Dochter deed erg vreemd vanacht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vlinder3, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Onze dochter deed vannacht heel vreemd....ik vraag me toch af wat dit geweest kan zijn. Kan er op google niet echt iets over vinden....

Ze word altijd al regelmatig wakker in de nacht maar is dan altijd gelijk alert en wil dan kroelen of begint dingen te vragen.

Gisterenavond rond 10 uur hoorde ik haar de 1e keer, ik ging naar boven en ze lag wat te mekkeren maar reageerde niet echt. ik heb haar deken goed gedaan een kus gegeven en ze sliep gewoon door.
    Dat vond ik al vreemd, ben dit totaal niet gewent maar zocht er verder niks achter omdat ze erg moe was.
    Vannacht om 1 uur hoorden ik haar weer en ging er naartoe, weer hetzelfde maar gelijk erna begon ze weer te mekkeren. Mijn man is toen gegaan omdat ik er om half 5 weer uit moest. Ze bleef mekkeren en kreunen en na 5 minuten ben ik er zelf ook naartoe gegaan. Hij zei : Ik weet niet maar ze mekkert en doet maar ze reageerd niet. Ik probeerde haar wakker te maken maar geen reactie, ze riep alleen "au" en mammie en mekkerde zachtjes. Pas na een paar minuten en toen ik haar optilde uit haar bed kwam ze een beetje bij en tot rust. Toen ze eenmaal redelijk bij was bleef ze nog even wat afwezig en in een eigen wereldje. Toen ze eindelijke helemaal weer bij was riep ze "Au, ik heb hoofdpijn en wees bovenop haar hoofdje" ze was niet warm. Ze was wel rustig en moe erna maar ze kon niet in slaap komen pas een uur later is ze in slaap gevallen.

Ik ben er best van geschrokken, zeker omdat we geen contact met haar kregen ze en ze bleef roepen dat ze pijn had, iedere beweging die ze maakte verstijfde haar handjes en gilde ze. Ook toen ze weer rustig en bij was deed ze dit bij het bewegen.

IK heb haar een zetpil gegeven en vanmorgen was er volgens mijn man niks meer aan de hand.

Heeft iemand een idee wat dit geweest kan zijn??

2. Delta

Delta Niet meer actief

Misschien droomde ze? Sliep haar hand/arm/been/voet? Of ze droomde dat ze pijn had. Hoe is het nu met haar? Gelukkig was er vanochtend niks meer aan de hand.

3. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

mijn zoontje huilt af en toe in zijn slaap na een drukke dag.
    ik krijg hem dan ook niet wakker maar kan hem wel kalmeren en dan slaapt hij rustig verder.

ik zou er niet te veel achter zoeken als het eenmalig gebeurt. misschien had ze gewoon echt hoofdpijn en sliep ze daardoor wat onrustig.

het niet wakker krijgen betekent gewoon een erg diepe slaap. vond het de eerste keer ook erg eng maar ben er nu wel aan gewend.

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ze was niet aan het dromen zei ze toen ze eenmaal goed bij was.
    Ook toen ze bij was riep ze nog dat ze hoofdpijn had en bij bewegen gilde ze het uit. Pas na een half uurtje begon de pijn te minderen, toen bewoog ze zonder te gillen.

Ik google niet meer hoor, kom alleen maar epilepsie tegen....als het nog een keer gebeurd ga zeker naar de HA.

Ze is nu bij mijn moeder, daar blijft ze slapen maar ze is op de hoogte.

Ze heeft dit nooit eerder gehad, normaal als ze wakker wordt is ze gelijk alert en vraagt vanalles.
    Wij mochten haar niet aanraken want dan gilde ze het uit van de pijn, ook toen ze goed wakker was.

5. Macabre

Macabre Actief lid

10 nov 2014
    194
    0
    0
    ✖
    Hopelijk gebeurt het niet meer.
    Misschien was ze gewoon in een hele diepe slaap en had ze daarnaast ook nog hoofdpijn.
    Mijn oudste reageerd ook wel eens op pijntjes als ze ziek is tijdens haar slaap door "auwww" te roepen enzo, daar doet het mij wel weer een beetje aan denken.

