Hmmm er zit me iets dwars Ik hoor in het liedje "for bitter or worse" van anouk toch echt "That you just wanted something else than life" In plaats van "That you just wanted something else in life" Ik zal het wel fout hebben, omdat overal "in" staat, maar goed, ik kan er echt niks anders dan "than" van maken... (Het verschil in woorden geeft het liedje wel een andere betekenis...) Wie heeft bijvoorbeeld de cd hoes met de songtekst
Ja toch? Vaag... Ik moest aan dit nummer denken door de vermiste broertjes, de arme moeder en de (kennelijk wanhopige) vader ...daarom heb ik hem veel gedraaid de afgelopen dagen
Maar de zin is toch niet fout. 'Je wilde iets anders dan het leven' . Ik ken het liedje verder niet dus weet niet of de betekenis kan maar grammaticaal is het niet fout.
Nee maar TS zegt ook dat de betekenis van het liedje veranderd. De beide zinnen kunnen ook wel. Maar iets anders willen IN je leven is heel anders dan iets anders willen DAN leven.
Precies, wlde ik net schrijven Ik zal de live versie eens gaan beluisteren. Stom misschien, maar zoiets kan me dwars zitten Edit: ja, in de live versie hoor ik "in" vreemd
misschien heeft een ander de tekst geschreven en begrijpt anouk hem niet helemaal of misschien is het lied voor iemand in haar privéleven die iemand verloren heeft aan zelfmoord maar houdt ze dat gedeelte liever voor zich als ze optreedt uit respect voor de nabestaanden?klinkt beetje raar maar bij anouk kan alles hé
Ik denk dat het komt door de combinatie van de muziek/niet live zingen. Dan worden er vaak worden in geslikt die heel anders klinken dan ze bedoeld worden. ( neem ff voorbeeld aan die liedjes van mama-appelsap ) Het nr is namelijk gemaakt voor de film de gelukkige huisvrouw. Daar gaat niemand dood maar door depressie wel een heel ander leven dan je je zelf voor stelt ( en daar gaat de songtekst over )
Het nummer is niet geschreven voor de gelukkige huisvrouw, daar is het wel voor gebruikt. Maar ze heeft het geschreven na de breuk met postman. Live zingt ze idd in denk ook dat het zo bedoeld is.. Als ik aan de achterliggende reden denk van het schrijven van het nummer.
Heb even de songtekst erbij gepakt en het is idd: That you just wanted something else in life ♫ For bitter or worse Anouk songtekst | Songteksten.nl - Your Lyrics Source