Iemand ervaring met dit opbergsysteem??

Discussie in 'De lounge' gestart door Eerised90, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij gaan onze huidige ouderwetse kastenwand eruit slopen.
    En zitten nu na te denken over welk systeem we nemen.
    Zag nu deze ANTONIUS systeem - Combinaties & Alle onderdelen - IKEA
    En dan met paneelgordijnen van ikea.

Iemand ervaring met deze paneelgordijnen of het opbergsysteem??

2. Niemand joh??

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nee, helaas... Maar eh.. zou het niet een beetje stoffig zijn (en dan bedoel ik letterlijk he, want ik vind het er wel heel leuk uitzien!) omdat er geen 'deuren' omheen zitten?

4. Ja, we willen met de tijd wel van die mooie schuifdeuren inhangen.
    2 van donkerkleurig hout en 2 van glas.

Maar, we gaan in augustus de nieuwe kamer van de kleine meid af maken, die laten we stucen, en dan nog leuk kleurtje erop, nieuw bed, kast etc...
    En we gaan een muur eruit slopen tussen haar en onze kamer, moeten we weer dicht maken etc, en dan moeten we de gang nog af maken en we zijn bezig voor een 2e en die kamer moet dan ook even gepimpt worden weer en onze kamer geverfd ook.
    Uhmmmm ja was dat alles? Haha. we moeten genoeg doen iig.
    En die deuren zijn ZOO duur!

Dusse, we willen de indeling wel goed doen.
    En dan voorlopig die paneelgordijnen, en als er dan geld over is ooit ;) , die deuren.
    Ik ben nu aan het tekenen en indelen, en heb wel al een aantal elementen met lades en mandjes, zodat het enigzins dicht is zeg maar.

5. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik vind het er wel heel erg leuk uitzien hoor! En helemaal als er nu iets 'ouderwets' staat, dan zal dit een stuk frisser ogen (en daarnaast misschien ook de kamer wel ruimer doen lijken!).

6. ja nu is het verschrikkelijk..

Zo is het nu grofweg..
    Links toekomstige kamer van onze dochter en rechts van ons. Bekijk bijlage 170104

En het zijn allemaal dunne platen, erg gehorig want je hebt niet echt een muur!
    Het ziet er gewoon niet uit..

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Die kastenwand hebben mn ouders ook.. woon je toevallig op de haze....str?

8. Het eerste gedeelte van de kast is hetzelfde als op dit plaatje:

Ook dat hoge rek met die manden, en dan 3 van die lage kastjes met manden zodat je een werkplek hebt.
    En dan daarboven hetzelfde als op het plaatje ook die planken.
    maar ipv dat daarnaast een roede komt, doen we nog een keer die planken hoog.
    En dan heb je naast dat lage kastje nog 40 cm over en dat vind ik wel handig voor wat dozen en ander grof spul.
    En dan komt deze daarnaast: ANTONIUS 2 elem/wandrail/kledingroe/mandhoud - IKEA

9. He nee ik woon meer bij de winkels zeg maar haha.

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    haha ok wel grappig dat jullie ook die oude kastenwand er nog in hebben.

Maar die is erg gehorig ja, ik had zo'n kastenwand en de andere kant was mn broer zn kamer..
    no fun haha.

Dat opbergsysteem ziet er wel erg mooi uit trouwens!

11. Haha idd, ja vooral omdat de kleine naar die kamer gaat binnenkort, vond ik het niet zo een fijn idee meer ;) ..

Dus muur eruit slopen en dan een muur van ytong blokken maken!

Ja vind ik ook hoor! En ik heb nu zitten tekenen, enne best een gave indeling al zeg ik het zelf :D

12. Mirella241

19 jun 2011
    34
    0
    0
    Wij hebben een soortgelijk systeem van IKEA gebruikt: Broder. Volgens mij lijkt dat erg op de Antonius. Het was wel een behoorlijk werk voor mijn man en mijn vader om het helemaal passend en naar wens te maken, want het moest bij ons ook deels onder een schuin dak komen. Maar het is wel gelukt en we zijn er heel blij mee. We hebben zelfs nog ruimte over !