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Groeipijn? En hoofdpijn door het wakker maken?

7. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Is ze de dag ervoor op haar hoofd gevallen of flink gestoten?

8. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Zou het ook nachtangst kunnen zijn (dacht dat het zo heette)?
    Een soort van nachtmerrie maar dan reageren ze nergens op.
    Ze kunnen dan zelf wakker lijken maar zijn ver weg, volgens mij is het beter om een kindje met nachtangst niet wakker te maken.

Mijn dochtertje heeft het een paar keer gehad.
    Zij was toen helemaal overstuur in haar slaap (huilen en schokken). Toen we haar troosten had ze opeens haar ogen open maar bleek dus niet wakker te zijn (reageerde nergens op). Bij alle drie de keren kwam ze er na meer dan drie kwartier er pas uit.

9. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Hier dacht ik ook aan idd. Mijn zoontje heeft dat ook een aantal keer gehad rond die leeftijd.

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dat dacht ik eerst ook maar ze is daarvoor 2x aan het mekkeren geweest en hoofdpijn van het wakker maken was het niet want ze riep het ook al toen ze niet op ons reageerde. Ze gilde het echt uit vd pijn tijdens het niet reageren maar ook toen ze eenmaal goed wakker was. Gillen en met gebalde vuisten naar haar hoofdje grijpen....

heb al gezocht op migraine, omdat mijn moeder dit heeft en ik aura-migraine maar kan niet zoveel vinden op zo'n jonge leeftijd.

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Nee heb dit bij de psz ook nagavraagd maar was niet zo

12. Jolina

Jolina Niet meer actief

Krijg ook een beetje die kriebels als ik je verhaal lees.
    Wat zegt je moederinstinct ?

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Tja....onzekerheid.
    dinsdag moet ze weer voor een echo van haar blaas nasr het ziekenhuis dus kaart ik het daar gelijk aan bij de arts.

Voel me er nu nog niet lekker bij, ben best geschrokken.

Heb haar wel gelijk haar kin op haar borst laten leggen maar dat ging allemaal.

14. Jolina

Jolina Niet meer actief

Moeilijk is het dan he, ik wil je alleen maar zeggen dat als jij het niet vertrouwt gewoon de nightcare even opbellen hoor ;)

Hier al een aantal keren gehad dat ik gewoon wist dat het niet goed ging met mijn dochter en ook bang te zijn dat ik me "aanstelde"
    Mijn gevoel zat uiteindelijk altijd goed.

Zeg dit nu niet om je ongerust te maken, want het kan idd gewoon zo zijn dat het idd een combi van is geweest.

Maar bij twijfel of een gevoel dat er iets aan de hand is, altijd bellen!

Heb je overdag is geks meer gemerkt? En wat zegt je man?

15. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Als je het niet vertrouwt, zou ik even langs de huisarts gaan. Nu is het weekend dus dat gaat niet. Maar als het dit weekend weer gebeurt , zou ik de huisartsenpost bellen voor overleg. Die nemen zelden een risico met jonge kinderen.

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

hoe gaat het nu met je dochter?

17. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Bij een collega's zoontje werd migraine geconsacreerde toen hij 5 was. Daarvoor had hij het ook al maar had het nog geen naampje. Dus migraine op jonge leeftijd is mogelijk. Hij krijgt het bij onrust. Maar ik weet niet of het logisch is dat het opkomt tijdens je slaap.

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ze is nu lekker aan het spelen, ze heeft nergens meer last van gehad.

19. Jolina

Jolina Niet meer actief

Gelukkig....;)
    Is toch geruststellen he;)

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hoe dan? Mijn zoon van nu 5 heeft ook regelmatig hoofdpijn en overgeven.
    Maar ze willen verder niet onderzoeken ofzo.

Ts, eng hoor.. Niet meer gebeurd vanavond?

Deel Deze Pagina