De ene zegt: lekker laten huilen, de ander zegt: neeeeee meteen oppakken. En ik zie door de bomen het bos niet meer. Vanaf geboorte wel goed dag/nacht ritme. Savonds altijd clusteren en dan slapend in bed leggen. Inmiddels is meneer 4,5 maand en was helemaal ontregeld. Weer terug naar ons oude ritme gegaan. Hij krijgt gewoon bv. Savonds lekker pyama & slaapzak aan om 7 uur en gaan dan "tandjes poetsen" (vast aanwennen en ook deel van naar bed ritme). Daarna beneden op de bank met alle lichten op 1 na uit en tv heel zacht. Meestal valt hij erg snel in slaap aan de borst maar zodra ik hem in bed wil leggen ist huilen (of we het bed nou voor verwarmen of niet). Vorige week geprobeerd om hem gewoon overdag in bed te leggen en even te laten miepen in de hoop dat hij ging slapen en de eerste 2x werkte het. hij sliep! Savonds was echter een letterlijke nachtmerrie,huilen brullen krijsen. En ik naast zijn bed over zijn bolletje aaien en 60000x slaap kindje slaap zingen.De eerste keer was het na een uur in bed troosten,zingen en aaien sliep hij. De 2e dag was gewoon drama, zingen,troosten en aaien hielp niet meer. Inmiddels heb ik opgegeven en leg hem savonds maar weer aan en ga zelf met hem in bed liggen zodat hij uiteindelijk gaat slapen en ik hem in bed kan leggen. Wat moet ik nou doen? Hopelijk kan iemand me tips geven of me een hart onder de riem steken want ik weet echt niet meer wat ik moet doen en wat nou wijsheid is. Hij kan niet in slaap komen uit zichzelf en krijst dus veel van vermoeidheid.
Meid, wat een ellende! Kan me voorstellen dat je er even doorheen zit. Hier raadde het cb aan om wakker in bedje te leggen, zodat ze leren om zelf in slaap te vallen. Blijkbaar is dat voor jouw kindje heel erg moeilijk. Mijn kind vond het ook moeilijk en krijste alles bij elkaar. Hij lag dus vooral veel bij mij en mijn man, want ik kon het niet verdragen om hem langer dan 2 minuten te laten huilen. Toen we het zelf niet meer aankonden zijn we gaan inbakeren en dat hielp. Daar is het bij jou wat laat voor denk ik, voor je het weet gaat hij omrollen. Hoeveel slaapt je kind overdag? Het klinkt raar, maar een kindje kan te moe zijn om te slapen. Misschien is daar nog wat winst te halen? In ieder geval veel sterkte!
Verschilt... Soms 2 uur.. vandaag heb ik hem slapend 3x 20 minuten ongeveer in bed gekregen. Blijf ook stug volhouden om hem boven in bed te leggen en niet in de box te laten slapen.Elke keer word hij huilend wakker. Ik kan het ook niet aan om hem te laten huilen. Thnx!
Jeetje, wat frustrerend.........en wat een zoektocht hè....naar wat het beste is voor je kindje en waar je jezelf goed bij voelt..... Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar hier doen we het in ieder geval zo: Vasthouden aan een ritme van: - wakker (bij eerste tekenen van moeheid) in het wiegje leggen. - slapen altijd in het wiegje (of kinderwagen / mc wanneer we weggaan) - overdag gordijnen een beetje openhouden - ritueel voor overdag iets anders dan de avond; 's avonds laatste voeding op slaapkamer....lichten gedimpt etc.... - even de tijd geven om in slaap te kunnen vallen; 5 tot 10 minuutjes laten huilen mocht dit nodig zijn; dan even kijken, troosten op de kamer, liefst kindje laten liggen....niet teveel prikkels....dus niet zingen....licht uitlaten...etc....en weer weggaan.... Dit werkt hier goed en ze slaapt lekker een paar uur achter elkaar...ook is ze erg uitgerust wanneer ze wakker wordt. In het begin vond ze het wakker in wiegje liggen nog lastig, nu eigenlijk vrijwel niet meer. Hopelijk heb je er wat aan! Succes!
