as zaterdag nemen wij als klein kinderen en aanhang me oma een dagje mee uit. ipv uit eten wilde we als afsluiting gourmetten. Nu heb ik gezegd wel de boodschappen te halen. maar hoeveel vlees kan je het beste rekenen per persoon?
Ik haal meestal gewoon een schotel bij de slager voor ... Personen. Gaat altijd goed. Meestal rond de 250 tot 30p gr pp dacht ik
Hangt helemaal van de eters af en van de samenstelling van je tafel. Hier was het vroeger altijd veeeeel groenten, ei, kaas, pannenkoekbeslag en wat brood met sausjes. Als ik het zelf zou doen zou ik wat salades maken. Maar bij mn schoonfamilie moet je de groenten met een vergrootglas zoeken. Normaliter zou je met 150 gram vlees pp uit moeten komen, maar gourmetten is voor veel mensen toch een soort synoniem van schranzen.
Verschilt heel erg per persoon, in onze familie zijn het echt vlees eters en hebben we overduidelijk meer vlees dan groente etc. Wat wij doen is altijd gewoon het vlees halen, maar dan geen schotel. wij kiezen juist voor bijv een pak kipfilet, pak boomstammetjes, pak speklapen, pak biefstuk, pak schnitzels etc en snijden dit gewoon zelf in kleine stukjes. zo heb je altijd vlees wat in de smaak valt en is vaak nog goedkoper ook dan zn gourmetschaal. wij vinden altijd dat er bij zn gourmetschaal minimaal 2 dingen in zitten die niemand eet bij ons, haha. verder vullen we het aan met, stokbrood, friet, sausjes, champignons, paprika, cheddar kaas, brie, uien etc etc. veel plezier
Vind t wel mee vallen vorige week luxe gourmetschotel vd slager voor 4 personen 15 euro. Vind ik nog wel meevallen. En dan heb jr ook cordonbleu e.d. dat ga ik echt niet zelf maken.
Hoeveel vind ik moeilijk, ik heb in ieder geval genoeg, maar daar heb je niets aan. Stokbrood, smeersels, champignons, brie met rauwe ham, pannekoekenmeel voor de kinderen. Varkenshaas en biefstuk snij ik ook zelf. Kipfilet haal ik niet, vind ik niets aan. Shoarmavlees of kebab ofzo is ook lekker. Kleine hamburgertjes koop ik net als snitseltjes en worstjes.