Hallo meiden, Ik heb de afgelopen week getest met ovu-testen van sensitest maar heb geen knaltest gehad. Op zondag en maandag waren de strepen wel donkerder als de rest van de week maar niet zo donker als de controlestreep. Ook heb ik op die dagen draderig slijm gehad. Ik heb een cyclus van 27 dagen en ik voel niet of mijn ei springt mede doordat ik PDS (spastische darm) heb. Nu lees ik dat je eisprong plaatsvindt 14 dagen voor je nieuwe menstruatie. Nu is mijn vraag; is dit een vast gegeven? Groetjes, Shivra
Nee dat is geen vast gegeven. De fase na je eisprong duurt GEMIDDELD 14 dagen. Maar tussen 12 en 16 dagen is normaal... Als je zegt dat je rekbaar slijm had, is dat een betere indicatie. Dat heb je alleen vlak voor en misschien nog op de dag van je ei... Wat de ovutesten betreft, je zou als je je ei verwacht ook 2x per dag kunnen testen. Misschien heb je niet zo'n lange lh-piek. En als je een heel duidelijke uitslag wilt, zou je ook cb digital kunnen overwegen...
Kan je niet beter tempen vanaf de volgende ronde? (als dat nodig is tenminste Ik vind ovulatie testen zo'n weggegooid geld, meestal klopt het niet. Je slijm in de gaten houden is ook een optie, maar is geen makkie.
Hi Shivra! Als je telkens een cyclus hebt van 27 dagen en je hebt ongeveer op de helft draderig doorzichtig slijm, kun je er redelijk zeker van zijn dat je ongeveer 14 dagen voor je menstruatie je eisprong hebt. Ik heb ook zo'n regelmatige cyclus, en het 'slijmpatroon' is ook elke maand rond dezelfde periode, dus wij klussen met regelmaat in die periode (vorige zw schap in cyclus 3 raak). Ik weet niet op het uur af wanneer dan m'n eisprong is (en meestal voel ik t ook niet), voor mij houdt dat de spontaniteit en ontspannenheid er wel meer in. Maar goed, ik weet niet hoe lang je al bezig bent, als je lang bezig bent kan ik me voorstellen dat je wat meer zekerheid wil van wanneer je eisprong is...
Oh ja, als je boven de dertig bent, wordt het wel wat lastiger je slijmpatroon te herkennen. @ Mano, ik vind het niet lastig om het slijmpatroon in de gate te houden. Bij mij is het ook vrij duidelijk (behalve nu we weer klussen in die periode ). Het verschilt idd wel van vrouw tot vrouw. De een produceert meer slijm dan de ander
Hoeft helemaal niet zo te zijn... Ben 37 jaar en wist aan de hand van mijn slijm precies wanneer mijn ovulatie is geweest. En het klopt precies met de echo die 2 weken geleden gemaakt is. Wist elke maand precies wanneer ik vruchtbaar was aan de hand van het slijm.
Dank jullie wel, dames. Ik lees hier zoveel verschillende dingen in verschillende topic's dat ik voor mezelf eens wat duidelijkheid wilde hebben. Als ik op mijn slijm af moet gaan zou ik zeggen dat ik maandag mijn ei-sprong heb gehad. Zou in principe moeten kloppen met de ovu-testen want die waren vanaf dinsdag veel lichter. @Loving; bedankt voor de website. Ben weer wat wijzer geworden. Ik heb in juni een mk gehad en we zijn nu bezig in de 1ste ronde na de mk. @Manu; tempen vind ik niet nodig. De ovu-testen heb ik meer gedaan om te kijken of ik gelijk had wat betreft mijn ei. Nav van de antwoorden die ik gekregen heb, denk ik dat ik wel goed zit. @Annabeth; bedankt voor je advies. @Sofietje; gefeliciteerd met je zwangerschap.