Iemand ervaring met de swimtrainer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Janneke00, 3 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Wie heeft er ervaring met deze swimtrainer. Hoe bevalt hij.
    Van de zomer gaan we naar Frankrijk. Dan gaan we natuurlijk ook zwemmen. Wat kan ik het beste aanschaffen? Zo een swimtrainer, zwembandjes (die heb ik al) of iets anders? Oh ja, de jongste is dan 1 jaar en 5/6 maanden

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,2 KB
      Weergaven:
      2
  2. voetstap

voetstap Niet meer actief

Ik zou voor een puddle zwemband gaan.
    Geen gedoe met opblazen.

3. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Heb even gegoogled want een puddle zwemband kende ik ook niet. Maar wat is het voordeel daarvan, want volgens mij moet je die ook opblazen

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    had zeld de swintrainer voor dl..
    ik vond hem wel fijn

5. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    2 weken geleden gebruikt. Dochter vond het heerlijk! We gingen het water uit omdat wij er klaar mee waren... Met zwembandjes geprobeerd, naar dat ging toch niet zo goed.

6. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Wij hebben deze zwemband gebruikt toen hij echt nog heel klein was. Ideaal ding! Maar ik gebruik hem nu niet meer. Hij vind bandjes veel leuker, zelf de glijbaan op klimmen en lekker vrij spelen in het water. Ik vind de zwemband dus voor oudere kindjes niet zo geschikt.

7. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Wij hebben hem ook alleen in het diepe water gebruikt, in het peuter badje niets, zaten er toch bij.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb zelf ook de swimtrainer gekocht. Ik vond hem op zich wel handig omdat je kind erop blijft drijven, maar wat ik een groot nadeel vond was dat hij nog grotendeels niet in het water hing maar 'op' de swimtrainer. Hij zat erin volgens de gebruiksaanwijzing en zijn kin erop en dergelijke, maar zijn schouders en zijn rug zaten niet in het water. Daardoor kreeg hij het snel koud. Na een keer of 4 gebruiken hebben we hem eigenlijk niet meer meegenomen naar het zwembad. Na een kwartier/twintig minuten had hij het namelijk te koud of vond hij het niet leuk meer. Hij had te weinig vrije ruimte.

Ik vond het leuker om zonder swimtrainer te gaan zwemmen. Tegenwoordig gebruiken we van die schouderbandjes voor hem; dat werkt een stuk fijner voor ons. Al zeggen sommige mensen dat ze niet veilig zijn. Maar goed, hij mag ook niet los lopen, zeg maar. Ik kan zelf niet goed zwemmen en hou altijd een hand vast in het zwembad (al vanaf binnenkomst en het kleedhokje); en hij komt het water niet in zonder één van ons. Tegen de tijd dat ik relaxt genoeg ben om hem 'zelf' te laten gaan, koop ik zo'n vest, denk ik.

9. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben er ook 1 en ze vond het leuker dan zo een band waar ze in kon zitten want ze kon beter bij het water maar ze zakte er wel steeds in weg.dit dus ;)

zoe-116 (1).jpg

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Wij hebben er ook 1 maar ik vind hem maar onhandig, dochter zit er niet goed in en zit of te ver voorover of te ver achterover.

ik heb nu maar gewone zwembandjes gekocht want ik vond het echt een onding en vooral voor oudere kindjes lijken gewone bandjes mij leuker omdat ze dan wat meer bewegingsvrijheid hebben. of misschien iets van een zwemvestje (als ze die al hebben in die maat)

11. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    nou precies dit! dit probleem hadden wij ook. dacht al dat het aan ons lag;)

12. Ik vond de swimtrainer ideaal toen hij wat kleiner was, maar inmiddels gebruiken we hem niet meer. De laatste keer dat hij hem om had is hij namelijk gekanteld!! Doodeng. Uiteraard stonden we ernaast en konden we hem direct weer rechtleggen, maar sindsdien gebruik ik hem dus niet meer. Raak dat beeld niet kwijt van dat hij opeens voorover sloeg en dus met zijn beentjes boven lag en met zijn hoofd en bovenlichaam onder water!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben vanaf ongeveer 1 jaar altijd gewoon bandjes gebruikt. Voor die tijd nog wel eens een band waar ze in konden zitten, maar al snel bandjes, is toch het fijnste vind ik, je kan je kind dan ook gewoon vasthouden.

14. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een wegzakkend meisje in de swimtrainer... In eerste instantie dachten wij dat het er aan lag dat ze eigenlijk nog iets te licht was, maar ook daarna bleef ze wegzakken...
    Met het babyzwemmen vanaf een jaar altijd zwemvleugeltjes, dat was even wennen om haar hoofd boven water te houden. maar ondertussen weet ze niet beter meer!

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij hebben hem ook. Bij de ene dochter werkte het prima, die hing er heerlijk in te dobberen. Bij de andere werkt het niet, die kukelde er steeds mee achterover.. Ik vind het ook zo'n gedoe met aan en uit doen.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zwemvest is meestal niet veilig hoor. Mijn kindjes durfden niet in de swim trainer die ligt dus werkeloos te zijn. Bandjes moet je je kindje nog goed vasthouden, maar wel fijner vinden ze hier.

17. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Hier vond hij het eerst helemaal niets, begon heel erg hysterisch te gillen (hij huilde amper, gilde haast nooit, dus merkte echt heel erg dat hij bang was ervan en het helemaal niets vond, zo erg als toen heb ik nog nooit bij hem gehoord)
    Maar na een paar maanden weer eens gebruiken, ging het op zich wel. Voor even, want hij ging er hier helemaal compleet op leunen waardoor z'n kin en mond alsnog onder water gingen.

Maar bandjes zijn hier ook niets.. Hij ergert er zich enorm aan en dat laat hij dan merken ook. Dus zwemmen is hier even geen lol nu..
    Heb dus niet echt een oplossing ervoor.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vond dit juist wel meevallen. Misschien ligt het aan de soort bandjes? We hadden/hebben niet die met leuke figuurtjes e.d. maar die van Bema.

19. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Ik vind hem ideaal voor in het diepe water, uiteraard moet je er wel bij blijven want ze kunnen wel omrollen/voorover gaan.. maar als je gaat zwemmen met je kind op deze leeftijd ben je er toch altijd bij..:D
    in het peuterbadje heb ik of de zwemvleugels om of niets.. hier zit ik er toch naast in verband met uitglijden.

Wat ik een voordeel van de swimtrainer vind is dat ze de juiste houding voor het zwemmen behouden, zoals je het met zwemles ook leert.. daarnaast kan hij zelf door zijn voeten te bewegen een kant op gaan en heeft mijn zoon dus een beetje controle..

mijn zoontje zakt er niet in weg, maar je moet wel even doorhebben hoe je kind er goed in ligt voor de balans.. in principe ligt ie tot halverwege zijn rug in het water en de schouders/arm en hoofd steken boven het water uit, dit heb je ook zelf als je zwemt..

ik moet er wel bijzeggen dat we denk ik vanaf 2 jaar in het diepe wel alleen de zwemvleugels gaan gebruiken omdat we dan speelsgewijs alvast het drijven willen aanleren (mijn man is o.a. opgelei tot zwemleraar, en dat gaat veel zwemlessen schelen).

20. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Wij hebben m vorig jaar ook gebruikt en vonden het ideaal. Ze spetterde lekker met haar benen en kwam prima vooruit.
    Deze vakantie alleen zwemvleugels (al moet ze dat nog even leren!)

Deel Deze Pagina