Hey hey! ik mag absoluut niet klagen met onze kleine man, het is geen huilbaby en hij komt 1 keer in de nacht. Maar hij kan zijn slaap niet vatten. Hij kreunt erg veel rekt zich veel uit maakt wel wat pers geluidjes en als hij na lange tijd tijd zijn slaap nog niet heeft begint hij wat te huilen. Het kreunen doet hij ook in zijn slaap. Vanacht was de eerste nacht dat hij geen voeding heeft gehad maar ik dacht dat hij wakker was maar dus niet het was in zijn slaap. Ik heb gister de puckababy aangeschaft en zodra deze droog is kan ik die proberen. Maar ik vroeg me toch af of mensen dit herkennen en of er niet wat meer/anders aan de hand kan zijn. Hij is nu al vanaf half 10 wakker en heeft nog geen oog dicht gedaan. Word een beetje moedeloos
Heb je het idee dat zn voeding omhoog komt, waardoor hij kreunt? wakker wordt? Dan kan het verborgen reflux zijn, komt heel veel voor. Bedje omhoog zetten (boeken onder de poten bij hoofdeinde) en anders een bezoekje aan de huisarts Slaapt hij wel bij jou in je armen?
Hij geeft wel eens een mondje terug. Reflux al gevraagd aan de dokter maar die sluite het uit. En idd hij slaapt wel in mijn armen zojuist gedaan en ligt nu in zijn wiegje te slapen. Maandag naar cb dus zal het er daar ook nog eens over hebben maar vibd het zo zielig want je ziet dat hij wil slapen maar dat het niet lukt. Hoop zp erg dat het inbakeren gaat helpen en anders dacht ik er ook nog aan om naar osteopaat te gaan.
Slaapt hij wel in je armen? Dan is het misschien gewoon mamahonger? Heel normaal voor deze leeftijd. Heb je een draagdoek? Daar sliep mijn dochter het beste in in die eerste maanden.
Het klinkt mij heel normaal in de oren. Je kleintje is nog maar een maand en niet alle kindjes slapen even lekker alleen in bed Lekker bij je houden dan en gewoon slapend overleggen in bedje. Komt vanzelf dat het wel lukt.
Heel herkenbaar hoor, is heel normaal babygedrag. Lekker bij je nemen en evt. overleggen als hij slaapt. Of 's middags lekker samen even op bed gaan liggen. Slaapt hij in de wandelwagen? Dan lekker een blokje om en als hij slaapt lekker in de tuin laten staan, het is nu heerlijk voor die kleintjes om buiten te slapen. Draagdoek/draagzak was volgens mij ook al als optie genoemd, werkte hier de eerste 3 maanden ook goed, daarna wilde hij alleen nog maar in bed slapen. Ik zou er gewoon aan toe geven en in mee gaan, je kindje gaat vanzelf leren om zelf in zijn eigen bedje in slaap te vallen, maar hij is nu nog zo klein.
Klinkt inderdaad als een hele gewone baby Baby's liggen het liefst de hele dag én de hele nacht op jouw borst te slapen. Veel pasgeborenen hebben nog last van krampen, voeding die omhoog komt, dat hoort er bij. Het lichaam is nog niet af, alles is net in werken gesteld, de darmflora moet nog worden opgebouwd. Kijk goed naar je kindje, blijf in contact dan kom je er vanzelf achter wat hij nodig heeft (en dat duurt soms lang hoor ) Wat mij enorm hielp is een draagzak. Mijn beide kinderen sliepen heeeeerlijk in een draagdoek/zak en ik had de hele avond mijn handen vrij.
Herkenbaar, eerste 3 weken sliep hij gewoon enorm veel waardoor ik ook dacht dat er meer aan de hand was.. Mijne was soms wel eens 4/5 uur wakker, maar wel vrolijk.. Nu na 2.5 maand zowat begin ik het sinds kort pas goed door te hebben.. Ze zeggen wel eens kijk naar de klok en vermoeidheidssignalen.. (Mijne is na 30/45 minuten al moe, terwijl hij 60/75 hoort) en vermoeidheidsignalen had hij niet echt.. Meestal pas als het te laat is. Kijk goed naar je kleintje, schrijf het desnoods allemaal op wanneer hij slaapt en hoelang en hoelang hij wakker is. Misschien zie je een patroon.
Heel herkenbaar. Onze dochter heeft de eerste maand ook veel bij mij of bij mijn vriend op de borst geslapen overdag. S'nachts in haar reiswieg op onze kamer. Blijkbaar had de wieg meer geborgenheid en was het minder groot en lekker warm. Die geluidjes worden op een gegeven moment ook veel minder als ze ouder worden, en ook het inslapen gaat steeds makkelijker.
wat fantastisch die puckababy!! En bedankt voor jullie tips! Ik hou hem nu gewoon bij me tot hij in slaap valt, soms word hij tog nog even wakker maar heb hem net in de puckababy gestopt en de rits was nog niet dicht of meneer sliep... wauw mensen zeggen zoveel, dat je hem verwend als je hem bij je houdt etc etc... doe nu gewoon wat mijn gevoel zegt.