Iemand ervaring met een baby(of kindje) met lactose intollerantie??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mupet, 27 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

nouja de naam van mijn topic zegt het eigenlijk al, wie heeft er ervaring met een baby of kindje met lactose intollerantie?

ik ben hier nieuwschierig naar omdat ik sterk denk dat mijn zoontje van nu 4 maanden dit heeft

ik ben benieuwd of er hier misschien nog meer kindjes zijn die dat hebben, en wat hun kenmerken ervan zijn en wat ze hebben gedaan zodat het beter gaat

nou alvast erg bedankt

groetjes!

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand?

3. Loe

Loe Niet meer actief

Mupet, zet de vraag anders even bij voeding?
    Hoe gaat het met je? Trek je het nog een beetje? Dikke knuffel! Is je zoontje goed gegroeid?

4. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Onze dochter heeft waarschijnlijk ook lactose intollerantie. Ze kunnen het pas testen als ze 3 jaar is, zei de KA, want je moet kunnen blazen voor de test...
    Ze kan nog veel meer dingen niet goed verdragen (soja, veel fruitsoorten, ei, enz.) we zijn nog steeds aan het uitproberen waar ze tegen kan. Steeds een beetje meer ergens van geven en als dan blikt dat ze gaat spugen of benauwd wordt, niet meer geven. Het is wel een heel gedoe, want meestal reageert ze pas na een wat grotere hoeveelheid van iets en moet je eerst weer wachten met het volgende tot ze weer goed is. Toen ze kleiner was wilde ze vaak nieuwe dingen proeven , maar nu niet meer da's ook lastig.
    Ze kunnen er niet veel meer aan doen, behalve dan niet iets te eten geven, waar ze niet tegen kan. Ze heeft de eerste 6 maanden alleen borstvoeding gehad, zolang mijn vrouw zelf geen melk(producten) gebruikt, gaat dat goed. Toen ze kleiner was en we nog niet wisten dat ze niet goed tegen bepaalde voeding kon, kreeg ze eerst eczeem. Toen we vast voedel gingen geven, ging ze ongeveer twee uur nadat ze iets had gegeten erg overgeven en soms wordt ze ook benauwd. Ze krijgt nu nog steeds borstvoeding. Ze kan tegen rijstemelk en ook tegen gewone kaas.

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Had ik misschien al eens eerder op je gereageerd?

Ik heb het zelf meermalen periodes gehad, het kan nl overgaan en weer terugkomen, bijv na een ab-kuur of buikgriep ofzo. Het heeft te maken met een tekort aan lactase, een enzym dat je nodig hebt om lactose af te breken. Volgens mij zijn er ook lactase-pilletjes, die kunnen helpen.

Mijn symptomen waren boeren, winderigheid, buikkrampen, en wisselend dunnere en juist vastere ontlasting. In het algemeen een hele onrustige buik! Meestal kun je wel wat melkproduct verdragen - doordat er wel wat lactase aanwezig is. Ook karnemelk en yoghurt worden beter verdragen omdat de lactose in een andere vorm aanwezig is, of deels al verteerd, zoiets.

Ik dacht alleen dat bv ook lactose bevatte? Alle "dieren"-melk?

6. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoihoi

thnx voor jullie reactie

@towser oke maar jullie dochter kon dus wel tegen bv? ik dacht net als babel dat daar ook lactose in zat? juist best veel dacht ik? want mijn zoontje kon daar ook niet tegen, en vervelend dat ze pas zo laat kunnen testen of ze echt lactose intollerantie heeft, ik heb op internet ook nog wel gelezen dat ze kunnen zien aan de zuurtegraad van de ontlasting of iemand lactose intollerantie heeft, maar dat dat een test was die ze niet zo heel vaak gebruikten, maar voor zo'n kleintje kan dat juist handig zijn lijkt me? wie weet kun je dat nog een x vragen :)

@babel, ja ik dacht dus ook dat er in bv wel lactose zat, want toen ik bv gaf en in eerste instantie dacht dat mn zoontje misschien koemelkallergie had, en ik koemelk ei en soja vrij ging eten, kon hij het alsnog niet verdragen! omdat moedermelk volges mij altijd lactose bevat ookal eet je zelf melkvrij?

maar goed, die klachten die jij zelf dus beschrijft heeft mijn zoontje ook heel erg, we zijn nu echt al 4,5 maand steeds aan het sukkelen, hij heeft ook nog eens reflux, en ook zijn nekje zat helemaal vast, dus het was ook nog eens een combinatie van meerdere dingen, en daardoor moeilijker de vinger er op te leggen van waar hij nou last van heeft.

nu is de reflux redelijk onder controle, en zijn nekje is ook wat verbeterd na een bezoek aan de manueel arts (eerst al vanaf dat hij 3 weken was naar de osteopaat geweest om de 10 dagen, maar dat werkte voor geen meter!)

maar nu doet hij dus nog steeds erg moeilijk tijdens en na zijn fles, hij overstrekt dan mega erg, gaat een soort van grommen/kreunen en echt na elke fles (dat zijn er nog 5 a 6 ) heeft hij een mega poepbroek die Ergg dun is, gewoon diaree eigenlijk.

en hij slaapt dus bijna niet overdag, op een goeie dag slaapt hij soms wel een uurtje, en nu na bezoek aan de manueel arts kan hij soms 1,5 uur slapen, dat is echt al een wonder hier hoor haha :)

maar goed, zelf in slaap komen lukt hem nooit, zelfs snachts niet, hoe moe hij ook is, hij gaat gewoon niet slapen, en dan wel huilen, omdat hij moe is, maar ook zelfs als hij wel gewoon stil is gaat hij gewoon niet slapen

volges mij is dat dus steeds omdat hij gewoon een soort van buikpijn de hele dag heeft en daardoor dus niet in slaap kan komen?

@loe, hoii! tis druk hier sorry vandaar dat ik dus nooit meer reageer in het voormalig temp topic! maar hier is het dus druk haha, maar gaat wel goed, sinds bezoek aan de manueel arts scheelt het al een hele hoop, maar gaat nog steeds niet echt super hoor, wat ik al zei hij slaapt dus weinig en heeft echt last van zn buik denk ik! Bij jullie? is L zn koorst al gezakt?? (ja ik lees af en toe wel wat mee ;)) of heb je al een dokter gesproken?

ik heb vandaag de kinderarts weer gesproken, en we mogen nu lactose vrije melk gaan proberen, emfamil 0 lac

dus ik ben heel benieuwd, dit mogen we ongeveer een weekje proberen, als het niet verbeterd wil ze hem toch weer op gaan nemen om te kijken wat er nou allemaal aan de hand is met ons mannetje

7. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Mijn oudste heeft lactose intolerantie. Hier zijn we pas heel laat achter gekomen.
    Achteraf had ze al vanaf begin klachten. Winderigheid, veel en dunne ontlasting en een rommelende buik heeft ze veel.
    Ze kan wel wat lactose verdragen maar geen 2 bekers melk achter elkaar.

Succes. Ik heb altijd begrepen dat het weinig voorkomt bij kleine kinderen en daardoor door de ka niet altijd onderkent.

Hopelijk merk je verschil met de nieuwe voeding!

8. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @
    dreumesmama Thnx voor je reactie, klopt volges mij ook dat het maar heel weinig voorkomt bij kleine kindjes, maar mn zoontje is ook half aziatisch en mensen uit azie hebben dan weer meer kans daar op omdat hun bijna geen melk producten gebruiken, nouja afwachten of de nieuwe melk gaat helpen

Deel Deze Pagina