Iemand ervaring met dr Brown magnetron sterilisator?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door D83, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Vandaag is m'n magnetron sterilisator binnen gekomen omdat ik t meer dan zat ben om flessen uit te koken :p
    Maar omdat ik totaal geen ervaring hiermee heb wilde ik paar dingen vragen

- is t nodig om na t steriliseren nog alles af te spoelen?
    Heb t idee in m'n hoofd dat in de stoom toch nog bacteriën blijven leven ofzo en t in t nat wat op en in de fles zit blijft

- er staat in de gebruiksaanwijzing dat je de sterilisator grondig met water moet afspoelen.. Is dat voldoende? Geen sopje of iets? Alleen afspoelen?

- k heb n nieuwe magnetron gekocht omdat die oude zo oud was en niet meer schoon te krijgen maar nu is die nieuwe stuk kleiner en past de sterilisator er maar net in.. Warmt ie dan wel genoeg op? Of heef dat geen invloed? Er is nl weinig omringende ruimte Rond de sterilisator

- laten jullie de flessen in de sterilisator drogen of ergens anders?
    Normaal droogde de flessen in de vergiet na t uitkoken

- moet de speen in de ring vast gedrukt worden of losjes? Heb t idee dat
    Ie er ingedrukt niet goed schoon wordt al staat in de gebruiksaanwijzing dat j m erin moet drukken

Alvast bedankt voor de antwoorden
    En t lezen.. Hoop dat t me snel duidelijker mag worden want t lijkt me echt ideaal!

2. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Hoi!

Je hoeft de flessen etc niet af te spoelen hoor ze zijn echt goed ontsmet dat is niet nodig.

Ik heb de sterilisator voor gebruik ook alleen maar afgespoeld.

Flessen laat ik altijd drogen op een uitdruip rekje van prenatal.

De speen druk ik juist niet vast maar losjes in de ring zodat de stoom er goed door kan.

Volgens mij maakt het niets uit, als de sterilisator maar wel past in de magnetron, maar het vermogen wordt gewoon bereikt, hoe vol de magentron ook staat.

Sucses! en maak je niet te druk om alles he! ts goed om schoon te zijn, maar ik herken dit helemaal...was precies hetzelfde!

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx! Fijn om iemands ervaring te lezen! Ga zo n rekje ook halen!

4. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Graag gedaan! En z,on rekje is echt super handig! Wat ook handig is zij de bakjes waar je de poeder in doet te koop bij oa Hema, misschien heb je die al wel, maar probeer het eens! Heel handig en schoon!
    :)

Deel Deze Pagina