Hallo, Ik ben nu 36,5 zwanger van me 6de kindje die dwars ligt.. Me andere kindjes zijn allemaal op de natuurlijke wijze op de wereld gekomen maar deze ligt dwars... Ze weten ook niet zeker of een draaipoging wel kan want heb 3 cystes bij me navelstreng zitten wat ook weer risico's met zich mee brengt.. maar als ze dinsdag nog zo ligt willen ze toch kijken wat de mogelijkheden zijn.. ik zit niet echt te wachten op een keizersnee.. this me 6de kindje beval heel erg snel en keizersnee heeft weer zon nasleep Wie heeft er ervaring mee met zowel een draaipoging of een keizersnee?? hoor graag van jullie...
Hier dezelfde situatie.... Morgen liggingsecho (maar ik voel dat ie nog steeds dwars ligt) en dan volgende week draaipoging. Vind het ook erg spannend maar liever dat dan een KS! Ik wens jou ook veel sterkte!
Mijn eerste dochter lag ook dwars heel de zwangerschap niet anders gelegen. Met 37 weken heeft de gynecoloog ze gedraaid. Deed erg zeer en veel gerommel gehad daarna. Toen ik in de auto stapte om naar huis te gaan draaide mevrouw terug naar haar favoriete positie. Met 38 weken weer een echo gehad en ze lag goed, volgende dag ingeleid met gel en op natuurlijke wijze bevallen. Wel een lastige bevalling gehad want dochter kreeg het benauwd, was verstrengeld in de navelstreng dus moest er met spoed uit. Een . hoop getrek, flinke knippen. Of dat nu door de draaipoging kwam?? 2e dochter ook heel de zwangerschap dwars in de buik. Geen draaipoging wegens constant bloedverlies. Een keizersnede besproken, en dat was ook de bedoeling.(met precies 39 weken) Met 38+5 lag ik nog in het ziekenhuis en die nacht is ze voor de allereerste keer naar hoofdligging gedraaid. De volgende ochtend ingeleid met infuus en bevallen. Je baby kan dus nog gewoon draaien ook als ze niet meer zoveel ruimte hebben. Een draaipoging zou ik nooit meer doen. Buiten dat het vaak pijn doet, kans op weeën geeft ligt een baby zoals het wil/kan liggen. En dat is niet voor niks denk ik dan maar. Maar dat is natuurlijk mijn mening er zijn ook genoeg moeders die er goede ervaringen mee hebben. Ik snap ook dat je gewoon natuurlijk wil bevallen. Als je kindje maar gezond ter wereld komt en hoe die dan komt maakt dan niet zoveel meer uit toch.
ja tuurlijk dat me kindje gezond te wereld komt is het allerbelangrijkste! this voor mij gewoon gevoel gewoon een tegenvaller, mijn laatste 2 kindjes zijn binnen 1 a 1,5 uur geboren na de eerste wee en was ik na een paar dagen alweer goed mobiel.. Heb gewoon totaal geen ervaring met dwarsligging en/of KS .. en een KS is toch weer een buikoperatie waar het herstel gewoon veel langer van duurt... en aangezien ik alleenstaande moeder ben sinds kort kan ik dat er eigelijk nie bij gebruiken Maar goed mocht het een KS worden leg ik me er wel bij neer hoor maar hoop van harte dat ze nog draait
ik snap je gevoel. ik vond het ook een tegenvaller toen ik hoorde dat ik dmv een keizersnede moest gaan bevallen. Was blij dat ze op het allerlaatste moment toch dr eigen bedacht dat ze verkeerd lag. Heb je wel familie vrienden die eventueel zouden kunnen helpen voor je klaar kunnen staan als je een keizersnede moet? Heel veel succes en sterkte. Ik hoop dat je baby nog gaat draaien en je op de natuurlijke wijze kan bevallen.
