Verhuizen, tips om je nieuwe huis wèl in te richten zoals uit zo'n woonmagazine ;)

Discussion in 'De lounge' started by Snne, Sep 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Deze week is er vrij onverwacht besloten dat we gaan verhuizen! Mega spannend en super leuk!! Waren er echt totaal niet mee bezig maar op werkgebied is er een kans ontstaan die we niet kunnen laten gaan. Daarbij hoort ook dat we gaan verhuizen (i.v.m. het werk dus). Het huis is prachtig. Voorkant van een boerderij is het woongedeelte. Nu ben ik dus al lekker aan het dagdromen over hoe ik ons nieuwe huis wil gaan inrichten. Ons oude huis is vanwege geldgebrek echt een bijelkaar geraapt zooitje en daar erger ik me steeds meer aan. Ik wil dus heel graag ons huis echt mooi inrichten. Wie heeft er leuke lowbudget tips om je woonkamer bv in 1 style in te richten zonder dat het zo'n bij elkaar geraapt zooitje lijkt, maar waar ik wel mijn oude meubels kan gebruiken. Ik heb natuurlijk al wat op pinterest gezien. Maar dat zijn voornamelijk van die amerikaanse over the top huizen die heel veel geld kosten.
    Ook zoek ik nog een leuk thema voor de slaapkamer van ons 2-jarige zoontje. Op zijn oude babykamertje hadden we winnie de poeh. Nu wil ik iets stoerders en waar hij weer een aantal jaren mee vooruit kan.
    En ideeën voor onze eigen slaapkamer zijn ook welkom. Boven hebben alle slaapkamers schuine wanden.
    Hopelijk kunnen jullie ons helpen :)

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je zou het landelijk kunnen inrichten. Je meubels of meubels bia mp een witte laag verf eroverheen en alles past bij elkaar. Bij de action zijn een hoop leuke dingen te koop voor weinig.

3. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

Sep 8, 2014
    1,153
    225
    63
    Female
    Via marktplaats kun je kijken voor meubels? Er staan vaak ook hele inboedels op.
    Als de kleuren van de meubels je niet bevallen kun je die evt schilderen (annie sloan krijtverf?) Dit kan werkelijk op alles zelf op bekleding van banken.
    De accessoires zou je van de action kunnen halen dat is erg goedkoop.

Zelf ben ik niet zo van thema babykamers/kinderkamers dus daar kan ik je geen advies in geven.

4. lydian

lydian Niet meer actief

Je zou je meubels in een neutrale kleur (off white bijv.) kunnen verfen.
    Één kleur als accent kleur kiezen en die door je hele kamer laten terugkomen in kaarsen, waxinelichtjes etc.

Voor je zoontje zou je een kamer kunnen doen van boten/ vliegtuigen/ boerderij.. Daar kun je erg veel mee ook met accesioares

Leuk hoor dat jullie gaan verhuizen, geniet ervan! :)

5. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Onze meubels waren ook een bij een geraapt zootje.
    We hebben een paar dingen weg gedaan. En andere meubels van marktplaats gehaald, met geluk de meeste gratis :D
    En die heb ik opgeknapt zodat het een geheel is.

6. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Deze kast hebben we. Nu heb ik in de onderste 8 vakken zwarte bakken vd ikea die er precies in passen. Deze kast zouden we graag mee willen nemen. Zou je deze ook kunnen verven? Het is van dat gladde materiaal...
    De kast zelf vind ik erg leuk alleen de kleur wat minder. (Hebben hem gekregen, zelf had ik liever de donker bruine gekozen) En wat zet je voor dingen in de overige vakjes waar geen bakken zitten? Het is het nu steeds net niet. In mijn hoofd weet ik heel goed hoe ik alles wil. In de praktijk komt het er alleen niet uit haha.

