Hoe zoek jij je vakantie uit, voor een zo voordelig mogelijke prijs? Boek je online, of via een reisbureau? En als je online boekt, welke sites gebruik je dan? Boek je heel vroeg of wacht je juist tot het laatste moment? Zijn er kortingssites/acties waar je gebruik van maakt? Ik vind het namelijk best moeilijk om goed te boeken. Dit jaar blijf ik voor het derde jaar weer in Nederland en ben het zat! Volgend jaar wil ik in de meivakantie weg en wil echt een top locatie voor de allerlaagste prijs. Ik heb tips nodig van mensen die daar wel goed in zijn!
Alles zelf boeken. En als je iets leuks vindt googlen op datgene. Soms vind je het dan nog goedkoper. En buiten het hoogseizoen gaan. Ik heb eens 2 weken voor 100 euro op een camping in Italie gezeten via Vrij Uit. Boeken als ze korting hebben in januari. Super leuke camping, ingerichte tent was heel goed te doen! Pianacce in Castagneto Carducci dacht ik. Ook via booking, travelbird anwb of andere tijdshriften wel eens een top aanbieding gehad. Het vergt soms uren zoeken, maar het is zo gaaf als je dan vindt wat je wil!
O ja, vroeg zoeken en boeken. En soms even wachten als je hét hebt gevonden. Zoek dan nog even goed verder op die accommodatie. Altijd recensies lezen op tripadvisor.
hier ook altijd online, vaak via booking.com en cheaptickets.nl en de hotels altijd met gratis annuleren. Meestal kijken we dan nog 2 weken voor af om te zien of er betere deals zijn (vaak bij dezelfde hotels, annuleer je je boeking, en boek je opnieuw, kan je zomaar weer 20 euro schelen). Maar we beginnen altijd met, waar willen we heen en wat willen we zien. Dan plannen we de reis qua, dit rondje willen we maken en deze stops en zolang willen we er blijven. Dan gaan we opzoek naar vliegtickets, zorg dat je altijd flexibel bent in vertrek in aankomst dagen, en op een gegeven moment weten we dan op bijv maandag vertrekken en donderdags terug komen is het voordeligst. Dan vragen we vrij op werk, en dan gaan we de vliegtickets boeken. En dan is op elke stop uitzoeken van hotels. Leuk om te doen hoor! Maar kost wel veel tijd! In onze vakanties zit echt vele uren voorbereiding! Maar dat is ook een van de leukste dingen vinden wij om te doen Vorig jaar zijn we gaan eilanden hoppen op de azoren, hadden we nog een bootreis en 5 kleine vluchtjes overal tussen door. Dat was echt cool uitzoeken
JA!! Recensies lezen moet je echt doen! Op meerdere sites, wij checken altijd tripadvisor en booking. Oh en we kijken voor ideeën altijd bij reisorgnisaties / georganiseerde reizen, om te kijken wat ze allemaal aandoen. En wanneer we boeken is wisselend. Soms een half jaar voor we gaan, maar ook regelmatig last minutes. Zeker als we een weekje weg willen op 1 locatie, dan zijn last minutes heel voordeling. Bij rondreizen boeken we 6-3 maanden vooraf.
Ik ben daar echt heel slecht in. Ben vakanties zoeken heel snel zat (plus zonde van mijn tijd) dus als ik iets vind wat ik leuk vind boek ik ook direct.
Wij kamperen dus hebben al niks met een reisbureau te maken. Wij bedenken eerst welk land we willen en welk gebied en gaan dan googlen googlen googlen. Naar campings o.a. raadplegen zoover. Eerst slaan we alle campings in favorieten op en maken een prijsoverzicht. Dan gaan we googlen en zoeken naar de omgeving, wat is er te doen, hoe ver ligt alles. Volgend jaar willen we naar een land waar we nog nooit geweest zijn, dus weten we nog niet eens in welk gebied we willen. We zijn dus nu al aan het zoeken en we moeten voor deze zomer nog weg
In grote lijnen wat Pandavliegen zegt. Ik gebruik meestal skyscanner, booking.com en hotelscombined.com PLUS ik kijk op de websites van de airlines en hotels zelf, soms is dit nog het allergoedkoopste. Vergeet niet elke keer je cookies te wissen, een vpn te gebruiken om van locatie zg. te wisselen scheelt soms ook enorm en veelal zijn tickets boeken op de dinsdag het voordeeligst. En dus vroeg boeken van de vluchten, de hotels met 'free cancellation' en dan een paar dagen voor vertrek nog even kijken of de kamers inmiddels goedkoper zijn.
