ervaringen draagdoek

Discussion in 'De babyuitzet' started by Wendy blesing, Jun 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

Nov 8, 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik heb een draagdoek van mobywrap.

Wie heeft er ervaring met een draagdoek? Maakt niet uit welk merk. Maar ik vraag me af of het praktisch is. Is het niet een heel gedoe om telkens de doek om te doen, en de kleine erin? En kan het dan al vanaf de geboorte? De nek moet natuurlijk ondersteund worden maar als je de doek om het hoofdje doet. (wel dat de baby genoeg ruimte krijgt om te ademen natuurlijk) Dat lijkt me ook gevaarlijk.

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb ervaring, draag al een jaar mijn neefje in draagdoeken en ergonomische dragers.

Voor zover ik weet is de moby wrap een rekbare doek. Er is maar één knoop die je met een rekbare doek kunt doen, ongeacht wat de gebruiksaanwijzing zegt. Alleen deze knoop is veilig.
    https://www.youtube.com/watch?v=JTeAmMEOccc

Met een rekbare doek kun je niet op de rug knopen. De baby vooruit laten kijken wordt altijd afgeraden. De baby in een liggende houding/kommahouding dragen staat vaak in de gebruiksaanwijzing afgebeeld maar kan levensgevaarlijk zijn (luchtpijp kan bekneld raken waardoor de baby kan stikken).

Gewoon rechtop dragen met het gezicht naar je toe is veilig.

Om de nek te ondersteunen kun je een hydrofieldoek oprollen en die in de doek ter hoogte van de nek rollen.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik ben zelf begonnen met een rekbare doek, de VipCarrier. Heerlijke en zeker voor een knoop-newbie zoals ikzelf super eenvoudig te knopen. Voor van de zomer heb ik mijn eerste geweven doek, de zomerdraagdoek van Calin Bleu. Verder gebruikt mijn man de Stokke-drager, naar zijn volle tevredenheid. En ik weet dat Stokke verguist wordt, maar wij zijn er heel blij mee en de kleine zit er helemaal goed in. Net als in de doek bij mij.

Ik vind mijn doek echt een wereld-aankoop. Zoveel plezier van gehad! En inderdaad vanaf de eerste week al gebruikt.

4. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik heb een bondolino...vond ik gedoe genoeg...;)
    Hier geen onwijs positief resultaat vooralsnog. De kleine kon er niet goed in slapen want hij slaapt niet makkelijk rechtop, dus na drie kwartier werd hij huilend wakker...kon niet meer slapen maar was dan nog veel te moe. En ik vond het nog steeds best wel zwaar dragen, ondanks alle verhalen van iedereen dat dat met een ergonomische drager niet zo is. Nou had die van mij heel lang een slap ruggetje waardoor ik hem liever op de buik droeg dan op de rug maar was hij wel al heel snel best zwaar, dus misschien maakt dat wel verschil. Tegen het op de rug dragen zit ik nog steeds aan te hikken...lijkt me zo eng om hem daar zelf op te hijsen...

5. Monijari

Monijari Actief lid

Sep 27, 2014
    307
    3
    18
    Ik heb er Eentje geleend, ben zelf ook erg benieuwd hoe dit gaat! Ik krijg van de persoon waar ik de doek van heb geleend een draagconsult. Misschien ook een idee voor je? Knopen zal op begin wel wat tijd kosten maar dat is het in en uitklappen van een kinderwagen ook. Alles went :).

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik ben zelf begonnen met een rekbare doek met een kindje van april.

Ik vind het een vreselijke doek! Ontzettend warm, kreeg hem niet goed strak geknoopt omdat we het beide zo benauwd kregen van de doek.

Toen overgestapt op een mei tai van Babylonia en dat vond ik al veel prettiger! Knoopte makkelijker en ademde voor ons meer.

Daarna nog een draagzak (Ergobaby Performance) erbij gekocht omdat we een lange vakantie gingen maken en daar ben ik echt heel tevreden over. Zit als een huis, ademd lekker en makkelijk af te stellen.

Ook nog een draagdoek van Amazonas erbij gekocht en toen ik die probeerde had ik spijt dat ik die niet meteen had gekocht. Wat een heerlijk zachte, luchtige, lichte doek!

Inmiddels heb ik de Mei Tai en Ergobaby verkocht en een Tula baby met verbreders, ringsling en ander merk mei tai gekocht.

Bijna uitgerekend van baby nr 2 en dan wil ik meer en direct gaan dragen.

7. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb 5 doeken en een drager thuis liggen. Het is een kwestie van er handig in worden, dan gaat het knopen best snel. Ik vind de kinderwagen juist zo'n gedoe als je met de auto weg gaat of boodschappen doet.

8. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

Nov 8, 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties! ik ga gewoon eerst die ik nu heb proberen. de moby wrap. heb al geprobeerd te knopen enzo. Lukt op zich aardig. Alleen durf hem nu niet te strak te doen.

9. famke80

famke80 Bekend lid

Aug 2, 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bij dochter 2,5 jaar geleden begonnen toen ze 1 week was met een geweven doek (consult voor het knopen gehad). Ondertussen 6 dragers en 8 doeken in huis. Voldoende dus ook voor bib :p.

10. Mamasaar

Mamasaar Actief lid

Jun 1, 2015
    105
    1
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Hier ook wel enige ervaring. Bij mn dochter heb ik de doek niet gek veel gebruikt, maar als ze er in zat vond ze het heerlijk. Je hebt zelf je handen vrij en je kleintje kan lekker bij je liggen. Ben nu weer zwanger en zie er al naar uit de beeb lekker in die doek te kunnen meenemen.
    Samengevat: ik ben er zeer over te spreken!!

Share This Page