Maten: Om de juiste maat voor de Gentle leader te bepalen, moet u de breedte en/of omtrek van de neus van uw hond meten, circa 1-2 cm onder de ogen (zie bovenstaand plaatje) small: maximale breedte van de neus: 6,2 cm (maximale omtrek 20 cm) medium: maximale breedte van de neus: 10,6 cm (maximale omtrek 34 cm) large: maximale breedte van de neus: 14 cm (maximale omtrek 44 cm hier staat een filmpje http://www.gentleleader.co.uk/ Als je op de link klikt die ik eerder gaf staat bovenstaande ook, en je kunt m daar ook bestellen.
Ik heb even gezocht voor je. Op de volgende site staan ze. Ze noemen het hier Halti. Deze werken hetzelfde zijn alleen nog iets goedkoper. Maat 2! Succes! http://www.dierenwebshop.nl/product_inf ... ucts_id/46
Er is een verschil tussen een Halti en een Gentle Halti De Halti lijkt van beide het meeste op het paardenhalster. Het bestaat uit een geheel en alleen het halsgedeelte is verstelbaar. Het snuitgedeelte is ruim bemeten, zodat de hond gemakkelijk kan hijgen en zelfs geeuwen. Deze ruimte heeft tegelijk het nadeel dat veel honden de neusband makkelijk "afpoetsen". Als de baas een beetje blijft opletten, hoeft dat geen probleem te zijn. Vervelender is dat de Halti niet iedere hond even goed past. De Halti is er in vijf maten en verschillende kleuren. Gentle Leader De Gentle Leader (GL) bestaat uit een halsriem en een neusriem, die beide verstelbaar zijn, zodat de GL over het algemeen beter passend te maken is dan de Halti. Doordat de neusriem strakker te zetten is dan bij de Halti, is hij door de hond moeilijker af te krijgen. Door de constructie van de GL kan de hond, zelfs bij een strakke stand van de neusriem, zijn bek goed open doen. Voor de pasvorm geldt bij de GL dat hoe strakker de halsband is afgesteld, hoe losser de neusriem kan zonder gevaar voor afpoetsen. Het materiaal van dit type halster is wat zachter, wat voor honden met een gevoelige huid beter kan zijn. De GL is er in drie maten en vijf kleuren. Een halti werkt ook perfect hoor, maar een nadeel is als je die online koopt kun je m niet passen, en misschien de neusband te groot/klein is. Dan kun je beter met je hond naar de dierenwinkel gaan en m daar kopen, kun je meteen passen. (Wij hebben hier ook een halti, in dierenwinkel gekocht met de hond mee om te passen, omdat ik net even op internet ging zoeken voor muuske kwam ik erachter dat er dus 2 verschillende zijn) Het schijnt dat halti's overal in de dierenwinkels ligt, maar een gentle niet. Voordeel van bij de dierenwinkel halen is dat je m meteen kunt gebruiken.
Ik zou zelf nog liever een follow me kiezen dan. Maar goed, het blijft een hulpmiddel, geen tovermiddel. Ik geloof meer in een goede training. En dat kan ook prima met een volwassen hond hoor.
Wat is een fo;;ow me : Kan ik een volwassen hond ook nog trainen dan? Waar kan ik adressen vinden? Liefs en bedankt! Marjo
Een follow me is een makkelijk passend te maken 'halster' voor je hond. Werkt duidelijk en vriendelijk. Ik vind de follow me prettiger dan de halti of de gentle leader. De een past niet altijd lekker, de ander is veel minder vriendelijk dan ie klinkt. Een goede school in Limburg (geen idee of die voor jou in de buurt is), kun je vinden via www.mgsevenum.nl Ik ken de school zelf niet maar weet wel dat er iemand lesgeeft die up to date is met kennis en die op een vriendelijke, positieve manier traint. Ik heb, bij een andere school, dezelfde training gevolgd. Ook met een volwassen hond. Ging uitstekend met een heel goed resultaat. Veel succes met je hond.
Hoi hoi , ik mag eigenlijk geen reclame maken. Maar meld je anders even aan op dit forum www.spanielforum.nl hier zitten ook hoop fokkers en mensen die verstand hebben van spaniels en hun kuren en streken. Zeker het medische gedeelte is erg uitgebreid, misschien heb je er iets aan. Stel gewoon je vraag hier je krijgt hier zeker uitgebreid antwoord.
Deze link werd zojuist op mijn forum geplaatst http://www.dogtweeter.com/ Denk dat ik het zelf ook ga bestellen.
Hoi, ik heb zo'n riem gehaald, maar de hond jankt nu zolang we wandelen. We krijgen zelfs commentaar van andere mensen die het zielig vinden. Hoort dat zo of doe ik wat fout? Blijft dit? Liefs Marjo
Ik geloof niet dat een cocker daar van onder de indruk is. Wat een irritante methode. Ik zie ook niet de logica daarvan in.