Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en zal mezelf ook gelijk even voorstellen voordat ik mijn probleem op het forum gooi Mijn echte naam hou ik liever nog even geheim. Ik ben 26 jaar en ik en mijn (bijna) man zijn bezig zwanger te worden. Nu ben ik een paar maand gestopt met de pil, en meestal word ik netjes optijd ongesteld, 28 dagen. Soms een uitschieter van 29 of 30 maar dan komt het toch echt. Nu zit ik met een probleem.. Ik zit nu op dag 18/19 van mijn cyclus en sinds gister ben ik roze afscheiding gaan verliezen. Vandaag is dat wat meer geworden, en zit er af en toe ook wat rood bij. Het is niet zo dat het echt bloed is, want het zit echt in het 'slijm'. En heb er ook echt geen maandverband voor nodig. Nu vraag ik mij af wat er aan de hand kan zijn, en begin ik erg aan mijn lichaam te twijfelen. Word ik nu ineens eerder ongesteld? Dan snap ik hélemaal niets meer van mijn lichaam. Word er zo onzeker van! Nu is mijn vraag of er iemand is die dit ook heeft of heeft gehad. Of iemand die er misschien een ervaring mee heeft?! Moet ik even de huisarts bellen? Ik hoop op een snel antwoord, want maak mezelf een beetje gek van onzekerheid. Heel veel groetjes!
Wellicht, en dat hoop ik voor je, is het een innestellingsbloeding... Dat zou dan over twee weken zichtbaar moeten zijn op een zwangerschapstest. Spannend hoor! Laat je ons weten hoe het met je gaat? Ik duim!
wat een super forum dit, word je 's nachts wakker van onzekerheid en er word gelijk antwoord gegeven! ben hier heel blij mee! Ik durf niet te hopen op een innesteling.. En inderdaad de huisarts bellen is ook wel een beetje overdreven haha maar ben echt helemaal in de war van deze 'bloeding'. Ben ontzettend bang dat mijn lichaam van de regel raakt of dat er van binnen iets 'ergs' aan de hand is. Ik heb vaker op dit forum gekeken, en blijf zeker schrijven! Leuke afleiding! Zie ook dat jij in verwachting bent! wat super, gefeliciteerd!!
Ik heb het ook een keer gehad. Ik was toen niet zwanger en ernstig was het ook niet. Je baarmoeder is erg goed doorbloed, waardoor er soms een vaatje gewoon kan springen. Dat betekent in principe niets. Niet druk maken dus. Als er wel iets zit, merk je dat vanzelf. Maar ga er niet teveel vanuit, want dan valt het erg tegen, weet ik uit ervaring.
Bij mij was het toen een innestelingsbloeding. Maar het kan net zo goed zijn wat @babke zegt en dat is niets ernstigs dus. als je het vaker hebt is het een ander verhaal, dat zeg ik niet om je bang te maken maar uit ervaring. Maar jouw omschrijving kan duiden op een innestelingsbloeding, ik duim!!!
Hoi, Ik heb het een aantal keren gehad voor de eisprong, ovulatiebloeding heet dat. Ik heb gemerkt dat ik deze bloedingen kreeg toen mijn cyclus weer begon tijdens de borstvoedingfase van mijn kinderen. Bij elk kind een aantal maanden en dan was het weg. Het had bij mij duidelijk met mijn hormonen te maken die in balans kwamen na bevalling en tijdens borstvoeding. Maar jij zit al op dag 18/19 met een cyclus van 28, dan zou je ei al geweest moeten zijn, dus dan is een ovulatiebloeding niet mogelijk. Weet jij zeker wanneer je je ei gehad hebt? Misschien toch een wat latere eisprong deze keer. Of misschien toch gewoon iets wat bij het ontpillen hoort, al ben je al een aantal maanden gewoon netjes stabiel. Maar goed, een innestelbloeding kan ook, net zoals een bloedvaatje dat scheurt. Vele mogelijkheden... Het blijft afwachten... Ik hoop dat het gewoon veroorzaakt wordt door een bevrucht eitje. Ik zal voor je duimen!
Ik zie nu pas je cyclusdag en het inderdaad heel goed een ovulatiebloeding kunnen zijn. Licht er een beetje aan wat je luteale fase is. Als die 14 is dan zou het wel een hele vroege innesteling zijn. Is de fase langer, kan het wat meer een innesteling zijn en is hij korten dan klinkt eisprong weer veel aannemelijker.
hmm ik ben bang dat dit op een ongesteldheid uit gaat lopen, al hoewel ik dat niet echt kan begrijpen.. Heb lage rugpijn en krampen in mijn buik.. Ik zal het inderdaad maar (gewoon) afwachten...
Ik denk dat ik gewoon ongesteld ben geworden. Lekker vroeg, op de 19e dag van je cyclus!! :x Het is nu toch ook wel echt rood bloed, zoals ik dat bij een begin van een menstruatie ook krijg. Baal hier ontzettend van omdat ik dacht dat mijn lichaam wel op regel was! Heb dan nu ook echt een rotstemming....
En nu is het weer gestopt.. Ik ga er maar gewoon van uit dat het morgen echt doorzet, een innesteling kan dit nu toch al niet meer voorstellen. Omdat ik toch ook wel echt wat rood bloed ben verloren. Hé bah loop echt te balen nu
Hoi, ik heb dit een week na mijn eisprong ook gehad inclusief flinke krampen en zie het resultaat in mijn banner! Hoop voor je dat t zo is meis! Succes
@engeltje23 ook echt rode bloedverlies? dat je dacht dat het je beginnende menstruatie wel eens kon zijn? alleen dan wel heel vroeg? zou je jou gehele ervaring kunnen sturen/plaatsen? ben wel erg nieuwschierig. zal niet veel hoop houden, maar dit verrast me wel.
Echt rood bloedverlies kan heel goed bij een innesteling horen hoor. Het bevruchte eitje raakt bij het innestelen soms een bloedvaatje en dan verlies je "vers" bloed. Soms komt het pas wat later naar buiten en dan is het meer bruinig. Ik hoop alleen dat het in jouw geval ook daardoor komt, want het kan ook gewoon komen door iets anders. Het blijft spannend! Maar geen bloed meer gezien vandaag?
@Sunyata Helaas wel, het is niet ontzettend veel, maar wel dat ik er een inlegkruisje voor nodig heb. Baal er ontzettend van dat ik nu al ongesteld ben (althans dat denk ik, en weet het bijna wel zeker). Nu is mijn hele lichaam weer van de regel, en ben bang dat het op deze manier nooit zal gaan lukken..