te veel sint cadeaus of niet

Discussion in 'De lounge' started by stampertje, Nov 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb voor 5dec. inkopen gedaan. Ik heb 150 euro aan speelgoed gekocht en ze hebben vandaag een houten keuken gekregen. Maar normaal krijgen ze nooit iets tussendoor op hun verjaardag krijgen ze ook van bijna iedereen geld ook van ons en mogen ze zelf wat uitzoeken. Dit is eigenlijk de dag dat ze speelgoed krijgen. Ze krijgen ieder 2 zakken dan 1 zak waar voor ieder 1 iets in zit en de middelste nog 1 doos die niet in de zak paste. Het zijn best grote dingen ze krijgen 15 cadeaus van en van opa en oma krijgen ze ook weer 1 groot cadeau (dus niet super veel eigenlijk en dan nog wat schoencadeautjes die ik vergeten was. Zouden jullie alles geven of wat dingen eruit halen en dan tussendoor wat geven ofzo. Ik weet niet of het voor hun wel goed is 8 zakken cadeaus voor 3 kinderen. Er komt nog een kind en die krijgt net zoveel.

Voor de verjaardag van de jongste 2 heb ik al wat uit gehaald
    (geef ik ze gewoon geld erbij de oudste krijgt een fiets voor haar verjaardag).

2. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    ....jee wat veel!
    Maar wat maakt het jou uit wat wij vinden? Vind je het zelf teveel? Dan zou ik er wat uit halen en goed verstoppen. Zo niet, lekker geven.... Ik denk dat het er ook heel erg aan ligt hoe kinderen reageren op het speelgoed. Ik heb zelf kindjes gezien die kado's die ze niet zo leuk vonden (boekjes) gewoon opzij gooiden om meteen door te gaan naar het volgende pakje. Daar wordt ik echt ziek van.... Dan zou het voor mij echt klaar zijn. Maar als jouw kindjes al die kado's kunnen waarderen. Wie ben ik dan om te zeggen dat het te veel is?

Fijne sinterklaas in ieder geval! Of het nou met 8 zakken is of eentje minder...

3. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Het maakt mij niet uit wat jullie ervan vinden maar ik weet zelf niet of het teveel is voor hun. Hoe ze gaan reageren zal wel goed gaan. ze krijgen dingen die ze echt willen hebben. de schoencadeautjes die zullen denk ik wat minder in de smaak vallen als de grotere dingen en de jongste die vind niks leuk. Hij moet eerst zijn speelgoed leren kennen voor hij er mee gaat spelen :D

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Sja, persoonlijk vind ik het ook vreselijk veel, maar ja dat is persoonlijk. Ik weet wel dat mijn nichtjes in het begin ook zakken met kado's kregen, en op een gegeven moment was het uitpakken op de volledige automatische piloot: uitpakken, bekijken, "dank u sinterklaasje" zeggen, wegleggen ... VOLGENDE!. En daarna zijn we ernstig in gaan krimpen. Mijn zus heeft aangegeven dat 5 kado's max per kind genoeg is voor de dames. Meer is niet nodig en dat koopt mijn zusje en eventueel Oma. Ik denk dat het goed is, het werd op een gegeven moment gewoon genant qua hoeveelheid en hoe de dames er op reageerden (of beter, niet reageerden).

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Persoonlijk vind ik t belachelijk veel....hier vieren we t met t gezin, oma en oom erbij en we de dames krijgen max 5 cadeaus ieder. Oma en oom kopen dus ieder 1 cadeau. Vinden ze wel jammer, maar anders vind ik t echt veel te veel worden

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ach van mij hoeven ze eigenlijk niet eens alles open te maken als ze geen zin hebben. Het moet wel leuk blijven ze hebben heel de dag om het open te maken haha

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Wow! Vind het wel ruim ja.

Wij hebben voor elk 1 "groot" kado en 1 kleinigheidje.
    Dus de oudste krijgt hier een grote doos Duplo en een puzzel oid, en de jongste een pop en activity ball. (van oma en tante en opa krijgen ze waarsch ook wel ieder 1 kado).
    Vandaag hebben ze op het sintfeest van het werk ook allebei een aardig kado gehad en 1x van ons een schoencadeautje(+-5euro).

Ze hebben al 2x hun schoen gezet voor kadootjes van oma en tante.