Ging jullie kindje huilen wanneer je haar wakker in bed legde? Kan mijn zoontje niet lsten liggen en troosten.. zodra hij me ziet gaat hij nog harder krijsen (hebben/hadden jullie dat ook?)
Hier slaapt ze in het donker en op haar buik. Ze ziet me niet als ik bij haar kom en ze slaapt met geluid aan dus ze hoort me ook niet. Hier slaapt ze vanaf 3,5 maand overdag in haar bedje. Ik bleef er bij tot ze zo goed als sliep. Af en toe een aai over haar bol, ruggentje of speentje geven. Ze sliep vrijwel altijd binnen 10 minuten. Hier nooit laten huilen, tenminste niet bewust. Heel soms kan ik het niet voorkomen. Hier jengelt ze nu soms wat als ik haar in bed lig, meer een beetje protesteren. Soms blijf ik even boven en geef ik kort daarna de speen nog een keer, vaak is ze die kwijt en dan slaapt ze. Overigens slaapt ze hier niet bij mij, al vanaf een paar weken niet dus op schoot in slaap vallen gebeurt hier nooit. Anders mocht dat best.
in bed laten liggen, vooral kort troosten en weg gaan, hoevaak je terug gaat moet je zelf weten, dat voel je wel aan...bij ntrostbaar huilen kan je wel eventjes oppakken, maar zdra het huilen stpt weer terug...enz gewon consequent ik liet mn kinderen juist nooit aan de borst in slaap vallen, ik voed en dan rechtop tegen me aan, 1 liedje zingen btj wiegen..in bed leggen, muziek aan en weg... Wanneer hij bijv huilde ...terug speentje, aai en weg...en dit herhalen ohja mn kids zien mij nooit...hooguit voelen ze een arm...is pikdonker en slapen op buik Jongste werd altijd stil en rustig van op zn billetje wrijven, dat ie zegmaar op en neer gaat
Meid, dat (niet) slapen is wat. Hier ook zo een.. het gaat steeds beter. Als mijn zoontje gaan huilen als ik hem neerleg pak ik hem neerleg gelijk weer op en troost hem. Als hij weer rustig is loop ik een stukje in de zelfde kamer en wieg hem wat. Probeer t dan weer. Dit lukt nu vaak al bij 2x.. vaak valt hij dan zelf in slaap of ik aai wat over zijn bolletje en probeer hem de speen te geven. Soms raakt hij dan wel wat overstuur maar zijn ze ogen al zo goed als dicht.. dan troost ik hem terwijl hij ligt en valt hij in slaap. Ook heb ik door dat hij af en toe beetje jengelen nodig heef... huilen doe ik dus niet, dan is er gewoon iets... En wat ook eerder word gezegd.. Als hij al oververmoeid is, is t nog lastiger.. dan lukt hier ook.niks meer anders dan bij mij liggen of pink geven... Ik hoop dat je voor jullie beide een goede oplossing vind. Volgens mij ben je al heel goed bezig.. het is nou eenmaal zo dat t de ene keer beter gaat dan de andere keer.. Ik denk dat t belangrijkste is dat je je bij je aanpak goed voelt en probeert vast te houden aan wat je dot. Op t begin probeerde ik ook telkens wat anders maar merk dat t beter is om voor jezelf iets vast te doen. Bij mij is t zo... als hij.na een 15 min a30 min.nog niet lukt om hem rustig te laten slapen neem ik hem bij me... tegenwoordig word dat al steeds minder.. komt van zelf wel goed
Herkenbaar.. Nog steeds gaat slapen op en af. Maar al niet meer zo erg als de eerste maanden. Ik heb niet echt tips. Ik laat niet huilen, kan en wil dat niet. Bij ons zitten er ook medische redenen achter. Sterkte, het is zwaar!
ik geef je alleen even een hart onder je riem! niet slapen lijkt me echt verschrikkelijk. hopelijk heb je wat aan de tips hierboven.