Wij doen exact het zelfde Als ik dan een camping heb gevonden waar we heen willen dan kijk ik alle aanbieders van die canping na welke het goedkoopste aanbied en welke accomodaties beetje mooi gelegen zijn op de camping
Als we gaan kamperen boeken we niets. Meestal beslissen we pas onderweg waar we heen gaan. Deze zomer was het wel heel erg, want we zouden naar Zweden gaan, maar zijn in Frankrijk beland. Als we gaan vliegen boek ik alles los. Vluchten via Ryanair of een losse chartervlucht bij een reisorganisatie. En dan een huisje via homeaway of zoiets. We boeken ook altijd een auto, vanaf het vliegveld, zodat we nergens van afhankelijk zijn. Hoe lang we het van te voren regelen verschilt, maar meestal een maand of 3 denk ik. Tegen die tijd weet ik vrij zeker dat ik probleemloos vrij kan nemen en dan regel ik het ook maar liever gelijk, zodat er niets meer tussen kan komen.
Dit! En ik ben nog erger, ik boek zelfs soms 2 of 3 hotels. En dan annuleer ik er 2 kort vooraf omdat ik niet kan kiezen. Maar ook ik heb al heel vaak gecanceld en hetzelfde hotel opnieuw geboekt omdat het nu ineens goedkoper was. Andersom is ook leuk trouwens: heb voor oktober een fantastische prijs geboekt voor The Muse hotel in NY. En ik kijk elke week en hij is nu al 700 euro duurder. Hoppa
Haha, je lijkt mij wel! Ik boek óók meerdere hotels en dan op het laatste moment cancel ik ze allemaal op één na dus. 😂😁 Wow,leuk van The Muse! 👍🏼
Ik boek de vlucht en hotel altijd los. Hotel meestal via Booking.com en dan altijd een hotel dat nog kostenloos geannuleerd kan worden. Vlucht meestal via de rechtstreekse aanbieder bijv Transavia, KLM of een goedkopere aanbieder. Als de vlucht vast ligt en ik een hotel heb geboekt, blijf ik kijken of het hotel het leukste hotel blijft. Zo niet, dan boek ik een nieuwe en annuleer de eerste. Meestal is het niet nodig, maar ik heb ook weleens een hotel vijf keer veranderd. Heerlijke sport vind ik het. Transfer van luchthaven naar hotel regel ik ook altijd zelf.
Wij boeken inderdaad heel vroeg, zodra de prijzen van 'ons' hotel online komen. Wij gaan steeds naar Wenen omdat m'n zusje hier woont en hebben een hotel gevonden wat aan al onze eisen voldoet (ze hebben alleen geen zwembad, maar de hotels in Wenen die dat wel hebben zijn niet te betalen ). De prijzen komen 9 maanden van tevoren online op booking.com, dus dan boeken we meteen een aantal data's. Je kunt bij booking.com gratis annuleren, dus we bepalen dan later pas welke datum ons het best uitkomt. De andere data's annuleren we dan weer. Afhankelijk van of het mogelijk is, boeken we de datum waarop we zéker aan willen komen dan zonder de mogelijkheid om te annuleren. Dat is niet bij alle hotels mogelijk, maar bij degenen waar het wel mogelijk is, scheelt het toch ook weer een paar tientjes. Wij hebben nu bijvoorbeeld 741 betaald voor 10 nachten, toen ik een maandje voor we vertrokken nog een keer keek, kostte hetzelfde verblijf bijna 1100 Als we ergens anders heen willen, doen we het op dezelfde manier. Voor we dit jaar op vakantie gingen, dachten we dat we volgend jaar wel eens ergens anders heen wilden, dus er staat al een verblijf geboekt. We houden de recensies die deze zomer geplaatst worden dan goed in de gaten en op basis daarvan zouden we bepalen welk verblijf we zouden laten staan en welke we zouden annuleren. Nu hebben we hier momenteel echter weer zo'n fantastische tijd en waarschijnlijk kan ik het überhaupt niet over m'n hart verkrijgen om een jaar niet naar m'n zusje te gaan, dus het zal toch wel weer Wenen worden In oktober dus maar weer flink de prijzen in de gaten gaan houden
Wij kamperen ook. Zeker is dat we naar Zuid Frankrijk gaan onder de lijn Lyon. Rest staat nog open. Heb een klapper waar ik alle campings per regio in heb gesorteerd die me aanspreken. Een dag of twee voor vertrek bekijken we de weersverwachting en bellen we de camping of er plek is. Voor mij de beste manier van vakantie! We zijn al op zoveel plekken daardoor geweest!
