Heb jij een blindedarmontsteking gehad?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij je blindedarm nog?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Naja titel zegt t al, ben benieuwd hoeveel meiden m wel of dus niet meer hebben :p

Ikzelf had een accute in 2009 die gesprongen was tijdens operatie.

Mijn broertje ligt nu in het zkh en is net geopereerd.

2. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja een acute bli ndedarmontsteking op mijn achtste. Had ook ergvaak buikpijn. Week in zkh gelegen.

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik heb geen nog nooit een blindedarmontsteking gehad en mijn broers ook nog nooit.

4. mamavanmuisje

mamavanmuisje Niet meer actief

Nee nog nooit gehad.

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik en me broer ook nooit gehad vriend wel 4 jaar geleden

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Nooit gehad, en ik ken ook niemand die het wel gehad heeft. Ik ben dus wel verbaasd door de uitslag van de poll!

7. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb de poll verkeerd ingevuld...
    De vraag van het bericht is "heb jij een blindedarmonsteking gehad" dus met nee in mijn hoofd open ik het bericht en vul de poll in en nadat ik hem verstuurd heb zie ik in de poll de vraag staan "heb jij je blindedarm nog" waarop ik dus ja had moeten antwoorden....

Niet heel handig en denk gezien de uitslag dat misschien meerdere dit hadden.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja, alweer 3 jaar geleden een acute. Ene moment aan het winkelen, toen dacht ik dat ik gigantisch moest poepen ( :D ) met allerlei krampen. Toen kon ik ineens niet meer lopen en hing ik half tegen een bushokje aan.
    Mijn man gebeld, die heeft me opgehaald vanuit zijn werk en mij op de bank geparkeerd.
    Na 10 minuten dacht ik dat ik gek werd, en ben ik kruipend de dokter binnen gekomen ( woonden wij naast ). Die heeft mij naar het zkh gestuurd. We hadden toen alleen de oudste, die snel naar het KDV gebracht.
    Onderweg nog even lekker de auto ondergekotst en binnen een uur lag ik op de operatie tafel.
    Herstel viel best mee, maar tering wat een pijn! Vergelijkbaar met rugweeën, alleen kwamen en gingen deze niet. Pffft.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ow inderdaad! Heb hem dan ook verkeerd ingevuld. Niet zo handig ;)

10. Janna

Janna Fanatiek lid

Ja, een acute blindedarmontsteking toen ik 10 jaar was. 's Maandags begonnen, woensdag de dokter erbij en zelfde middag nog geopereerd, zaterdag mocht ik weer naar huis.

11. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hier ook acute blinde darm ontsteking toen ik 10 was! Hij stond op springen dus had geluk zei de dokter na de operatie.

12. ik had de poll ook bijna verkeerd ingevuld, was even verwarrend. Maar heb 'm nog wel. Mijn zus heeft 'm niet meer. Was gesprongen in haar buik..

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb hem nog steeds.

Mijn man ook.

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Ik dacht er 1 te hebben zo'n 3 jaar geleden.
    naar de weekendhuisarts geweest en die dacht ook aan bdo. doirgestuurd naar de spoedeisende hulp en ook daar zeiden ze een bdo.
    Bloedwaardes lieten een ontsteking zien en alle klachten duidde op een bdo.
    Gelijk opgenomen, moest de nacht blijven en de ochtend erop kwam de chirurg en ook die zei bdo.
    Tijdens de operatie bleek mijn blindedarm normaal te zijn en had ik een enorme ontsteking aan mijn baarmoeder en beide eileiders.
    Ik kreeg hier zware antibiotica voor en voor de pijn morfine.
    Ik heb dus toen geen echo gehad voor de operatie om te kijken of het een bdo was.

Wel zeiden ze naderhand dat mijn vruchtbaarheid wellicht nihil was geworden door de ontsteking, maar nog geen half jaar later was ik zwanger van mijn dochter.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Na 4x op spoed te zijn geweest met een vermoedelijke ontstoken blindedarm (volgens de ha) heeft er eindelijk een chirurg initiatief genomen om hem te verwijderen. Bleek dat hij op meerdere plaatsen gebarsten was door de ontstekingen die er geweest waren (zaten allemaal uitstulpingen op). Werd steeds met pilletjes naar huis gestuurd omdat ze op de echo nooit iets zagen dat abnormaal was ;)

16. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ow.. Ik heb de poll niet goed gelezen en dus ook niet goed ingevuld.. :)

In ieder geval heb ik een geperforeerde (schrijf je dat zo?) blindedarm gehad toen ik 16 was.. Tijdens mijn eindexamen van de middelbare school. Dat was een beetje jammer ;)

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    MamaR, heb je toen herexamens en 3e tijdvak mogen doen? of moest je het hele jaar overdoen?

Ik heb mijn blindedarm nog :D

Ik heb wel een aantal leerlingen en een collega gehad met een blindedarmontsteking, maar daar werd niets aan gedaan, was dan een chronische ontsteking maar dat schijnt vaker zo te zijn.

Maar nu ze ontdekt hebben waar de blinde darm voor is, is het misschien ook wel goed dat ze het niet meteen weghalen. Het heeft dan toch een functie.

De blinde darm is namelijk de opslagplek voor je darmbacteriën (de goede). Als je diarree hebt wordt je darm leeggespoeld en gaan ook je goede bacteriën weg, immers de ziektemakers moeten weg. Maar je lichaamseigen bacteriën slaan zich dan op in de blinde darm, die niet leeggespoeld wordt bij een diarree aanval.

keken jullie ook wel eens naar de Flying Doctors? Kennen jullie die aflevering waarin Geoff zichzelf aan zn blinde darm opereert? :D Heerlijk!

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ben in mn lagereschooltijd al eens wegens verdenking op blindedarmontsteking opgenomen geweest in het ZH.... na paar dagen werd het wel beter. Heb toen dieetmaatregelen mee gekregen (we aten bijv alleen maar witbrood :) ) Daarna nog een paar maal de HA thuis gehad, waarvan 1 maal midden in de nacht tijdens mn MEAO-examens.

Pas in februari 2010 ben ik vrij plotseling opgenomen. Op woensdagmiddag eerst naar de bloedbank geweest voor een donatie dus dacht in eerste instantie dat het een reactie op de donatie was (was wel vaker "wiebelig" na een donatie) maar in de loop van de avond/nacht werd het steeds erger met de pijn. Deze was eerst ook niet te localiseren, dachten aan baarmoeder of eileider problemen. Pas toen ik s ochtends vooral veel pijn had bij het lopen, ging er bij mij een lampje branden. de pijn zat ook meer rechts onder.

Bij de HA kon ik pas rond 10 uur terecht, tegen die tijd liep ik al krom van de pijn. Hij heeft het eens bekeken, nou hij mocht nog net aan mn buik komen, maar daar was het mee gezegd. Dus ingestuurd naar SEH. daar bleek uit mn bloedbeeld al snel een ontsteking. Dus kreeg morfine toegediend, voordat ik naar de echo ging.....
    Half twee was alles duidelijk en ik ben s avond rond 8 uur nog geopereerd met laporoscopie, dus maar drie kleine littekentjes er aan overgehouden.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier wel weggehaald, was behoorlijk ontstoken en mijn gewone darm ook. dat voelde niet heel lekker zeg maar . op mijn 17 e.

20. Babystew

Babystew Niet meer actief

Nee gelukkig niet.. Ken eigenlijk ook niemand die dat heeft..

Deel Deze Pagina