welke maat zomerjas?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jenala, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb al een aantal erg leuke zomerjasjes gezien, dus ik wil er binnenkort een kopen voordat alle leuke uitverkocht zijn. Maar welke maat kan ik het beste kopen? Mijn dochtertje is 6 januari geboren en ze weegt nu zo'n 5 kilo.

2. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Maatje 74 staat voor ongeveer 4 tot 8 maanden, dan heb je in principe de mooiste periode (april tot augustus ongeveer) lijkt me, maar dit is puur de theorie, spreek niet uit ervaring!

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    68 is 5 tot 9 maanden en 74 9-11 maanden en inderdad puur theorie. Mijn dochter is 5 en halve maand, wel vrij lang, en heeft van sommige bovenkleding echt al 74 aan..

Voor de zomer/voorjaar heb ik een jasje maat 74 die groot valt en een bodywarmer maat 80 die klein valt... Of ze het in september aan kan, hoop het wel maar denk van niet..

4. misa

misa Niet meer actief

Ja, die maattabellen die vaak aangegeven worden kloppen ect niet altijd. Welke maat heeft je dochter nu? Mijn zoontje is van 1 december en weegt nu 5,5 kilo. Ik denk dat hij van het zomer in 68/74 zit. En qua jasje beter 74 dan 8 denk ik. Maar zeker weet ik het ook niet, nog ervaring mee!

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Welke maat heeft ze nu aan en hoe zit ze in de groeigrafiek van het cb? Mijn zoontje zit onderaan en ik schat dat hij van de zomer maat 74 zal hebben. Mijn dochter ook en haar zomerjassen waren maat 68 (ze is van december).

Als jouw dochter gemiddeld is of wat groter dan zou ik op maat 74 gokken, maar het blijft lastig want ze kunnen ook ineens anders groeien en qua jassen valt het ene merk ook groter dan het andere.

Op zich maakt iets te groot op deze leeftijd nog niet uit, ze lopen er toch nog niet mee, anders is een te lange jas erg onhandig voor die ukjes die net lopen.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn zoontje was groot en had vorig jaar maat 80 aan. Ik denk dat 74 nog wel heel groot is, ik zou nog even wachten.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn dochter is van begin september, nu 5,5 maand dus en zij heeft nu een jasje in maat 68 aan, maar die zit nog vrij ruim en er zitten nu natuurlijk wat dikkere kleertjes onder dan in de zomer.
    Ze zit net een klein beetje onder 't gemiddelde (maar nog wel boven de -1 lijn) qua lengte en gewicht. Ik gok dat zij van de zomer in maat 74 zal zitten.

Maar het ligt natuurlijk ook nog aan 't merk, sommige merken vallen veeeeel groter dan anderen.

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

Mijn zoontje van bijna 14 maanden zit nu in maat 74 hij heeft van winterjas nog maatb 68 aan en van zomerjas heb ik maat 74 gekocht is nog heel ruim voor hem

9. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Mijn dochter is nu bijna 1 en heeft een winterjas in maat 74. Ze zit boven t gemiddelde qua lengte en gewicht. Heb een zomerjas van noppies in maat 86 gekocht. Maar noppies valt klein.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en zelfs gewicht/groeicurve zegt niet alles heb ik nu gemerkt...

onze jongste gaat precies gelijk met de oudste op de curves. Maar onze oudste zat met 6 maanden in mt 68 (tot 9 maanden ongeveer) - onze jongste zat met 3 maanden al in 68 - simpelweg omdat ze wat breder gebouwt is - met name haar bovenlijfje.

het wordt inderdaad gokken tussen 68 en 74 - ook afhankelijk van hoe het jasje valt...

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Noppies valt niet zozeer klein, wel wat smaller. Maar qua lengte wel gewoon. Winterjas heb ik ook 92 want die moet je wel een maatje groter hebben. Ik zou gewoon even passen in de winkel! Dan weet je of het geen soepjurk is. ;)

12. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn dochtertje heeft nu van de meeste merken maat 62. Ze zit net boven het gemiddelde van de groeilijn. Ik vind het wel lastig hoor, maar ik denk dat ik toch maar een 74 haal. Beter iets te groot als dat ze hem maar een paar keer aan kan.
    Ik heb een leuk jasje van noppies gezien, maar die vallen idd heel smal en Thirza heeft aardig wat babyvet:D. Ze heeft nu ook kleding van Noppies, maat 62, en dat is maar net aan...

Deel Deze Pagina