Oud en nieuw: Gourmet of fondue?

Discussion in 'De lounge' started by juf Mariska, Dec 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

Dec 15, 2008
    1,200
    0
    36
    Hallo allemaal,
    Wij gaan met oud en nieuw naar wat vrienden. Nu kunnen we wel weer gaan gourmetten, maar mijn vriending opperde om te gaan foindue-en. Ik heb dat dus nog nooit gedaan en vraag mij af of dat lekker is. Je gaart dan toch vlees in bouillon? Lijkt me niet zo smakelijk als bakken ... wat zijn jullie ervaringen met fondue?

2. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Het is erg gezellig! Je steekt vlees aan een stokje en doet dit in een pannetje met (ik geloof vet ;)). Zo braad je dit gaar! Wij vonden het altijd superleuk toen we klein waren.. Ik snap wel dat je zoiets hebt van: is dit wel net zo lekker?! Ja, het is heel lekker, maar ik vind gourmetten zelf persoonlijk wat leuker.. Al dat vlees op die plaat vind ik toch altijd erg gezellig! :) 't Is maar net wat je zelf gewend bent of leuker vind...
    In elk geval veel plezier! :D

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    fondue heb je met bouillon (chinese fondue) of met olie. Is net zo leuk als gourmetten vind ik.

4. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Als je fonduet met bouillon is het een stuk minder vet dan met olie.
    Lekkere sausjes erbij (ok die zijn dan wel weer slecht haha) en gaan met die banaan.
    Mijn favo vlees bij fondue kipfilet, gehaktballetjes en varkenshaas.
    Als groente een uitje en champignons erbij.
    Op tafel kan je ook een tzaizikisaus neerzetten om met wortel, komkommer, paprika, rauw bloemkool te dippen. Ook erg lekker.

5. DaphneB

DaphneB Bekend lid

Jul 25, 2011
    585
    68
    28
    Fondue is opzich wel lekker maar hoe vaak er niet vlees van je prikkertje afvalt.... :);) Vooral als je met 6 in een pannetje zit... ik doe liever gourmetten!

6. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    je kan ook kaaasfondue doen...stokbroodjes erin, allemaal groenten en als je er dan een rollade bij braad en die in plakjes serveert op tafel heb je ook vlees.

7. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ik ben geen fan van fondue, doe mij maar gourmet vind ik veel lekkerder en leuker.

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij deden altijd fonduen met bouillon erg lekker... Bij mijn man deden ze het met olie.
    Al vind ik gourmetten gezelliger om te doen.

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja leuk en lekker,maar wel in de olie hoor!

10. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

Dec 15, 2008
    1,200
    0
    36
    Dank voor de reacties ... dan gaan we weer gewoon lekker gourmetten!

11. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    Wij gaan ook voor fondue (in olie) vind het gewoon wat lekkerder dan gourmetten!

12. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    aangezien ik wel ben van het bakken van champignons, aardappeltjes en paprika enz, gaan we toch maar gourmetten.
    Maar fondue is ook erg lekker, ik mis dan alleen mijn gebakken champignons en zo , die vind ik uit de olie dan weer niet zo lekker..

13. Biene

Biene Actief lid

Jan 2, 2012
    410
    2
    0
    Fondue in bouillon heerlijk!
    Vraag dan bij de slager of hij megadunne plakjes wil snijden (net als vleeswaren) en dan rol je dat op en in de bouillon. Jammieeee.
    En daarna heb je een heerlijke drinkbouillon of een basis voor een soep voor de volgende dag.

14. Verox

Verox Niet meer actief

Zit er eigenlijk veel verschil tussen gourmetten en steengrillen?
    Van gourmetten word het huis altijd zo vettig, heeft steengrillen dat ook?
    Als je gaat fondueen, word het vlees dan echt gaar? Ik kan het me bijna niet voorstellen, blijft de vloeistof dan constant koken?
    Wat doe je in de vloeistof en wat serveer je erbij?
    Ik ben een echte groente-liefhebber.

15. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    De smaak is op zich net zo lekker maar ik vond gourmet veel leuker. Die spetterende vleesjes is iets magisch haha...bovendien krijg je een lekker knapperig korstje eraan. Fondu moet je zien als een stukje vlees in de soep hangen en wachten tot het gaar is. Als het TE gaar is valt het van je stokje, zeer irritant, dan ben je het kwijt in de pan. Eind van de avond gooi je alle restjes in de pan met bouillon en dan heb je de volgende dag een pannetje soep dat dan weer wel ;)
    Maar voor mij met stip op 1 : Gourmet !

16. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik vind alle varianten lekker, maar met gourmetten kun je meer verschillende dingen doen. Zelf ben ik bijvoorbeeld nogal fan van mini-omeletjes maken met van alles er doorheen. Dat gaat alleen met gourmetten, dus dat vind ik het leukst :)

Share This Page