Hier is de draaipoging gelukt! Maar wel doordat ik heb gezegd dat ze het nog een keer moesten proberen De gyn en een zuster waren flink aan het duwen enzo maar het lukte niet. Dus ik 'ik blijf net zo lang tot het gelukt is, alsjeblieft nog een keer'. En die keer is het gelukt. Volgende dag voelde mn buik helemaal beurs en had er allemaal krassen op maar het is wel gelukt hihi
Ik heb ook een draaipoging gehad, door 2 verschillende vrouwen. Zou er nooit meer voor kiezen. Doet heel veel zeer. En het was ook niet gelukt bij mij. Ze lag in stuit dus dat is natuurlijk wel iets anders dan dwars. Gelukkig heb ik op de natuurlijke manier mogen bevallen in stuit. Succes ermee
Hoi, Ik heb hier juist erg goede ervaringen mee. Mijn tweede lag met 28 weken opeens in stuit. De gyn heeft haar toen binnen 5 minuten gedraaid. Een paar uur later kwamen de weeën vanzelf opgang. De volgende dag lag ze in mijnn armen.
ik heb een draaipoging gehad met 36,1 maar de beep wou zich niet meer laten draaien , lag al vast in bekken .gister lag het nog steeds in stuit en is de ks geplant. ik vind dat je goed in de gaten word gehouden in het ziekenhuis en tja het doet pijn. na die tijd is het gevoelig. succes met je keuze
Hier een draaipoging bij 36+1 Wat resulteerde in spoedkeizersnede. Draaien was niet echt prettig maar ook niet heel erg pijnlijk. De tweede poging lukte het om het kindje te draaien. Daarna werd de hartslag gecontroleerd van het kindje maar die bleek veel en veel te laag te zijn, 60 slagen. Dit herstelde zich niet en toen ontstond er hectiek en paniek, en werd met spoed een ok gereedgemaakt en werd ons kindje gehaald. De gynaecoloog maakte het voor het eerst in haar 20 jarige carrière mee dat een draaipoging zo eindigde. De kans is dus klein maar hou hier dus wel rekening mee!
Hier ook een dwarsliggertje. Ik ben nu bijna 34 weken, dus in theorie is er nog wel wat tijd om goed te gaan liggen. Vrijdag hebben we een extra echo gehad bij de vk en die geeft aan dat er weinig kans is dat ons kindje uit zichzelf nog gaat draaien. Beebje ligt nl dwars met 1 schoudertje min of meer klem in het bekken, dus dit kan waarschijnlijk niet op eigen kracht. Maandag over een week hebben we een groei- en liggingsecho en als het kindje dan nog dwars ligt volgt een verwijzing naar de gyn om op korte termijn de optieste bespreken. Zelf heb ik veel gelezen over het draaien van een kindje en ik vind dat een erg moeilijke beslissing. Ik zou eerst willen weten wat de reden is van de dwarsligging. Is er bijvoorbeeld iets 'mis' met mijn geboortekanaal ofzo. Ik lees naar mijn idee vooral veel over mislukte pogingen die alsnog eindigen in een keizersnede. Keizersnede is ook niet ideaal natuurlijk. Gelukkig is ml na de geboorte minimaal 4 weken vrij (vakantiedagen opgespaard), dus heb wel hulp. Op dit moment hoop ik gewoon dat ukkie ondanks alles toch zelf draait zodat de natuur zijn gang kan gaan. Maar goed, ik moet proberen niet teveel op de zaken vooruit te lopen en nog even geduld en vertrouwen te hebben. Misschien dat een gesprek met een gyn me ook al een ander gevoel kan geven. Er moet natuurlijk ook vertrouwen zijn in de behandelaar, net als de behandeling. Het is trouwens mijn eerste kindje.
Draaipoging gehad en na ruim drie kwartier duwen en trekken, kregen ze haar niet gedraaid. Dus ik werd gepland voor een keizersnee, uiteindelijk niet nodig geweest want mevrouw draaide zelf met bijna 38 weken naar de goede positie... Deze beeb ligt al vanaf het begin goed gelukkig...
Ik zou nooit voor een draaipoging kiezen, ik vindt de risico's te groot. Dan zou ik kiezen voor een natuurlijke keizersnede
bedankt voor alle reacties! maar op de echo gisteren was te zien dat ze gedraaid is gelukkig! A.S maandag word ik ingeleid.. kan niet meer wachten!