Meer dan zat toch, daarbij, we wonen erg klein en ik weet echt niet waar ik het moet laten? Een kado moet een bijzonder iets blijven en iets uit desinteresse niet openmaken duidt m.i. op overdaad of onbeleefdheid ;)

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ach, het kan op zich geen kwaad denk ik. Hier krijgen ze ook vreselijk veel, zit óók nog een verjaardag tussen. Meestal pakken ze kerstcadeau's verspreid over drie dagen uit, is voor hen overzichtelijker en voor ons rustiger. :) Dat geldt ook voor de verjaardagen trouwens. Als het echt te veel is schuiven we het gelijk door naar de arme kindjes, die hebben er dan meer aan. :) Ik zou dus gewoon even kijken hoe het gaat, als ze helemaal hyper worden na 5 cadeau's dan de rest gewoon de volgende dag(en) laten openmaken!

9. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Ik vind het wel leuk als er wat uit te pakken valt. Dus hier 7 kadootjes per kind, maar daar zitten ook praktische dingen (pyjama) en kleinigheidjes (haarspeltjes) bij. 8 zakken lijkt me erg veel!

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik heb voor Thijmen nu ook 2 kadootjes, plus een chocoladeletter. Maar dat is ook een beetje omdat hij dat weekend ook jarig is. Op zijn verjaardag krijgt hij ook nog 3 kadootjes (zaterdag) en krijgt hij op zaterdag en zondag nog kadootjes van de visite. Als het niet zijn verjaardag was geweest had ik wel een paar meer kadootjes gedaan. Maar niet zo veel als ts! Ik vind 2 zakken per kind echt wel een beetje veel.

11. Maia

Maia Niet meer actief

ik vind het ook wel erg veel, maar dat is persoonlijk. Want ik koop tussendoor wel eens wat voor haar. Hier krijgt ze van ons 4 cadeautjes en ik weet dat oma ook nog wel wat voor haar koopt. Wil haar ook niet gek maken met cadeautjes, ze is in oktober jarig geweest en er liggen nog cadeautjes te wachten.

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik vind ook wel veel, maar ja we houden beetje beperkt omdat de jongens ook deze periode jarig zijn!

Maar die van ons krijgen tussendoor regelmatig ander speelgoed. Vooral rond de zomer!
    gr brenda

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind het heel veel ja. Mijn dochtertje krijgt met kerst ik denk 6 vrij kleine kadootjes (puzzel, magneetbord, opwindtv, dat soort werk) en dat vind ik echt meer dan genoeg. Ze is in april ook alweer jarig en ze zal met de geboorte van haar zusje ook wel weer dingen krijgen.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat wij regelmatig tussendoor iets kopen, ik ben daar niet moeilijk in, als ik iets voor een leuk prijsje zie of als ik het idee heb dat ze is uitgekeken op haar speelgoed koop ik gewoon iets nieuws.

14. Female

Female Niet meer actief

Ik vind het ook bizar veel, en snap ook de meerwaarde niet zo goed. Ik zou dat zelf nooit doen, omdat we het gewoon niet nodig vinden, en het is ook niet wat we naar de kinderen willen uitstralen, het hoeft niet zo 'over the top'.
    Daarnaast vind ik het voor onrust zorgen (ook voor kinderen)... Ze weten lijk me van gekheid niet meer waar ze mee moeten spelen, hun aandacht op moeten richten enz...
    Liever een gezellig feest met alle familie, eten en drinken, en een paar toffe cadeautjes...

PS Hier zijn we met 4 stellen. Wij hebben zelf 2 cadeautjes per kind gekocht (een dvd en een warmwaterkruikje in fleecezak). Verder hebben we lootjes getrokken, en ieder stel koopt voor elk kind 1 klein cadeautje.

15. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gewoon lekker doen als je wilt doen meid, het zal je een hoop moeite hebben gekost om alles te vinden en voor iedereeen gelijk te houden enzo (tenminste ik had daar moeite mee hihi) dus als jij een avond uit je dag wilt gaan, dan waarom niet, als je het kan missen..

