We hebben een engelse cocker spaniel van 8 jaar die opeems sinds enkele maanden niet meer zindelijk is. Hij plast binnen.Gelukkig hebben we tegels, maar toch.... Ontlasting gelukkig wel buiten. Deed hij vroeger nooit! Als we thuis zijn, meld hij zich gewoon, maar het probleem is 's nachts of als we weg zijn geweest. Weet iemand waar dat aan kan liggen en hoe leren we het hem weer af? Is erg vervelend! Hoop op reacties! Het is zo'n lieverd! Liefs Marjo
waarschijnlijk kan ie het gewoon niet meer ophouden. Vraag het eens bij een dierenarts. Misschien heeft ie wel een blaasontsteking of iets met zn nieren... Die van mij houdt t ook geen 9 uur vol, dus ik ga er 's nachts altijd even uit... (tuin) Misschien om een uurtje of 3 even gaan plassen met m?
Hij zou misschien last kunnen hebben van niersteentjes. Plast hij veel in een keer, of elke keer hele kleine beetjes? En moet hij moeite doen om te plassen? De enige manier om er achter te komen is de dierenarts..... succes!
die van mij houden het gewoon de hele nacht vol hoor, als ik wakker ben moet ik ze zelfs nog wakker maken, stelletje slaapkoppen
8 jaar, ja grote kans dat ie het niet meer op kan houden. Ouderdom komt met gebreken Mijn hond is 9. Altijd lang de plas op kunnen houden maar sinds kort lukt het haar toch echt niet meer. Dus daarom savonds heel laat laten we haar nog even in de tuin plassen en dan smorgens weer vroeg met haar naar buiten. En dan houd ze het wel droog. Zou idd ook ff langs dierenarts gaan om te controleren op blaasontsteking ofzo. Want dat kan het ook zijn natuurlijk.
Ken het probleem. De hond van me moeder had het ook rond die leeftijd. Het bleek dat zijn prostaat problemen had. Dus als ik jou was even naar de dierenarts. Succes er mee.
mijn ouders hebben ook een hondje, dies wel niet 8, maar 3 ofzow en die heeft het ook nooit gedaan en sinds een paar maanden doet ie het ook ineens, en die kunnen ook geen oorzaak vinden. Maar bij jou hondje zou het idd misschien aan de leeftijd kunnen liggen. xxx meliske
Een Eng cocker spaniël van acht jaar is nog bijna een jonge hond. Ga d'r inderdaad maar eens mee naar een d'arts. Is er niets aan de hand dan eens bij jezelf rond kijken. Meer stress of spanning... daar zijn ze gevoelig voor. Ik fok ze al jaren! En de meeste worden hier toch minimaal 14/15 jaar oud.
Klinkt als iets van blaasgruis, blaasontsteking, verminderde werking vd nieren. Idd even naar de dierenarts voor het erger wordt.
probeer eens peper te strooien op de plekken waar hij het doet!Als ik dat bij mijn hondje doe,is het gelijk over het binnen plassen!en tot nog toe doet ze het niet weer! succes
Inderdaad, pas als een medische oorzaak uitgesloten is, zou ik aan de gang gaan met dat soort tips. Eerst zeker weten dat het arme dier geen lichamelijke klachten heeft waardoor hij dit doet.
@ Meiden Thanx! Hij plast overigens best veel in een keer en het ruikt ook erg sterk en is erg geel! Dus toch maar ff langs de dierenarts! Liefs Marjo PS: Hoe krijg ik hem het trekken afgeleerd! Hij wandelt met mij i.p.v. ik met hem! Haha....
Klinkt als een blaasontsteking, bij de katten ruik ik de blaasontsteking al voor ze onzindelijk worden.
Of je het een oudere hond afgeleerd krijgt weet ik niet, op de training zeiden ze dat jij dan de andere kant op moet lopen en zodra je hond dan braaf naast je loopt, moet je weer omdraaien, dus de richting inlopen wat je van plan was. Gaat ie vast weer trekken en doe jij weer omdraaien, dat lang volhouden bij elke wandeling. Nadeel....het schiet natuurlijk voor geen meter op dan, 1 meter vooruit, 1,5 mtr achteruit. haha Ik vond dit op internet over trekken, bovenstaande tip staat erin en nog 1. Kijk hier eens naar http://www.dogweb.nl/winkel/gentlel.html een Gentel Leader is dat. Dat heb ik gekocht voor mijn mega grote hond. Nu kan zelfs een klein kind met hem wandelen. Een slipketting of prikband heeft geen zin, daarmee ontwikkelen de nekspieren zich sterk zodat die riemen geen functie meer hebben.
@ Crisje....We hebben al vanalles geprobeerd! Maar zonder het egwenste resultaat! We hebben hem uit het asiel gehaald! Hij heeft volgens de dierenarts nooit leren lopen aan een riem. Arm dier! Liefs Marjo
Wat crisje aanhaald over de Gentle leader klopt wel Muus. Al wil hij trekken dan nog kan hij het niet. Ook voor de hond aanmerkelijk aangenamer wandelen! Dit is geen proberen maar gewoon doen. En nee...ik heb er geen aandelen in!
Dan raad ik je echt aan zo'n Gentel Leader te kopen, dat werkt perfect. Hier moet een hond naar luisteren, oftie wil of niet, er is geen keus.
Kan ik die ook online bestellen? Welke maat heb ik dan nodig voor een cocker? Zou heerlijk zijn als we eens normaal konden wandelen! Liefs en bedankt! Marjo