iemand ervaring met diazepam?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaDenise, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik loop bij de fisio voor mn rug die helemaal vast zit en zenuwen bekneld zitten(AUW!)
    nu ben ik weer bij de huisarts geweest omdat ik zoveel pijn heb.
    Nu heb ik diazepam gekregen maar ik vindt dat wel eng om in te nemen!
    Het is verslavend bij veel gebruik,ik krijg er 60 mee :confused:
    2 a 3x daags innemen
    Wordt er duf van zei de huisarts en wat slapper'
    Leuk met een kleine in huis!
    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Liefs
     
  2. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb ze ook gehad

    twee a 3 is wel erg veel
    je wordt er heel erg duf van
    ik moest er ook nemen heb het maar op 1 gehouden
     
  3. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nou daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord dat een huisarts valium voorschrijft voor zoiets :(

    ik ben mijn leven lang een rugpatiënt geweest en heb altijd iets pijnstillends gekregen als de pijn te erg werd (later gebruikte ik ibuprofen 600 mg nu nog steeds) en bij tijd en wijle langs de fysio om de spieren wat losser te maken...

    maar valium? nee nog nooit van gehoord ik zou het persoonlijk in ieder geval niet innemen want voor je er erg in hebt ben je er aan verslaafd en heb je 2 problemen :(

    succes meid
     
  4. Niet meer actief

    Van hoeveel mg heb je? Ik heb met gehandicapten gewerkt, en die kregen dat ook wel eens om idd wat rustiger te worden, maar niet zoveel als jij nu voorgeschreven krijgt! Vind 2 a 3 wel een beetje te...
    Ik heb ze zelf ook een keer gekregen omdat ik aangevallen was door een client en ik had een aantal spieren in mn nek gekneust. Om die spieren te ontspannen kreeg ik diazepam. Nou heb er 1tje genomen en toen meteen gestopt! Ik kon niet meer lopen....Het sloeg aan op mn benen ipv mn nek en mn benen deden het dus gewoon niet meer!

    Wil je niet bang maken maar ik zou nog even goed navragen of er bv niks anders is en anders eerst proberen er 1tje te nemen als bv je partner ook thuis is ivm de kleine...
    Succes!
     
  5. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ibuprofen kan ik niet tegen en diclofenac ook niet
    ik wordt daar zoooooo ziek van
    misselijk,maagkrampen,neiging tot overgeven.
    diazepam is een spierverslapper en mn rug zit helemaal vast en pijn komt van de spieren en zenuwen die beklemd zitten.
    vandaar de diazepam om dus de spieren slapper te maken.
    Mja ik vindt het woordje verslavend echt eng.
    dadelijk ben ik verslaafd aan die rommel!
    Moet er niet aan denken :(
     
  6. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ik krijg altijd diazepam in combinatie met diclofenac. De diazepam werkt rustgevend en de diclofenac pijnstillend volgens mijn arts. De diazepam slik ik bijna niet, alleen als ik een nacht geen oog heb dichtgedaan door de pijn. Je wordt er best wel duffig van.
    Ik zou het niet te snel slikken
     
  7. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik heb ook een keer gekregen (had veel hoofdpijn klachten en kwam door de ha van stress) maar ik werd er zo duf en misselijk door dat ik er na 1 dag direct mee gestopt ben! Ik vind het rotzooi!

    Als je denkt dat je zonder kunt neem dan dan alsjeblieft niet! Het is zulke troep!
     
  8. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    2 tot 3 tabletjes vin'k wel veel, het is verslavend...misschien teruggaan en pijnstillers vragen of anders zonodig 1 nemen.
     
  9. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Sorry, lees net in het voorgaande bericht dat je niet tegen Diclofenac kunt.
    Zelfde tijd gepost :D
     
  10. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik kreeg idd ook enorm slappe benen. Op school liep ik door de gang en zag alles draaien! Neem het dus niet als je alleen bent met de kleine!
     
  11. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Diazepam is eigenlijk een middel uit de psychiatrie.....ik heb het weleens gekregen tegen spanningshoofdpijn maar bij mij hielp het niet en ben er ook gelijk mee gestopt.
     
