Hey meiden, Het is nog vroeg, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! (Dus meiden die de kinderwagen echt al even gebruiken) We twijfelen heel erg tussen de Joolz en de Bugaboo! De bugaboo rijdt echt super fijn!!! Schijnt een beter matrasje en betere wielen te hebben als de Joolz. De wieg en het zitje zijn beide wat groter bij de Bugaboo. De Joolz heeft een hogere bak en zitje. Ook erg fijn met een vriend van 2.02m. Je kan hem inklappen met zitje erop. Maar zijn ze allebei ook duurzaam?? Niet dat ze na een paar mnd gebreken vertonen? Als we de Joolz nemen willen we de limited edition, dus niet heel veel tijd om te verzinnen
Ik kan er kort over zijn... ik zou absoluut voor de Joolz gaan! Ben zelf een enorme Joolz fan en heb echt niets met de Bugaboo, vindt de Bugaboo zelfs heel lelijk... (sorry!) De Bugaboo vind ik ook extreem laag, zeker in vergelijking met de Joolz die op een lekkere hoogte is en ook goed op tafel hoogte erbij te zetten, leuk als je zomers op een terrasje zit. En als ik zo lees dat jou vriend zo lang is... denk niet dat hij er erg blij van wordt dat hij elke keer als hij de kleine wil pakken zo extreem moet bukken. Succes met kiezen en nog gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!
Heb een bugaboo. Smaken verschillen. Onze bugaboo is ruim 8 jaar oud (model frog) en nog helemaal als nieuw (kindje 3) Alleen de voorwieltjes vervangen en een keer de binnenbandjes. De bekleding is letterlijk als nieuw. Dus duurzaam zijn de bugaboo's zeker. Denk dat het allebei goeie wagens zijn. Wij zijn allebei trouwens lang (maar geen 2 meter)en vinden hem zeker niet te laag. Ik hang ook niet constant in de wagenbak. De bugaboo's van nu hebben ook verstelbare stangen. Toch beide (nog) een keer in de winkel uitproberen denk ik. Probeer ook uit hoe ze in en uit elkaar gaan (voor in de auto) etc.
Als je vriend 2 meter is, zou ik zeker voor de joolz gaan. Ik vind de bak van de bugaboo echt heel laag. Wij hebben een joolz, al anderhalf jaar in gebruik, en bevalt super.
Mijn man van 2.06 vind de Bugaboo prima. Hoe vaak til je je baby nou in en uit de kinderwagen? Hij loopt soepel, bekleding is top. Ik ken de Joolz niet, is denk ik echt een kwestie van uitproberen in de winkel wat je zelf het fijnst vindt.
Ik ken de Joolz ook niet, dus kan daar niet zoveel over zeggen.. Wij hebben een Bugaboo, en ben er heel blij mee. Lees vaak dat de bak te laag is, met net als wat Sweetbel zegt, hoe vaak hang je dan in die bak? Je legt de baby erin en haalt hem eruit. Mijn vriend is ook lang, maar heb hem er nooit over gehoord, en heb er zelf ook geen last van. Handige vind ik dat hij ook goed klein te maken is om bijv in de auto te doen, wielen eraf etc. Ik heb niet de nummer 3, dus weet niet of dat nog zo is. Duurzaam is hij denk ik ook. Mijn dochter zit er nu bijna 2 jaar in, en we gaan hem ook voor nummer 2 gebruiken Succes met kiezen nog!
Absoluut de Joolz. Ik vind m mooier dan de Bugaboo (kwestie van smaak maar speelt zeker mee), hij is hoger en zeker duurzaam. In mijn omgeving zijn meerdere mensen die al vanaf t begin een Joolz hebben, die zien er nog steeds hartstikke goed uit en vertonen geen gebreken. Man en ik zijn allebei lang en de Bugaboo vonden we net een poppenwagentje. Té laag dus. En de limited edition van Joolz, wauw Edit: de Joolz kan ook heel klein opgevouwen worden. Geen problemen met kofferbakken dus.