Ik zou wel lekker vroeg beginnen haha veel uitpakwerk :p

Wij hebben nu voor 125 euro per kindje maar dan zijn het 5 kadootjes (2 grotere en 3 kleintjes) en dan hebben mijn ouders nog een mobigo en storio voor (mobigo jongste, storio oudste) ik had eigenlijk een kleiner budget maar met de werkbank van Bosch zat ik al op 38 euro en toen kwam er een racebaan bij van 54 dus ja nog wat kleine dingen zoals zaklampje, kidiminiz poppetje en een racewagen van Cars en tadaa toen zag ik al aan dat bedrag haha

Alle kleinere dingen hebben mijn kindjes al gehad en gekregen eerder (vorig jaar bv) dus was een beetje uit de goedkopere dingen.

Onze dochter krijgt een keukentje (die van de blokker want anders ging ik helemaal ver boven budget) een resue puppy (die wandelt e.d.) en dan wat keukenspullen, een poppenslaapzakje en ook een kidiminizpoppetje.

16. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Tja, ik vind het wel meevallen hoor. Qua hoeveelheid is het natuurlijk niet weinig, maar het totaalbedrag voor 2 kids vind ik reuze meevallen.

€150 voor 2 kinderen, dus €75 per kind aan cadeautjes. Ik weet dat wij daar ruimschoots overheen zullen gaan :)
    Wij proberen alleen wel een paar grote dingen te kopen (zo krijgt hij sowieso een spelcomputer en een groot schip van Playmobil) en dan zijn we al ruim over die €150 heen..

Wij kiezen alleen wel bewust voor grote cadeaus omdat we weten dat zoonlief na 2x uitpakken niet eens meer kijkt naar wat hij krijgt, maar het puur om het uitpakken gaat. Ik wil dus niet dat hij 20 kleine cadeaus krijgt. Dan liever 2 of 3 grote cadeaus en nog 2 kleine cadeautjes van opa en oma.

17. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

als je het kan doen moet je dat zelf weten toch?

ik heb voor de oudste een bon voor bij douglas 12,50 en een bon voor h&m 15,00, ik weet dat ik haar daar blij mee kan maken.

voor de jongste een verzamelboek van dikkie dik, plakboek van dikkie dik, en stiften waarvan de punt niet ingedrukt kunnen worden.

zou wel meer willen doen, maar kan gewoon niet meer missen als ik ook nog normaal wil eten...hoe dan ook word het een gezellige avond dat weet ik zeker!!

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dit dacht ik idd ook!
    misschien zijn het wel heel veel kado's,maar het totaal bedrag voor 3 kids valt geloof ik wel mee.
    ( je had toch 3 kids of heb ik het verkeerd gelezen)

nouja als het er 2 zijn is het 75 euro pp.

ik heb voor mijn dochter de poes van furreal die was ook 60 euro en dan nog een kadotje erbij van 15 euro is ook 75 euro.

voor zoonlief ook 2 kado's

en dan krijgen ze bij oma nog 2 kado's pp.

dus tja jij heb het dan gewoon verdeeld in veel kado's.

misschien moet je het dan gewoon een beetje over de dag vervelen,en anders als ze het niet leuk meer vinden dan bewaar je wat voor de kerst ofzo!

19. MaRita

MaRita Actief lid

Oct 18, 2008
    465
    10
    18
    Persoonlijk vind ik het meevallen :) Je schrijft toch dat ze behalve voor Sint en voor hun verjaardagen geen speelgoed krijgen.

Hier wordt het 7 kados per kind. Ze mochten ook 1x schoen zetten en afgelopen zaterdag was sintfeest van het werk van mijn man (kado voor 15 euro per kind). Van oma en opa krijgen ze eigenlijk paar kleine dingetjes bv Playmobil poppetje, Cars autootje oid.
    Ik moet zeggen dat ik tussendoor vaak iets nieuws voor ze koop, daar ben ik misschien iets te makkelijk in (en mijn man ook).

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier krijgen ze van ons ieder 3 kadoos. allebei rond de 40 euro bijelkaar
    van de ene opa en oma dan nog wat en die geven verder pyama en kleren en een bordensetje en een dekbedovertrek ( dus geen speelgoed maar nuttige dingen zeg maar

van de andere opa en oma krijgen ze een aardigheidje en een poppenbed wat van mij is geweest vroeger wat oma opnieuw bekleed heeft. dit vind ik al meeeeeeeeeeeeeeer als genoeg

Share This Page