wanneer is de baby klaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jolanda1984, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

15 dec 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    stomme vraag misschien maar vanaf wanneer is de baby eigenlijk klaar om geboren te worden? groetjes

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    een vriendin van mij is vorig jaar bevallen met 30weken... het kindje lag natuurlijk wel in de couveuse maar is nu helemaal op en top :D

mijn schoonzusje is met 6.5 maand geboren...

ik heb echt geen idee wanneer het levensvatbaar is maar ik weet wel dat jou kindje al levensvatbaar is...

liefs

3. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik weet het zelf ook niet helemaal. en is geen domme vraag hoor.

maar ik dacht zelf dat het met 28 weken levensvatbaar was, met 34 weken is het prematuur.
    maar dames als ik het niet goed zeg, verbeter het dan maar. want ik weet het echt nie zeker.

jolanda we gaan samen hopen dat ons kindje nog even blijft zitten

4. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hahah wanneer is hij klaar :p

Vanaf 37 weken mag je officieel thuis bevallen dus denk dat hij dan helemaal af is? hihi

5. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

15 dec 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    kan haast niet wachten hihi

6. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    er zijn niet voor niks 40 weken denk ik, maar vanaf 37 weken worden ze niet meer prematuur genoemd dus waarschijnlijk vanaf dan.

7. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Vanaf 37 weken... Dan is de baby klaar om zelfstandig te "leven/ademen"...

8. minke

minke Actief lid

Mijn zoontje is geboren met 32,4 week. In principe is alles dan wel klaar, hij had zelfs al een bos haar! Alleen zijn de organen dan nog niet helemaal gerijpt, zoals de longen, de darmen enz. Ook hebben de meeste kindjes op die zw.duur nog geen zuigreflex.

Vanaf 37 weken is je kindje echt helemaal af en klaar om geboren te worden.

Minke

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Sam is geboren met 30.1 week.
    Zij had problemen met haar ademhaling, haar ductus was nog open en haar darmen waren nog niet goed ontwikkeld waardoor ze hier een infectie aan heeft gehad. O ja, ze had ook geelzucht.

Is uiteindelijk wel goed gekomen hoor, maar je kindje is eigenlijk nog niet klaar met 30 weken.
    Ze krijgen in NL een kans vanaf 25 weken een kans, vanaf 28 weken hebben ze een reeele overlevingskans.
    Alle kindjes voor de 37 weken geboren zijn prematuur.

10. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    ff off topic, maar wat is een ductus? :oops:

11. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    26 weken is de minimale 'leeftijd', dat wil zeggen in het ziekenhuis helpen ze pas vanaf 26 weken om het kindje in leven te houden. Maar echt af is het kindje dan nog niet, wel levensvatbaar. De longetjes moeten nog rijpen en zo'n kindje moet dan ook vaak aan de beademing.
    Maar jij zit al ver over de grens van 'levensvatbaar' dus dat komt wel goed!
    Succes!
    Liefs,
    Marijn

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Agnes, dat is een verbinding tussen hart en longen die zodra de kleine geboren wordt automatisch sluit, maar bij prematuurtjes gebeurt dit vaak niet. (hier zijn medicijnen voor en als dit nog niet helpt dan wordt dit operatief gedaan)

13. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Bedankt voor je uitleg!

14. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    op een foldertje dat ik heb staat dat ie bij 27 weken levensvatbaar is, maar een vriendin van mij is met 25 weken geboren en die is op en top gezond, geen zichtbare of merkbare gevolgen aan overgehouden, en niet eens superklein gebleven ofzo, want ze is nu 1,72m. Schijnt wel dat ze zuurstoftekort heeft gehad, maar verder niks...

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    kiezeltje, als je mazzel hebt dat je in een goed ziekenhuis bevalt dan krijgt de kleine met 25 weken al een kans. Dan moet de kleine wel een goed gewicht hebben en er moet niet te veel gedaan hoeven te worden om het in leven te houden de eerste uren.
    Heb je pech en beval je in een normaal ziekenhuis dan geven ze de kleine meestal geen kans. Heel cru! Ben stiekem dolblij dat ik in Nijmegen woon, beetje in de buurt van het Radboud waar ze dus die kindjes van 25 weken wel een kans willen geven (mits reeele overlevingskans natuurlijk)

16. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    37 weken en dan mag de baby komen.

Deel Deze Pagina