Wij hebben zelf voor de eerste twee een Bugaboo gehad en die beviel prima. Mijn zusje had voor haar jongste de Joolz maar die was niet overdreven enthousiast. Wij gaan dus zeker weer voor een Bugaboo voor spruit 3.
Ik zou echt eens flink gaan testen in de winkel, allebei stukken met de wagen lopen, en ook bv een pop uit de wieg pakken en er weer inleggen. Kijk allebei hoe dat voelt, welke rijdt fijner? Ook ivm lichaamslengte? Welke hoogte van de wagen vinden jullie fijner? Dus testen, testen, testen... en dan kiezen Wij hebben voor de Bugaboo Cameleon gekozen; we zijn allebei niet enorm lang (1.70 en 1.85), dus dat was voor ons geen punt verder. We vonden de Bugaboo erg mooi, én hij past in onze auto (belangrijke voorwaarde voor ons, de Joolz past niet). Verder rijdt hij echt goddelijk, ik kan de wagen met gemak met 1 hand besturen. We wandelen veel met de wagen en hij rijdt nog net zo soepel als op de eerste dag. Maar Joolz is ook ontzettend goed qua kwaliteit, dus dat zal allemaal geen probleem zijn. Beide wagens zijn prima....
De joolz heeft een echt airosleepmatrasje dus is volgens mij juist super goed. Wij zijn er erg tevrden over vooral over de hoogte waarop het kindje ligt. Ik zou geen andere wagen meer willen
Ik gebruik de bugaboo, en vind het een erg fijne wagen. Maar zag de nieuwe, een bugaboo buffalo... iets hoger, grote voorwielen en meer opbergmogelijkheden. Misschien nog handig om naar te kijken....
ik zie dat het hierboven al genoemd is , maar de nieuwe bugaboo, de bugaboo buffalo, is hoger gemaakt. dus wellicht ook iets om naar te kijken. leek mij een mooie wagen.
Bedankt voor alle reacties meiden!! Zodra ik me wat beter voel (hopelijk snel!) gaan we nog eens naar de winkel! Ik vind het zoo moeilijk Mijn schoonouders zijn net geweest en die vertelde wel, dat wij voor 1200 euro iets mogen kopen! Of de kamer, met alles erop en eraan (matrasje, hoeslakens, etc) of de kinderwagen! Dat scheelt dus enorm!!
Bugaboo Buffalo zou ik idd waarschijnlijk hebben gekozen als die al had bestaan in 2011 Vind dat ook een erg mooie wagen!
Helemaal mee eens! Wij hebben ook voor Joolz gekozen. Bugaboo is voor lange mensen net een poppenwagen joolz it is for us
Bugaboo chameleon: goeie lange reiswieg, zeer duurzaam, stang goed instelbaar voor lange papas en omas, vooral ook belangrijk: vouwt klein op en past daardoor goed in de auto. Nummer 4 gaat er binnenkort in!
Sommige mensen staren zich blind op of de bugaboo of de joolz. Kijk of je ook in de bossen of duinen gaat wandelen, dan zijn dit geen handige wagens. Zelf heb ik de bugaboo cameleon ontzettend blij mee maar er zijn wat dingen waar ik beter over had moeten nadenken. Was zeg maar verblind door de populariteit van het merk. de joolz rijdt lekkerder voor lange stukken, ik krijg rugpijn van de bugaboo en ben niet eens super lang. Ik zou inderdaad kijken naar de buffalo of de cameleon 3 allebei heel nieuw en verbeterd. Vond het wiegje van joolz te klein, en de kap ook erg kort had het idee dat kindje niet beschut genoeg zou liggen. Ook kun je niet van bekleding kleur wisselen. Daarom wilde ik geen joolz. Kijk naar wat jij belangrijk vind en probeer ze allemaal heeeeeel goed uit!! En laat je niet leiden door de populairiteit van een merk.... Succes en veel plezier!!
Ik twijfel ook tussen de Bugaboo en een Joolz Day Earth. Voor mij zijn het beide hele leuke wagens om te zien. Welke voor ons handiger is moeten we idd nog goed testen. Ik lees ook mee!