@ lydian Het is zeker leuk dat we gaan verhuizen. We hebben er ook heel erg veel zin in! We gooien echt het roer om. Mega spannend!!! We gaan ook naar een ander dorp in een andere provincie waar we nog niemand kennen dus dat is ook super spannend natuurlijk.

Attached Files:

7. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    Friesland
    En nog 2 foto's
    Alle meubels waren verschillende kleuren grenen. En het kleine kastje was donker eiken.

8. lydian

lydian Niet meer actief

Je zou een stukje kunnen proberen aan de onderkant, denk dat de verf er weer snel afbladdert. Ik zou zelf niet in ieder vakje wat zetten maar een beetje om en om.. Je zou dan bijv. 3 vaasjes neer kunnen zetten met een nepboem erin.. Of wat fototlijstjes etc.

9. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    Friesland
    Je kan hem wel verven.
    Allen met het schuren op passen dat je niet het hele bovenste laagje er af schuurt. En zeker eerst grondverf gebruiken, en dan gewoon de kleur die je wilt.

Ik zou er niet te veel losse prulletjes in zetten, maar een paar leuke accessoires.

Wij hebben er LP's in staan, past precies :D

Paar voorbeelden:

10. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    @twingia die kasten zien er idd al een stuk netter uit dan mijn inrichting haha.
    Dat verven lijkt me toch wep een beetje eng. Als ik het verputs heb ik helemaal geen kast meer :p
    Heb je het zelf al eens geprobeerd op dat materiaal?

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Er is een speciale grondverf te krijgen voor dit soort kasten. Deze hebben wij gewoon bij de praxis vandaan en daar overheen kan je eigenlijk wel met de meeste soorten verf.

Overigens is het bij ons geen kallax kast maar wel een andere ikea kast met hetzelfde type fineer erop.

12. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Super! Thnx voor de tip :)

13. Aylen

Aylen Niet meer actief

Die Ikea kasten zijn inderdaad prima te verven met de juiste primer. Maar ik raad je geen Annie Sloan of andere krijtverf aan. Gewoon schuren, verven en lakken blijft een stuk langer mooi. Over die krijtverf kun je niet zomaar "goede" verf doen, dan moet eerst al dat krijt eraf. En die trend met dat zogenaamde brocante gaat ook weer voorbij en dan zit je ermee...

Verder: leuke dingetjes ophangen en neerzetten die iets zeggen over jou en wat jij mooi vind. De muren in een fijne kleur sausen, goede (houten) vloer met een kleed, kussentjes op bank en stoelen met kleuren die ook voorkomen in de accessoires, en vooral: niet zoveel Ikea meer aanschaffen. Ik heb nu hetzelfde probleem als jij: uit geldgebrek een allegaartje aan goedkoop spul, vooral van Ikea. En ik persoonlijk vind dat de lelijkste dingen in mijn huis. Zo nikszeggend en saai en iedereen heeft hetzelfde :(

14. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    @ aylen thnx voor de tips :)
    Dat brocante hoeft van mij ook niet zo per se.
    Landelijk vind ik dan wel weer leuk.
    Ikea vind ik ook nog steeds wel leuk hoor :) en het is niet zo dat we nu veel geld hebben om nieuwe spullen te kopen. We moeten het echt nog even doen met de spulletjes die we hebben. Maar ik zoek dus tips waarmee je daar toch een beetje een eenheid mee kunt creëren. We hebben al een goede bank en stoel. Ook de eettafel en stoelen zijn nog prima en wel modern. Het enige nieuwe wat we wss willen aanschaffen is een salontafel en iets waar de tv op kan staan.
    De tip van accessoires in dezelfde kleur vind ik erg goed. Er ligt al een hele mooie donkere houten vloer in. Een mooi vloerkleed is idd ook leuk en maakt het ook wel wat meer af. Wat raden jullie aan? Het moet wel makkelijk schoon te houden zijn met een peuter van 2 in huis.
    Wat zou ik me graag opgeven voor zo'n woonprogramma hihi ;)

Share This Page