergens vermeld..

11. mummy2b

mummy2b Lid

Nov 27, 2008
    67
    0
    0
    Ook met de aerosleep is het niet verstandig je je baby op de buik te slapen leggen. De aerosleep zorgt er waarschijnlijk voor dat je baby kan doorademen als ze met haar gezichtje verkeerd ligt, maar dit is helemaal niet bewezen. Het enige dat ooit getest is, is rebreathing bij volwassenen. Dus niet bij babies en de link tussen wiegendood en rebreathing, als die er is, is nooit bewezen. Je kan het nalezen op deze site:

http://www.wiegedood.nl/modules/content/index.php?section=25&contentID=41

Het praatje dat je in de winkel krijgt: "je baby kan gewoon doorademen, ook als ze met haar mondje op het matras ligt" mogen ze helemaal niet geven.

12. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    je kunt ze online bestellen bij de babydump in eindhoven (weet niet of je reclame mag maken, sorry anders) maar ik heb ze voor de helft goedkoper gekocht in weert maar daar staan ze niet op de site! (mini protect heten ze volgens mij)

mummy2b: ja ik weet het! denk dat het meer voor mijn gemoedrust is dan dat het echt werkt. maar ja alles is meegenomen als je kleintje op de buik slaapt!

13. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik heb ook het kleine model van de aerosleep gekocht, gewoon bij de Prenatal. Er zitten er 2 in een verpakking en kosten volgens mij 25 euro.

Share This Page