luchtbevochtiger in de woonkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweetlakecity, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Wie weet een goede luchtbevochtiger in de woonkamer?
    we zitten nu al zeker weken op 30 % luchtvochtigheid. NIets helpt hier meer. Ben nu maar uit ellende de was beneden aan het ophangen. :( Handig met zo een ondernemend kind..:x

Er is zoveel keus maar...werken ze echt?
    Ons budget is 100 euro max.

2. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Wij hebben er laatst ook naar gekeken, maar eerlijk gezegt vind je niks voor die prijs. We zijn bij de mediamarkt geweest, en de goedkoopste die geschikt was voor onze woonkamer was bijna 200 euro. Ze hebben trouwens niet veel bij de Mediamarkt.
    Enne, je moet even lezen over de 3 verschillende types. 1tje laat bijvoorbeeld water constand koken, nu kost dat niet alleen heel veel stroom, maar ook is het onzinnig, want op die manier kan je ook een pan met water heel de dag aan de kook laten... Een ander die "blaast" allemaal minidruppeltjes (als je bv laminaat hebt, is dit aboluut niet handig) en de ander is met koudwater"verbranding". Je moet even lezen wat de verschillen zijn en welke het beste bij jullie past.
    Ohw, en je moet echt even goed opmeten hoeveel m3 jullie woonkamer is. De meeste zijn tot MAXIMAAL 60 m3, en als je woonkamer bijvoorbeeld 65m3 is, is het zonde om die te kopen, want dan werkt het dus niet. Dan draait hij constand op volle touren, maar kan het nét niet aan... Dus heb je er in princiepe niks aan.

Btw. misschien kan je een andere vochtmeter proberen. Bij ons gaf eentje steeds 25% aan, en toen we de buitensensor binne zette, gaf die gewoon netjes 45% aan, bleek dat die ander gewoon kapot was en steeds bleef "hangen" (digitaal).

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Misschien even een rare vraag...maar hoe weet je dat je zo'n bevochtiger nodig hebt?

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
  5. Sweetlakecity

he bedankt voor je antwoord!
    Wij hebben dus een digitale meter ;)

6. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ik ben vast heel ouderwets, maar hebben gewoon van die bakjes aan de verwarming hangen, regelmatig even checken en vullen...
    werkt super!!!!

7. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe

Sta ik me dus ook af te vragen eigenlijk:(;)

8. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Geen idee, als je vaak een droge neus hebt?

Wij hebben ook waterbakjes, planten en elke dag even doorluchten.

9. Sweetlakecity

als je merkt dat je hoofdpijn hebt.
    Last van je luchtwegen. Het voelt hier zooo droog namelijk. Ook me huid voelt droog.
    Ik heb al 3 weken lang last van keelpijn namelijk.

Die bakjes gaan dus niet met de grijpgrage handjes van mijn kindje. hihi

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    DeLonghi UH 700 M - Luchtbevochtiger - BESLIST.nl

Ik heb deze van Delonghi, ik gebruik hem voor boven, handig ding. Die bakjes heb ik ook aan de verwarming, maar daar komt maar bar weinig vocht bij vrij, vooral vergeleken bij zo'n luchtbevochtiger.
    We hebben allemaal thuis snel keelpijn in de winter, dit scheelt.
    Beneden doe ik gewoon de afzuigkap niet aan als ik bijv. aardappels of rijst kook, heb ik gelijk wat damp erbij.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Sorry, dubbel.

Volgens mij heb ik er trouwens 50 Euro voor betaald, was eens in de aanbieding bij de Makro.

12. Sweetlakecity

me schoonouders hebben deze ook.
    Zijn ook erg tevreden.
    Zat al te twijfelen.
    ;)
    Thanx!

13. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Daarom heb ik ze aan de achterkant van de verwarming hangen. Is even wat priegelen, maar het mannetje kan er niet bij... Werkt net zo goed. En ik vind die dingen zo ontzettend lelijk, maar wel heel fijn....

14. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Waar koop je die losse bakjes voor aan de verwarming?

15. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Weet ik eigenlijk niet. Ik heb deze van mijn moeder.
    Daarom vind ik ze ook zo lelijk. Deze zijn echt antiek :D

16. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    je koopt ze bij de blokker of marskramer ofzo. Ik heb ze vd week gehaald voor 2 euro voor zo'n bakje. Lelijk zijn ze zeker, maar het helpt wel.

Deel Deze Pagina