iemand ervaring met diazepam?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaDenise, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    eigenlijk kan je er niet over zeggen of het veel is. hoe veel mg slik je? ik heb 20 geslikt, maar bij mij deed het niets, ik werd er ook niet duf en slap van.
    als je maar 5 mg hebt is er geen probleem. en verder zal het met die verslaving wel mee vallen, zeker omdat je zelf heel voorzichtig ermee bent. het zou je gewoon kunnen helpen om minder pijn te krijgen, en je spieren te ontspannen. ik zou me pas zorgen gaan maken over verslaving als je daadwerkelijk 3 keer 20 slikt gedurende een lange periode.

    groetjes, lidwina
     
  2. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    ps, diazepam is géén valium.
     
  3. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Khoop dat ik er geen naar effect van krijg!
    Hoop wel dat die pijn onderhand weg gaat!
    Wordt er nu echt stapelgek van :(
     
  4. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Zeker wel!
     
  5. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    Veel succes ik hoop dat het helpt.

    Ik gebruik Citalopram (antidepresivia) wel een ander soort medicijn en daar staat ook in dat het verslavend is en als je stopt afkickverschijnselen krijgt. Heb zelf ook Seroxat geslikt en met begeleiding van de arts afgebouwd had er wel wat last van moet ik zeggen. Zolang je je aan de voorschriften van de arts houdt valt het mee je moet gewoon rustig opbouwen en rustig afbouwen met de medicijnen anders heb je echt flink last ervan.

    Als je die medicijnen slikt blijf je dan onder controle bij de arts? want ik moet elke maand heen voor controle hoe het gaat met de medicijnen en hoe ik me voel erbij.
     
  6. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    diazepam is zeker wel valium!
    Ik werd van de 5 mg al helemaal raar, dus dosis zegt neit altijd wat!

    je zou het altijd een keer kunnen proberen hoe je er op reageert, maar hou wel in je achterhoofd dat je er duizelig e.d. van kunt worden!
     
  7. Niet meer actief

    Diazepam is wel degelijk valium hoor, Diazepam is de stofnaam en Valium de merknaam.

    Of het verslavend zal zijn, kan niemand zeggen, dat is per persoon verschillend. Maar als ik zie hoe voorzichtig je er zelf al over bent, denk ik dat het weinig kwaad kan.

    Is de pijn bij jou bijvoorbeeld savonds erger dan overdag? Dan zou je gewoon een pilletje kunnen nemen voor t slapen gaan, dat verslapt je spieren wat en kun je beter slapen.

    Het heeft natuurlijk wel degelijk effect op je reactievermogen, niet alleen qua autorijden maar ook qua je kind. Maar met 5mg is dat allemaal nog te overzien, ik heb zelf veeel hogere doses geslikt en ben er nooit verslaafd aan geweest, maar zoals gezegd, dat is per persoon afhankelijk.

    Sterkte!
    Joldeg
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Dit klopt idd! Heb ook met allebei ervaring!
     
  9. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik heb de hele dag door pijn.
    Vn mn schouders tot mn benen,en dan kramp in mn benen die niet weggaat.
    Heb al vanaf gisterenavond kramp in 1 been :(
    Vandaar denk ik ook 2 a 3 x daags diazepam.
    Ik durf het echt niet in te nemen.
    Duizelig worden vindt ik echt eng!
    Zie het echt niet zitten eigenlijk....
    Ben echt een zeikerd met medicijnen....dat blijkt wel weer haha
     
  10. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    Sorry, inderdaad is diazepam valium.
     
  11. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    is wel valium.
     
  12. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Maar Denise, als je het zo eng vindt...

    Waarom probeer je er dan niet gewoon eentje op een dag dat je man thuis is? Kun jij rustig voelen wat het met je doet terwijl hij voor de kleine zorgt en jou een beetje in de gaten houdt.

    Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat je geen goede moeder bent wanneer je er helemaal suf en slap van wordt... Maar kun je wel een goede moeder zijn wanneer je amper kunt bewegen van de pijn?

    Het is geen van beiden ideaal en je kunt alleen maar zelf aanvoelen wat voor jou en je mooie meisje het beste is. Maar als je het niet probeert dan weet je het niet.

    En voor wat betreft die verslavende werking: Daar ben je nog altijd zelf bij. Alcohol kan ook verslavend zijn, maar er zijn genoeg mensen die prima af en toe een wijntje kunnen drinken zonder alcoholist te worden.

    Zuster Belle zegt: Relax! ;)
     
  13. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    sorry meiden maar diazepam is zwaarder dan oxazepam.

    diazepam zet na een dag om in oxazepam en heeft een stapeleffect.is wel degelijk verslavend maar niet als je het een weekje slikt.

    ik slik normaal als ik niet zwanger ben 30 mg diazepam per dag.nu ik zwanger ben krijg ik oxazepam omdat diazepam te zwaar is en ook effect kan hebben op je kind
     
  14. Ivonne

    Ivonne Actief lid

    9 apr 2006
    441
    0
    0
    5mg per tablet?
    Pfffffffff en dat 2 a 3x per dag?
    Pffffffffff ik heb wel eens 2 mg tabletjes en als ik daar 2 van heb ingenomen dus in totaal 4mg ga ik al nok out :(
     
  15. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik had ook 2mg, maar had dus geen last van dufheid of wat dan ook.

    Ik zou het gewoon proberen hoor, kan je er niet tegen, dan kun je er weer mee stoppen. Maar zo weet je ook niks, want de één zegt hier: niks aan de hand (ik ook), en de ander raad het je af. De huisarts geeft 't je toch niet voor niks? En heb je met hem over die angst ervoor gesproken? Je komt niet zomaar van die pijn af hoor en Diazepam kan wel degelijk helpen.
     

Deel Deze Pagina