Wij zijn nu vd pakketreizen mbt de zomervakantie. Ik zoek leume hotels uit en struin.dan alle aanbieders af voor beste prijs/keus. Stedentrip boeken we vlucht en losse overnachtingen
Ik boek al jaren zelf online dus ik weet wel wat er waar te halen valt. Vliegreizen boek ik vaak bij Sunweb. Dat is meestal de goedkoopste qua pakketreizen en we zijn altijd tevreden geweest. Bij citytrips met het vliegtuig boek ik het hotel en de vlucht apart. Dan snuffel ik wel flink rond maar ik kom meestal bij Ryanair of Wizzair terecht. Het hotel meestal via Booking.com of Hotelsspecials. Nu hebben we een autovakantie staan en ik twijfelde tussen Vacanselect en Tui. Uiteindelijk is het Tui geworden. Toevallig heb ik nu niet online geboekt. Ik belde de klantenservice met een vraag en omdat ik ze toch aan de lijn had heb ik maar meteen geboekt. Soms begint de zoektocht met een simpele zoekopdracht op Google: vakantie Cote d'Azur of bungalowpark Frankrijk of iets dergelijks. Ik kan er wel echt uren aan besteden. Echt voorpret! Ik ben er wel goed in om zoveel mogelijk waar voor mijn geld te krijgen. Of we vroeg of laat boeken hangt van het soort reis af en van de situatie. Het wisselt.
Voor tickets vind ik tix.nl het handigst. Die zoekt ook meteen op veel alternatieven, zowel qua vertrek/aankomst als datum. Dan heb je echt alles in één overzicht. En vroeg boeken is echt goedkoper dan last minute! (of je moet echt zonder plan naar het vliegveld gaan en meteen vertrekken met een last minute, maar zou ik met kinderen niet doen). Wij zijn vorige week last minute gegaan maar waren echt veel geld kwijt naar een zogenaamd niet meer zo populaire vakantiebesteming. Het leek me eerder het tegenovergestelde gezien de drukte en de prijzen.
Ik boek vluchten en hotels doorgaans apart. Ter oriëntatie gebruik ik skyscanner, budgetair en cheaptickets. Als ik iets zie waarvan ik denk heyyy dat is mooi dan kijk ik welke vliegmaatschappij het is en of ik via de site van die maatschappij zelf het ticket kan boeken voor dezelfde prijs of minder. Laatste twee keer heb ik gevlogen met KLM en Transavia. De overnachtingen had ik 1x via airbnb en 1x via booking.com geregeld. Voor toekomstige reizen ben ik van plan het ook weer zo te doen.
Wij boeken ook vroeg, meestal al ergens eind november/ begin december. Wij gaan altijd 2 weken in een cottage of stacaravan. Naar het zuiden, tussen de 8 en 10 uur rijden ongeveer. We hebben een uitgebreid lijstje met eisen/wensen, daarom boeken we altijd al vroeg omdat we anders niets meer kunnen vinden wat aan onze eisen voldoet. (Dit omdat we een autistische zoon hebben met een ontwikkelingsachterstand). Ik kijk altijd eerst in verschillende forums, naar wat andere mensen aanraden. Dan ga ik naar de aan te raden websites en kijk daar nog rond, denk ik iets te vinden wat aan de eisen voldoet, dan kijk ik op Zoover en de ANWB site voor ervaringen van anderen. Alles dan nog positief? Dan kijk ik naar de prijs Zo zoek ik meestal 3 opties, dan laat ik ze mijn man zien en beslissen we samen welke het wordt. Ook meteen die week boeken.