Ik weet niet goed wat ik moet doen. Ik heb op internet eens rond gekeken naar zwangerschapsgym, -yoga, of -zwemmen, maar ik kom er niet echt uit. Doen jullie iets ter voorbereiding op de bevalling? Ik ben er eigenlijk niet zo'n type voor en eigenlijk wilde ik niets doen, maar misschien is het toch beter.
Ik kan je helaas niet helpen, want ik ben zelf ook op zoek. Helaas is er hier in de buurt niet zo veel keus en wat er is komt ruim 150 euro. Vind ik toch een beetje veel voor die paar lessen. Heb gister dus besloten dat ik gewoon ga zwangerschapszwemmen. Dan is het niet zó'n verplichting en kan ik aankomende winter nog eens overslaan als het glad is ofzo
Wij zijn voor "samen bevallen" gegaan. Komende dinsdag de eerste keer...! Ben benieuwd! Heb er leuke dingen over gehoord! Is wel vrij prijzig, maar wel 10x een les van 2 uur, dus dan valt het mee! Ook doe ik 1x per week aan zwangerschapszwemmen, sinds 20 weken. Dit is niet iets van een cursus, maar meer een beetje bewegen en ontspannen in water. Bij ons is het ook zo dat je per keer kunt kijken of je zin hebt en dus ook per keer betaald. Vind het erg leuk!
ik weet niet hoe jullie verzekerd zijn maar soms als je aanvullend verzekerd bent wordt er nog een bedrag vergoed. Bij mijn verzekering wordt er 100,- in totaal vergoed dus dan valt het echt wel mee. Gewoon ff bellen of polisvoorwaarden doornemen. Ik ben vorige week vor het eerst naar zw. yoga geweest. Ik heb hier voor gekozen omdat ik zelf best een zenuwpees ben en hoop dat ik hierdoor een beetje ontspanning kan krijgen. Merkte vorige week al dat dit voor mij een goede keuze is!
Heb dat idd al vaker gehoord. Bij mijn verzekering valt er op de site helaas niets over te vinden, maar ik zal volgende week eens bellen...
Ik heb contact gezocht met menzis, maar zij vergoeden niets (ik zit echt niet in het minste verzekeringspakket...! Ik ga de factuur toch opsturen en dan zie ik het wel!
Ik heb net op de site van Menzis gekeken en zij vergoeden cursussen tot 100 euro, dit is niet afhankelijk van welk pakket je hebt. Zwangerschapsgym, -yoga en -cursussen zijn uitgesloten. Bij andere zorgverzekeraars is het wellicht wel zo, maar bij Menzis helaas niet.
Ik doe aan zwangerschapsyoga. In totaal 15 uur voor 150 euro. Naast de ontspanningsoefeningen en voorbereidende oefeningen op de bevalling vind ik ook het contact met mede-zwangeren erg leuk!
ik heb er zelf niet zoveel behoefte aan, dus ik ga nergens aan deel nemen en zie vanzelf wel hoe de bevalling gaat. Ik ben van mijzelf altijd al redelijk relaxed en niet snel gestresst
ik ga volgende week voor het eerste zwangerschapszwemmen ben benieuwt.. vind zwemmen altijd al lekker dus heb er daarom ook wel voor gekozen ook zijn de lessen nog een beetje betalen heb ook naar andere dingen gekeken die waren belachelijk duur.. vind ik zonde
ik deed en doe al aan bodybalance en fitness... zitten straks dus wat aanpassingen in de les omdat ik zwanger ben. Erg lekker en ik hoop dat ik het nog lang volhoud...verder geen echte specifieke zw-sport... klinkt leuk wat jullie doen verder!
ik doe nu Fit zwanger. De les is verdeeld in 10 minuutjes bij praten, 30 minuutjes info over van alles en nog wat waar je tegenaan kunt lopen, zowel vóór de bevalling als tijdens en na de bevalling. En dan nog 20 minuten oefeningen op de grond. Bij de 1e deed ik Yoga. Ook info, maar ook wat meer gericht op ontspanning en iets meer oefeningen in de les. Ik ga soms zwemmen, maar ik vind het leuker als je een groepje leert kennen en bij zwemmen is het toch veel 'ieder voor zich' omdat het op inloopbasis is en je zwangeren hebt van 11 tot 40 weken... Verder krijg je geen informatie ofzo hier. Qua vergoedingen: Ik heb het ingediend bij VGZ -omdat ik me herinnerde dat ik ooit eens iets gelezen heb, dat het vergoed werd onder het kopje van 'preventie' . En ik heb het volledige bedrag (155 euro!) teruggekregen, toevallig 20 juli ingediend en 2 weken later stond het op m'n rekening. Ik heb wél een gezinspakket trouwens...
ik ga dinsdag beginnen met zwangerschapsgym en dat komt op 85 euro voor 16 lessen. 10 voor(als ik dat nog red) en 6 na de bevalling. daar word idd veel over de bevalling verteld en ook nog aan beweging gedaan. ben wel heel benieuwd. je hebt dan ook 2 partneravonden.
Ik volg geen "pufcursus", ben niet echt een type voor. Heb wel cesar-therapie voor bekken / rug. Mijn therapeute geeft ook "pufcursussen" en gaat met mij wat ademhalingsoefeningen doen voor bij de bevalling. Ik vind het ideaal zo.
De vorige keer deed ik mensendieck en nu ga ik yoga doen. Ik doe het niet echt als voorbereiding op de bevalling zelf, maar meer voor de oefeningen waar je nu al wat aan hebt. En ik vind het gewoon lekker om een avondje in de week iets voor mezelf te doen en even te concentreren op de kleine in mijn buik. Succes met je keuze!
Hoi, Soms kun je ook een gratis proeflesje doen om te kijken of je het iets vindt, bijv. bij yoga was dat bij mij wel zo. En zwemmen kan ik het me ook nog bij voorstellen. Succes met je keuze!
Het gaat allemaal een stuk onbewuster he, dan bij de 1e... Tenminste, dat vind ik. Je hebt je 1e kindje al, die de aandacht opeist en die je -ik wel tenminste- nog heel graag wil geven nu die nog alleen is... Daarom ben ik nu ook heel bewust weer iets gaan doen.
tijdens zw.schaps zwemmen is wel tijd om te keuvelen met andere vrouwen, maar ik kreeg geen uitleg over hoe alles wrkt, hoe bevalling te doen, ontspanningsoefeningen enz. daarvoor kun je toch bbeter naar een gym/yoga gaan. ik zwem en doe yoga.
Ik doe aan zwangerschapsyoga. Al zo ongeveer vanaf 16 weken. Dit mede omdat ik al aan yoga deed, maar een aantal oefeningen toen al niet meer te doen waren. I keer in de maand hebben we een partnerles en dan moet mijn man (of iemand anders) meekomen. Eigenlijk was ik ook op zoek naar zwangerschpapszwemmen, maar dat wordt bij ons niet gegeven.
Nee hoor, hier niets . Ga vaak wandelen om sowieso in beweging te blijven. Heb er ook niet zo'n behoefte aan eerlijk gezegd, ik laat alles lekker op mij afkomen