Hoi Dames, Zoals de titel al zegt is ons dochtertje van 4 jaar doorverwezen voor een ademtest. We moeten ons om 08:30 uur nuchter melden en dan krijgt ze een zoet papje te drinken en zal ze 6x om de 30 minuten moeten blazen. Ze zal dus vanaf de ochtend tot ongeveer 12:00 uur nuchter moeten blijven. Daarnaast is ons dochtertje erg gevoelig voor bepaalde smaken en spuugt ze snel als iets een bittere of te zoete smaak heeft. Dus ik twijfel enorm of ze überhaupt het papje/suikerwater wel zal gaan drinken. De huisarts heeft ons doorverwezen omdat ze al gebruikte tijd klachten heeft zoals veel winderigheid, opgezette buik, doorlopend naar de wc om te poepen etc. Sommige dagen heeft ze er geen last van en andere dagen meer. De huisarts wil uitsluiten of ze niet allergisch is voor lactose en raad ons aan deze test zeker te doen ondanks haar leeftijd. Wie van de dames heeft hier ervaring mee? Ik merk dat ik me er best druk om maak omdat, ik denk dat het te zwaar wordt voor ons dochtertje en dat ze niet zolang nuchter kan blijven. Hoor graag tips, adviezen of ervaringen. Bedankt. Groetjes Lamode
Mijn beide kindjes hebben deze test gedaan. Mijn dochter zelfs twee keer.Ik was er ook angstig voor dat ze het niet zouden opdrinken maar dat ging hartstikke goed. Ook het nuchter blijven was geen probleem. Neem wat mee om te doen, stiften/kleurplaten/spelletje/Ipad. Dat soort dingen en stop een banaan ofzo in je tas voor als het afgelopen is. Is je dochter ook op coeliakie getest?
Dit geeft me hoop! We moeten die dag ook bloed laten prikken om een algehele allergie test te doen. Huisarts dringde erop aan om beiden te doen. Had je dochtertje ook last van bovenstaande klachten?
Mijn dochter had veel buikpijn, was winderig, had juist veel last van obstipatie. Bij haar lijkt het in soja te zitten. Dat ze daar niet tegen kan. De zure zuivel(yoghurt, kwark) kan ze wel redelijk tegen, maar melk/fristi,chocomelk zijn voor haar een NO GO. Mijn zoon had veel buikpijn , rare ontlastingen bleek lactose intolerant te zijn en coeliakie te hebben.
Ik zag ook op tegen de tests (kippen ei provocatie met 2,5 ) maar viel heel erg mee. Wel advies om zelf te ontbijten en drinken zonder dat je dochter dit ziet! Nuchter blijven terwijl ik wel mocht eten vond ik zielig voor m'n zoon.
Dank jullie wel voor jullie adviezen en tips. Hoe vonden jullie kinderen het om dat suikerwater te drinken?
Toevallig ga ik met zo goed als dezelfde klachten vanmiddag met mijn dochtertje naar de ha. Is jou dochter er ook veel moe bij? en is de buikpijn vaag?
2van mijn zoons hebben deze test ook gedaan. het opdrinken deden ze, tegen mijn verwachting in, zonder morren! Tip: neem schone kleren mee! Allebei mijn kids raakten meteen aan de diarree na het drinken van dat goedje en 1 van de 2 moest op een gegeven moment ook overgeven. gelukkig had ik wat extra kleding bij me
De buikpijn is inderdaad vaag. Ene keer meer klachten dan weer een andere keer. Het is nog lastig voor haar om het precies te benoemen. Moeheid komt en gaat bij haar. Ene keer is ze wat hangerig dan de andere. Hetgeen waar wij thuis echt tegenaan lopen is het continu poepen en die opgezette buik. Hierdoor heeft ze bij haar buik meestal 1 tot 2 maten groter nodig dan haar normale maat broeken/legging. Hoe hing de afspraak bij de ha?
Ik las inderdaad dat een bijwerken diarree kan zijn. Ik zal zeker extra kleding meenemen, bedankt voor de tip!
Er wordt getest op bloedarmoede, wanneer deze te laag is moeten we weer naar de kinderarts om te onderzoeken of het een darmprobleem is.
Geen bloedarmoede, dus wordt er ook niet verder gezocht........ Ga nu een buikpijn dagboek bijhouden.
Hoi Bonnie, Fijn dat het geen bloedarmoede is ... maar wat dan wel? Hoop dat je daar nog achter gaat komen voor je dochtertje. Klinkt verstandig om inderdaad een dagboek bij te gaan houden, dan heb je ook een concreter beeld van wanneer en hoevaak de buikpijn zich afspeelt.