Wij wilden eerst ook een inbouwkast laten maken, maar jemig....wat een prijzen voor die deuren. Ons opbergsysteem ziet er nu een beetje uit zoals in een kledingwinkel. Stoffig is het niet, want we houden de deur van die kamer zoveel mogelijk dicht.

13. Mirella, het lijkt idd wel een beetje op elkaar, alleen heeft die antonius serie nog meer verschillende elementen!

Dat lijkt me idd een heel gedoe onder een schuin dak, hier niet het geval, gewoon een muur van 3.40 breed en 2.44 hoog :)

Heb ook gekeken naar die inbouwkasten, bizar he.
    Niet alleen de deuren maar ook die indeling!
    Dus daarom doen wij het zo, en later miss mooie schuifdeuren.
    Maar miss bevallen die paneelgordijnen wel heel goed..

Heb in het midden van de kast ook een plekje gecreërd (op papier dan ;) ) voor een tv haha.

14. Zit alleen met een lege ruimte nog, van zo'n 50 cm bovenin..
    Het gedeelte waar de planken zitten, daarboven wil ik dan ook nog planken hebben, die andere 2 gedeeltes wil ik dan opvullen met dozen.
    Moet alleen nog even wat verzinnen, want ik kan even de goede afmetingen niet vinden voor zo een wandrail ANTONIUS Wandrail - 180 cm - IKEA

15. #15 Eerised90, 27 jul 2011
    Laatst bewerkt: 27 jul 2011
    Ik heb dan zo een 80cm aan roede voor ons twee, maar dat moet wel genoeg zijn. (denk ik)
    Overhemden vouw ik tegenwoordig netjes op en gaan dan de kast in, omdat vriend ze vaak mee moet nemen voor zijn werk.

En voor die 3 kastjes, wat uiteindelijk dan een werkblad is, heb ik een hoogte van 102 cm, kon ook nog 77 cm kiezen, maar als werkblad vond ik dat erg laag met mijn 180cm.

Alleen zit even in over de grond, want het laminaat ligt tégen de kastenwand aan nu... Dus dan krijg je ineens een lagere vloer, met waarschijnlijk gewoon een onafgewerkte bende ;) ..
    En het laminaat ligt dan 'open' zeg maar..
    Snappen jullie mij?
    Hoe ga ik dat netjes afwerken? Miss stukje vloerbedekking ofzo?
    Alleen dan zit je nog wel met die vloer die een cm of 5 lager is, en de afwerking van het laminaat.

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben een ANTONIUS ladekastje in onze inloopkast staan. En de laatjes zijn simpel, maar lopen soepel. Ik weet niet hoe lang het goed blijft, we hebben ze pas een paar maanden. Ik vind het ook een mooi systeem en heel betaalbaar. Hier in de VS hebben veel mensen soortgelijke systemen omdat vrijwel iedereen inloopkasten heeft. Een winkel naast ons huis verkoopt die dingen ook, maar dan zeker 4x zo duur als IKEA!

17. Bekijk bijlage 170130
    Dit is het concept tot nu toe..

Ok, dat is fijn om te horen dat het soepel loopt!!
    Wij zijn sowieso wel fan van Ikea, nog nooit een rot product gehad ofzo, zeker niet voor dat geld.
    Heb er al eens naar gekeken in de winkel, en vond het stevig aan voelen.. :)

Mijn tante (uit houston), heeft ook een inloopkast van een dergelijk systeem, niet van ikea maar niet veel duurder en is er ook blij mee!

18. Oh je ziet de kleuren niet zo goed zie ik.. Had ik zo mijn best gedaan ;) !

19. Zit nog even te surfen.. Kijken of ik de kast nog efficienter kan indelen!
    Iemand nog tips??

Deel Deze Pagina