Verwijd nierbekken met 30 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Juutj, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juutj

Juutj Lid

12 dec 2012
    72
    0
    6
    Brabant
    Dag dames,
    Ik heb vandaag een groeiecho gehad met 30 weken omdat mijn tweede dochtertje dysmatuur was. Alles was mooi gemiddeld en zag er keurig uit. Nu zei ze alleen dat de nierbekken iets verwijdt was nl. 0,8
    Ze zei dat ik me er geen zorgen over moet maken en dat het vaak voorkomt, en omdat het bij de 20 wekenecho nog gewoon goed was en dit een momentopname, is het een grote kans dat het onschuldig is.
    Maar toch maak ik me zorgen...
    Ik heb m'n verloskundige al gesproken en zij zei hetzelfde en ook dat ze dit heel vaak zien omdat er tegenwoordig zoveel extra echo's gemaakt worden, ook zei ze dat het bij jongens ook sowieso vaker voorkomt ivm langere urinewegen.
    Heeft er iemand ervaring hiermee? En hoe liep dat af?

2. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Hoi,
    Ja ik heb ervaring, ons oudste zoontje had dit ook op de echo rond de 30 wkn, maar dit was later wel weer binnen de marge zeg maar, bij ons werd ook verteld dat het niet veel kwaad kon!
    Hopelijk stelt het je wat gerust?

Liefs taart.

3. Juutj

Juutj Lid

12 dec 2012
    72
    0
    6
    Brabant
    Hoi taart,
    Dat is precies wat ik nu graag hoor. :) ik probeer me niet teveel zorgen te maken maar onbewust spookt het steeds in m'n hoofd.
    Bedankt voor je reactie.

4. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Mijn zoon had het ook op de echo. Ze zeiden destijds tegen mij dat het net buiten de marge viel, maar er is niks mee gedaan. Mijn zoon is nu bekend met nierstenen en recidiverende urineweginfecties. Dit had voorkomen kunnen worden met AB direct na de geboorte. Let wel, dat mijn zoon dit heeft is heel heel zeldzaam en hij is er ook gewoon kerngezond mee hoor, doet het hartstikke lekker. Maar ik vind het wel iets om rekening mee te houden.

Deel Deze Pagina