Iemand ervaring met de ziekte van graves?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door muuske64, 1 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hoi weet sinds me scan gisteren dat ik de ziekte van graves heb.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    En met zwanger worden/zijn als je het hebt?

Liefs Marjo

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    ik heb zelf een te snel werkende schildklier, ik weet niets over graves. dus daar kan ik je niet mee helpen..
    misschien heb je wat aan deze internet site, kun je veel informatie vinden. www.schildklier.startpagina.nl

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Zusje van mijn schoonzus heeft het en die is vorig jaar bevallen van een dochter. Ik weet alleen dat ze in Polen onder begeleiding van het ziekenhuis was. Weet niet zo goed hoe het gegaan is, qua medicatie etc.

4. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Bij de ziekte van Graves werkt de schildklier ook te snel.
    Moet nu strumazol tabletten gebruiken.

Liefs Marjo

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    ik heb heb het verkeerd neergezet #-o , ik heb een te langzaam werkende schildklier, namelijk hashimoto.
    ik weet dat hij bij graves te snel werkt, ik zat daarmee in mijn hoofd, dus verkeerd opgescheven, sorry ik weet het verder ook niet :cry:

6. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn zus heeft dit. Zij heeft op doktersadvies er eerst voor laten zorgen dat haar schildklierfunctie op orde was (dit kwam bij haar neer op een behandeling met radioactieve jodium om de schildklier stuk te maken; en daarna hormonen slikken tot ze weer op een goed niveau zat); voor ze is gaan proberen zwanger te raken. Dat is gelukkig snel gelukt. Tijdens en na de zwangerschap moest zij extra controles ondergaan, omdat je hormoonspiegel ook tijdens de zwangerschap nogal in de war kan raken.

Bespreek het met je endocrinoloog, wat in jouw situatie het beste werkt! meestal is het wel verstandig eerst te zorgen dat je goed bent ingeregeld, voordat je zwanger raakt.
    Succes, en sterkte!

7. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hee Muuske,

Ik heb zelf al 11 jaar een te snel werkende schildklier en ook graves. Mij is in het begin nooit verteld hoeveel invloed het had op je leven (was 12 toen ik het kreeg) maar mijn schildklier ging z'n eigen leven leiden. Heel veel controles en medicijnen gehad en uiteindelijk een radioactieve slok gehad omdat hij niet onder controle was te krijgen.
    Daarna mag je een half jaar niet zwanger worden.
    Het kan evt zijn dat het moeilijk gaat, maar ik ben 't levende bewijs dat het niet zo hoeft te zijn.
    Toen ik eenmaal stabiel was met medicijnen was ik gelijk zwanger!
    Alleen strumazol schijnt niet te kunnen in combinatie met zwanger zijn, maar ik slik alleen nog maar thyrax.
    Door die schildklier loop ik bij een gynaecoloog en geen verloskundige, moet ik ook in het ziekenhuis bevallen.
    Maar dat vind ik alleen maar fijn want ik krijg elke 4 weken een echo en wordt uitgebreid in de gaten gehouden.
    Het kan evt zo zijn dat de schildklier van 't kindje ook vergroot tijdens de zwangerschap en dan zou het eventueel moeilijk kunnen gaan tijdens de bevalling omdat hij dan z'n kinnetje niet op z'n borst kan leggen zeg maar door die grote schildklier.
    Maar het komt erop neer dat als je stabiel genoeg ben je gewoon normaal als ieder ander zwanger kunt worden. Je wordt alleen maar extra in de gaten gehouden en dat is alleen maar fijn!
    Succes in ieder geval en je kan me altijd mailen als je vragen hebt (heb zoveel dokters gezien inmiddels haha)

Deel Deze Pagina