  12. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Diazepam wordt gebruikt als spierverslapper, ik heb het ook gehad voor m'n rug hoor, dus zo gek is dat niet.
    Op slechte dagen slikte ik er ook drie op een dag (naast Brufen800 en Paracetamol Codeine) en ik kon er nog vrij goed onder functioneren, hoor. Verslavende werking heb ik niks van gemerkt: ik ben er zonder problemen weer mee gestopt. En duf of duizelig werd ik er ook niet van.
     
  13. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Diazepam is wel heel erg zwaar!
    Niet innemen als je alleen met de kleine bent,je gaat gewoon om hoor!
     
  14. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Don't worry, Diazepam werkt lang niet zo verslavend als bv Oxazepam (heb met beide ervaring).
    Diazepam is wel een middel waarvan je er op geregelde tijd een moet slikken om effect te hebben, terwijl Oxazepam gelijk werkt maar dan maximaal een paar uur.

    Als je het weekje slikt ben je nog niet verslaafd hoor, daar is wel meer voor nodig.
     
  15. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ligt wel aan de hoeveelheid, als het pilletjes zijn met heel weinig mg, dan valt het wel mee.

    Maar goed, nu moet ik erbij zeggen dat ik nu met kids ook niet zo snel zou slikken.
    Vooral als je slaapt slaap je veel dieper en is het een stuk moeilijker om wakker te worden, dus icm een diepslapende vriend niet zo handig.
     
  16. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Diazepam, oxazepam, temazepam....alle pammetjes zijn verslavend op den duur :(
     
  17. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Oh alles wat een geestelijk effect heeft is verslavend, maar er zijn wel gradaties natuurlijk.

    Diazepam kun je best een tijdje slikken zonder bang te zijn voor (lichamelijke) verslaving.
     
  18. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Klopt helemaal!
    Heb een tijd temazepam geslikt en moest echt afkicken hoor.
    Trillende handjes,zweten enz.
    Niet leuk.......
     
  19. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    hij zal het vast niet voor niks voor schrijven, dus je kunt het even proberen, vind je het dan niks, kun je er altijd mee stoppen en zal je er vast niet meteen verslaafd aan zijn.
     
  20. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik slik zowiezo al oxazepam omdat ik last heb van paniekaanvallen.
    Maar de huisarts die het voorschreef(toen woonde ik nog in Purmerend) en de huisarts van nu zeggen beide dat het niet verslavend is.
    En ik slik het toch al een poos maar verslaafd ben ik niet.
    Mja dan moet je denk wel een hoge dosis hebben?
    Moet nu dus ook stoppen met de oxazepam en dus overstappen op de diazepam ivm mn rug spieren om die meer te laten ontspannen.
    Ik durf ze echt niet in te nemen.
    Aangezien ik eigenlijk altijd al erg moe en duf en loom ben door oxazepam....
    diazepam is toch een graad sterker.
    Dat durf ik echt gewoon niet aan ivm Lieve
    Wil wel een goede mama zijn en blijven en niet een zombie die met moeite haar kindje verzorgd en alles.
    Kweet niet zo goed wat ik nou moet doen,is dubbel.
    Wil dolgraag van de kramp en pijn af maar wil ook voor mijn kind gewoon kunnen zorgen.
    En 2 a 3 per dag is veel dus ik zal wel behoorlijk van de kaart zijn straks.
    Ben ook als de dood dat ik straks door de hoeveelheid per dag aan diazepam( 5mg per tablet) verslaafd raak of me afhankelijk opstel aan die pillen.
    Ik ben echt een pieperd wat betreft dit door medicijnen.
    Oxazepam heeft ook lang ongebruikt in de kast gelegen voordat ik me er aan toe gaf maar toen ik ooit s een hele erge paniekaanval kreeg pakte ik het wel omdat ik gewoon niet meer kon.
    Nja,ik slik ze dus nog steeds.....
    Ben niet verslaafd maar toch,kheb ze nog wel....
    Ben zo bang dat ik dat straks met diazepam ook weer heb en dus echt verslaafd ga raken....
    Moet er niet aan denken!
     

Deel Deze Pagina