Het dames, Even checken of ik een 'raar' kind heb.. Mijn zoon is nogal Pietje precies en erg pietleuterig met sommige dingen. Handjes mogen niet vies zijn, elke korrel/kruimel haalt hij van de grond om in de bah bak te gooien. Bouwt hij een toren en staan de blokjes niet recht op elkaar dan miept/probeerd hij net zolang tot hij een 'mooie' toren heeft. Is zijn ringentoren niet goed gedaan,gooit hij hem direct om om deze opnieuw goed te doen. Zijn Speelmat op de grond mag geen omgekrulde hoeken hebben, die legt hij direct weer goed plat. Etc etc. De appel valt niet ver van de boom, ik ben net zo (alleen niet op deze leeftijd haha) Verder smeert hij wel lekker met zijn eten, dus er zit wel degelijk een smeerkeesje in maar bovenstaande valt me nu al even op.. (Maak me er ook absoluut niet druk om verder)
Nee hoor volgens mij heb je geen raar kind. Je zoon heeft nogal wat eisen zeg, pff zal pittig zijn met hem af en toe! Maar hij heeft het dus van jou. Normaal gedrag hoor !
je er idd zeker niet druk over maken. ik heb trouwens wel eens vaker gehoord dat kinderen ook van die 'precieze' fases hebben.. t kan dus ook nog over gaan.. zo niet, precies zijn heeft ook weer voordelen toch =)
Beer is net 1, maar heeft een hekel aan: Kruimels op t blad van zn kinderstoel, die pakt hij op, voordat hij weer een hap brood neemt. Randjes van een wit bolletje van mama plukt hij eraf, volgens mij denk hij dat t niet zo hoort.... Handen afkloppen na t vallen. Pluisjes van de grond oprapen. Als hij een lange haar van mama ziet, pakt ie m, en komt ie m terug brengen. En zo kan ik nog wel ff doorgaan...........
Ja hoor, heel bekend! Mijn kind wil ook absoluut niet vies worden. Laat ie een beetje melk op tafel vallen, komt meneer zelf al met een doekje aanzetten om het schoon te maken. Loopt er wat kwijl uit het mondje van z'n babyzusje, wordt het met mondje snel afgeveegd met een hydrofieldoek, liefst nog met een paar keer 'bah!' erbij Voor vaderdag een handafdrukje met vingerverf maken... Ik denk dat de hele buurt heeft mogen meegenieten omdat z'n handje vies werd. Hij ruimt z'n speelgoed keurig zelf op want als mama het doet kan het maar zo zijn dat mama een speelgoedje in de verkeerde doos stopt. Deuren moeten netjes dicht, het hendeltje van het traphekje moet altijd naar beneden... Zo kan ik nog wel even doorgaan. Hij heeft het van z'n vader overigens, die is precies zo. Ik hoop wel dat het nog een beetje bijtrekt, ik wil dat m'n zoontje lekker vies wordt bij het buitenspelen of dat ie zich helemaal onderkliedert met de vingerverf!
Hahah gelukkig hij is dus niet heel vreemd.. Maak me er ook geen zorgen om hoor. Heb er geen last van, hij heeft het er zelf alleen zo druk mee haha. Het is niet dat hij er vervelend oid van wordt. En inderdaad later kan het in zijn voordeel werken
Een haar terug brengen? Hihi wat schattig!!! Dan zou hij bij mij wel wat te doen hebben. Stofzuig iedere dag maar verlies erg veel haar dus die liggen er vaak wel... Heb dit gedrag bij mijn kleine nog niet ontdekt. Terwijl ik t wel heb. Hoop voor hem dat hij t niet heeft want vind het doodvermoeiend af en toe, hahahaha
Aiden is net zo, zo niet erger.... Speelgoedautootjes worden vaak netjes precies op een rij gezet. En de blokjes van Duplo worden vaak per kleur netjes opgebouwd. Dat van die toren opbouwen en omgooien als het niet recht is, ken ik ook. Als er maar een pietsie viezigheid of eten aan zijn handjes zit, moeten we dat direct schoonmaken. Maar zand uit zijn zandbak mag dan wel weer aan zijn handjes zitten, sterker nog, hij eet soms stiekem zand, jak!
Hier een peuter die erg van de structuur is. Bijvoorbeeld, ik draag graag ff een badjas in de ochtend voor het douchen. Als ik die een keer niet aan heb, dan MOET dat alsnog. En zo zijn er veel voorbeelden, als er iets anders gaat dan meestal is ze volledig van de leg. Verder een hekel aan vies, nat, labeltjes in haar truitjes enz. Wat betreft schoenen is het ook bijna niet te doen, bij veel soorten is het "mama au pijn voete". Een flinke gebruiksaanwijzing dus en ze is heel pittig en temperamentvol. En mooi en lief, dat gelukkig ook .
Wat ontzettend schattig! Die van mij herken ik er echt niet in. Die gaat het liefst met jamhanden "klap eens in de handjes" zingen en dan natuurlijk "op het boze bolletje"! Maar dat precieze lijkt me geen verkeerde eigenschap voor later
Jaaaa, herkenbaar! Knoei ik met het eten geven per ongeluk op d'r shirtje, broek of stoel dan wijst ze ernaar en zegt ze 'bah'. En blijft wijzen tot ik het weggehaald heb. Zit er iets op d'r handen dan is het ook 'bah' en blijft ze met dr handje in de lucht, tot ik het weggehaald heb. Elk vuiltje dat op de grond ligt komt ze naar me toebrengen, zegt 'bah' en geeft het aan mij, zodat ik het weg kan gooien. Ow en moedervlekken zijn ook bah, haha en bedankt hè Er lag laatst een (schoon) slabbetje op de tafel.. Pakt ze het slabbetje en begint de tafel af te stoffen en de vloer te boenen! Haha. Raar kindje. D'r vader is echt een schoonmaakfreak, ze blijft daar 1 nachtje per week slapen. Dus denk dat het misschien toch wel erfelijk is
En dat poetsen en nadoen heeft mijn zoon inderdaad ook.. Loopt jij achter me aan ; poetse poetse poets..
Klinkt gek maar werk in de gehandicapten zorg en mijn cliënten zijn blijven 'hangen' in deze leeftijdsontwikkeling en overduidelijk in deze 'fase'.ook bij hun zorgt dit voor veel frustratie Dus herkenning maar dan op andet vlak haha En mijn dochter heeft t enooorm met alles moet dicht bakjes doosjes deuren hekken etc
Hier ook. Alle kruimeltjes moeten in deprullenbak. Als je jeneus gaat snuiten met een tissue komt hij al aanrennen om de prullenbak open te doen. Als een deksel scheef zit, is het fout. Alles moet keurig netjes zijn. Met yoghurt eten kan hij na iedere hap zn mond aan de slab afvegen. Alles wat nietgoed staat of ligt valt hem meteen op. Dat is soms best lastig.