Progesteron te laag..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anak2, 14 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hoi,

Ik heb een vraagje kreeg net uitslag dat mij. Progesteron nog te laag is. Deze is 15 op 6 nod (moest vroeger prikken ivm pasen)

Moet ik mij hier zorgen om maken..

2. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Bij ons in her ziekenhuis is dat idd te laag, zij houden een grens van 20 aan. Ik krijg sindsdien Utrogestan bolletjes om mijn progesteron te verhogen. Dus niks om je zorgen over te maken, want ze kunnen dit goed verhelpen. Progesteron op 6dpo (Day past ovulation) is prima hoor. Tussen dag 5 en 7 is goed. Hopelijk mag je volgende ronde met Utrogestan beginnen. Al is het natuurlijk nog fijner als het niet nodig is 😉

3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik ben zwanger geworden (deze zwangerschap, niet mijn BBZ) met een progesteron van 18 op 6 DPO. Het kan dus wel!

4. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Het hoogste progesteron wat bij mij geprikt is afgelopen maanden kwam ook uit op 15 dacht ik. Mijn LF is ook aan de korte kant. Ik heb hier utrogestan voor gekregen en dit houdt wel goed het baarmoeder slijmvlies in stand. Misschien ook iets voor jou om te overleggen met je gyn?

Volgens de gyn kan je wel zwanger raken met een laag progesteron maar is de kans iets geringer. Bij mijn vorige twee zwangerschappen (1 miskraam 1 gezond kindje) geen medicatie gebruikt trouwens. Was toen vrij snel zwanger dus toen was het bij mij nog niet bekend. Dus misschien was mn progesteron toen wél goed, of ook laag progesteron en gewoon een toevalstreffer dat het toen wel gelukt is.

Succes!!

5. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik maakte me toch zorgen en heb de fertiliteitsverpleegkundigen gebeld. Ze zeiden dat 15 op dpo 5 netjes was. Ik moest vandaag nog niet meerekenen omdat al vroeg in de ochtend heb geprikt. Dinsdag mag ik voor de zekerheid nog een keer prikken. Maar moest me daar niet al teveel zorgen over maken want het kon zijn dat het dan al weer aan het dalen was omdat ik een luteale fase van 12 dagen heb. Ik heb gewoon pech dat het paasweekend is want normaal gesproken zou ik dan zondag/maandag moeten prikken maar dan zit de bloedafname poli dicht.

Woensdag heb ik de uitleg over de medicatie en injecties voor de 1e IUI poging volgende cyclus dan ga ik de utro bolletjes toch even aankaarten 😊 Dank jullie wel meiden !

Deel Deze Pagina