Hey hey, Ik heb vorige week woensdag pilletjes gehad voor een schimmelinfectie down under. Die hebben perfect geholpen en ik heb er geen last meer van. Alleen nu heb ik wat last in mijn onderbuik. Voel veel druk, straalt soms uit naar mijn liezen. Omdat ik ook wat lichte pijn bij het plassen heb en kleine plasje doe, denk ik aan blaasontsteking. (ga morgen naar de dokter) Heb ook lage rugpijn. Verder af en toe wat lichte verhoging volgens mij. (niet gemeten). Het gekke is dat ik al vaker dacht een blaasontsteking te hebben en dan was er niets. Kan het van de schimmelinfectie komen? Of heb ik iets anders. Ik heb ook dat als ik helemaal beneden in mijn buik druk dat het wat gevoelig is. Het voelt niet als mijn darmen (heb pds), maar het kan natuurlijk dat het nu een jaar na mijn bevalling weer opkomt zetten en misschien wat anders aan voelt als ervoor. Iemand die deze klachten herkent? Kan natuurlijk ook wat anders zijn, dacht al aan eisprongklachten of een andere ontsteking. Stome he dat je zo kan lopen piekeren... heb namelijk gisteren ook wat over endometriose gelezen. En aangezien ik nog een kindje wil, wil ik dat natuurlijk niet hebben. Maar heb ook niet heel erge pijn, gewoon zeurderig en druk. Net als bij het begin van je zwangerschap zeg maar. (dit zou dan een david copperfield worden aangezien ik aan de pil ben en we ook een rubbertje gebruiken, ) Iemand die mij ietwat gerust kan stellen?
Je kan dit van een schimmelinfectie hebben maar het kan ook zijn dat je te weinig hebt gedronken. Ik ben een van de 'gelukkige' die heel vaak een schimmelinfectie of een blaasontsteking heb en heb het ook wel eens gehad dat ik alle tekenen had maar dat er niks in de urine te zien was. Echter is het wel heel belangrijk dat als klachten hebt om je urine altijd te laten controleren aangezien het wel belangrijk is dat een blaasontsteking behandeld word. Als ik dan weer een keer wel de tekenen had maar er niks te zien was zorgde ik dat ik extra ging drinken. Doe dit meestal met sinasappelsap omdat hier een hoge concentratie vitamine c in zit. Succes ermee.
Dank je wel voor je berichtje! Ik ga sowiezo even urine inleveren morgen en dan maak ik ook gelijk een afspraak, mocht het geen blaasontsteking zijn dan kan de dokter even kijken of ze iets anders kan vinden. Ik heb deze pijn sinds gisteren, en het voelt af en toe een beetje als lichte menstruatiepijn en druk en trekt soms naar mijn liezen. Het voelt een beetje als in het begin van mijn zwangerschap. Ik heb wel her en der gelezen dat deze klachten juist ook op een blaasontsteking wijzen. Ach, misschien moet ik morgen maar even afwachten en niet zo piekeren. Gaat vast wel weer over.
Graag gedaan hoor, ik hoop dat het meevalt voor je!! Ik verwacht wel dat er een blaasontsteking zit maar alleen een urinetest kan dat uitwijzen. Las net het stukje nog van de pds maar daar heb ik ook al jaren last van en de klachten die jij beschrijft heb ik echt niet als ik een 'aanval' heb. Die kan ik inderdaad alleen terugkoppelen aan de blaasontsteking of schimmelinfectie.
nog even ter info, vanochtend urine ingeleverd, op het eerste gezicht kwam daar nog niets uit. Doen nu een 24 uurs test. Mag morgen al eerder bellen daarvoor om te kijken of er al iets zichtbaar is voor ze over gaan tot behandeling van of een blaasontsteking of toch iets vaginaals. Moet zeggen dat het vandaag wel iets beter lijkt te gaan, maar dat komt ook door het prettige gesprek met de assistente. Die kunnen je toch vaak alweer een stuk geruststellen! Nee ik heb ook niet deze klachten gehad met mijn PDS, maar sinds mijn zwangerschap zijn er wel wat dingen veranderd. Mijn menstruatie is iets pijnlijker qua buikpijn dan. En mijn ovulatie voel ik nu meer, dan voor mijn bevalling. In ieder geval bedankt voor je reactie!!!
Hey frummeltje; Hopelijk valt 't allemaal mee voor je en komt er geen gekkigheid uit de 24uurs test. Herkenbaar wat je schrijft over assistente. Ik tref het echt met super assistente (of assistenteS)! Ook ik behoor bij de 'ongelukkigen' die regelmatig blaasontsteking of schimmelinfectie hebben. Wat bij mij helpt (bij beginnende blaasontsteking) is HEEEEELL veel drinken. Ik drink dan bijvoorbeeld wel 3 kopjes thee en 2 glazen water achter elkaar en vervolgens verspreidt over de dag veel water en thee. Dan moet je ook veel plassen maar hierdoor is de druk en pijn wel minder. Ook is het belangrijk om rustig te plassen, goed uit te plassen en relaxed te zitten (voor zover mogelijk op de plee). Sterkte ermee iig!