Ovulatietest blijft donkerder

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door zwangerregnawz, 5 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerregnawz

    zwangerregnawz Bekend lid

    12 jun 2010
    902
    26
    28
    Hoi, ik ben mijn ovulatie aan het bijhouden. We hebben niet een directe kinderwens. Maar ik ben al wel alvast gestopt met de anticonceptie om mijn lichaam "vrij" te maken van kunstmatige hormonen. Nu zou mijn eisprong afgelopen zaterdag zijn geweest. Maar ik heb een raar onderbuik gevoel. Bijgevoegde foto is een ovulatie test van vandaag 16.45. Zit er nog zoveel hormoon van mijn eisprong van zaterdag? Of heb ik hem wellicht gemist? Dit betekend niet dat ik in verwachting ben toch? Vriendelijke groet.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Heb je een foto van al je testen onder elkaar?
     
  3. zwangerregnawz

    zwangerregnawz Bekend lid

    12 jun 2010
    902
    26
    28
    Nee helaas niet, deze heb ik niet bewaard. Het is wel mijn eerste cyclus die ik heb gevolgd. Ik zag duidelijk op zaterdag de dikke lijn. En volgens de beschrijving was het niet nodig verder te testen.
     
  4. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.713
    6.983
    113
    Vrouw
    Een ovulatietest is positief als de controlestreep even donker of donkerder is dan de controlestreep. Deze is negatief. Als je op Zaterdag een controlestreep had die even donker of donkerder was dan de teststreep was die test positief. Maar als je op Zaterdag een positieve ovulatietest had heb je niet op Zaterdag je eisprong gehad. 24-48u na je eerste positieve ovulatietest vind je eisprong plaats. En soms gebeurt het ook dat je ei dan niet springt en het later opnieuw probeert. Je kunt alleen dmv tempen met zekerheid zeggen of je ei ook daadwerlijk gesprongen is.
     
  5. zwangerregnawz

    zwangerregnawz Bekend lid

    12 jun 2010
    902
    26
    28
    Oké, dank je wel. Dan is het een kwestie van afwachten.
     
  6. Lamia

    Lamia Fanatiek lid

    1 mei 2014
    1.474
    1.610
    113
    Vrouw
    Verzorgende ig en fotograaf
    Gelderland
    Ik heb eerder ook een fijne piek gehad waardoor ik dacht dat mijn ei eerder was. Uit eindelijk heb ik hem duidelijk gevoeld(kon wel janken zo veel pijn ) en had ik ook echt een piek. De dag er na werd hij minder
     
  7. Lamia

    Lamia Fanatiek lid

    1 mei 2014
    1.474
    1.610
    113
    Vrouw
    Verzorgende ig en fotograaf
    Gelderland
    Hier een foto van mijn periode, nu wachtbankje:) 20191202_105646.jpg
     
  8. Lamia

    Lamia Fanatiek lid

    1 mei 2014
    1.474
    1.610
    113
    Vrouw
    Verzorgende ig en fotograaf
    Gelderland
    Op de 27e had ik ook een 2e streep maar de 30 was hij sterker dan controle. Daar tussen was hij wee4 afgezwakt
     
  9. zwangerregnawz

    zwangerregnawz Bekend lid

    12 jun 2010
    902
    26
    28
    Oooh dus het kan alle kanten op. Ik ben benieuwd. Dank jullie wel.
     

Deel Deze Pagina