Ja, dat gebeurt hier soms ook, vanavond nog...aan de borst is ze bij mij in slaap gevallen.....en toen ik haar weglegde in haar wiegje, begon ze heel hard te huilen....ook echt even krijsen.......ik vind het lastig om te horen hoor....pppffff....wat een naar geluid......maar ik weet dan ook dat ze zo moe is....ik niets beters voor haar kan doen, dan haar even te laten liggen....wanneer ik haar eruit zou halen is ze wel even stil, maar komt ze niet goed in slaap en wordt ze uiteindelijk alleen maar moeier en onrustiger...nu was ze binnen tien minuten stil en slaapt.....dus ook al vind ik het heel erg moeilijk om haar te laten liggen, ik weet dat haar even laten huilen voor haar echt het beste is....wel laat ik haar niet langer dan tien minuten huilen, dan ga ik er altijd even heen.... Succes!!
Hier is het ook wisselend, de ene keer geef ik 'm drinken, bboer en knuffel, op zn buik in bed en hij slaapt. De andere keer huilt hij, en valt daarna op schoot in slaap. 5 of 10 minuten in slaap huilen doe ik om diverse redenen niet: - het is hartverscheurend, hij gaat nl snel over in echt hard huilen. - ik wil mn kind niet leren dat zn bed een plek is om eenzaam en alleen te huilen - mn zoon gaat vaak als laatste zeg maar naar bed, mn dochtr en man (nachtdienst, om 1u zn bed uit ) slapen dan al. Zoon slaapt of in wieg bij ons of tot de late voeding bij zn zus op de kamer, dan wil je echt geen gehuil! Mn dochter die lieten we in onze armen in slaap vallen en dan glipte ik weg, lag ze op 't grote bed. Wegleggen was drama!
+1! Hier precies hetzelfde. Laten huilen heeft hier echt geen nut en mijn dochter huilt ook altijd als er iets is. Boertje dwars, beetje kramp, etc. Ik ga er dus altijd heen, ook al huilt ze niet zo hartverscheurend. Ook wil ik haar niet de associatie geven dat haar bed een plek is waar ze zou moeten huilen. Als er niets is, huilt ze ook niet maar gaat ze gewoon wakker in bed en vanzelf slapen.
Je hebt huilen en krijsen. En afhankelijk van wat het is laat ik hem wel of niet eventjes bezig. Het verandert ook steeds, een tijdje wilde hij dat ik er bij bleef, maar tegenwoordig werkt het goed als ik meteen wegloop (soms nog terug als de speen uitvalt) Heeft jouw kindje een speen? Dat kan ook troostend werken. Succes in ieder geval, is erg vermoeiend niet slapen
Thnx meiden!!!! Doet me goed Vandaag bij eerste tekenen van vermoeidheid in bed gelegd op zijn rug.. onmiddelijk huilen. Zonder iets te zeggen op zijn buikje gelegd (misschien vind ie dat fijner). Meneer begon vrolijk rond te kijken en ik voelde de bui al hangen dus zodra hij begon te miepen, zonder te praten op zijn rugje aaien. Even leek het erop dat hij kalmeerde maar na 15 minuten nog steeds huilen. Mee naar beneden genomen en nog even geknuffeld en rustig samen onder een dekentje met een knuffeltje gespeeld. Uiteindelijk is hij in slaap gevallen tegen me aan en kon ik hem in bed leggen, hij heeft een uur geslapen. De avond was douchen,tanden poetsen, even even knuffelen met papa en aan de borst en daar viel hij in slaap en lag er om half 10 in (ja ja een record )