Hoe doen jullie dst? Deze week komende bij ons de buitenboel en eea binnen schilderen. Hoe doen jullie dat met werk? Laten jullie ze in huis als je niet thuis bent?
Wij deden dat wel...als ze hier aan werk zijn gaan we wel gewoon de dingen doen die we moeten doen. Maar wij waren nooit een hele dag weg. Enkele uren.
Hier absoluut nooit klussers, schilders ect in huis zonder dat er iemand aanwezig is.er zijn vast zat mensen zonder lange vingers maar helaas ook genoeg met.
Wij zitten al wekenlang in een verbouwing, en bij ons hebben ze gewoon de sleutel. We regelen alles via de timmerman, en hij appt ons wanneer/ hoelaat wie er is. Maar we werken allebei fulltime, dus meestal zien we ze ff s ochtends, en verder zijn we dan de hele dag weg. En hij regelt dat de juiste mensen onze sleutel hebben. Zorg wel voor een goed gevulde koelkast, met drinken, biertjes, koekjes/lekkers, eten (al hebben ze altijd zelf lunch bij). En als we thuis zijn (weekend of m'n vrije dag) verzorg ik ook soep o.i.d. bij de lunch. Maar ja, we zitten in een verbouwing van 8-10 weken. En de eerste dag zijn we wel thuis geweest.
Wij zitten nu in een verbouwing en de aannemer heeft onze sleutel. Is niet te doen om de hele tijd thuis te zijn en we hebben een heel goed gevoel bij de mensen die hier klussen.
Dan had ik nu al sinds februari in een bouwput kunnen wonen... Er staan al erg veel spullen in het nieuwe huis , toch hebben de schilder, de aannemer, de installateur en de vloerenboer een sleutel. Scheelt dat 2 van hen uit onze kerk zijn, maar de anderen vertrouwen we ook. Je doet toch alleen zaken met betrouwbare bedrijven? Ga echt niet iedere dag om 7 uur naar ons nieuwe huis, daar heb ik echt geen tijd voor... Over 5 weken verhuizen we, dan ben ik minder blij dat er dan nog 2 maanden allerlei volk 's ochtends vroeg op de stoep staat. We houden het werk dat ze uitvoeren wel op gezette tijden in de gaten.
Ligt eraan hoe lang het duurt. Bij 1 of 2 dagen is er wel iemand thuis. Maar ik ga geen weken vakantie opnemen voor een verbouwing.
Toevallig gaan wij deze zomer ook de complete zolder + overloop laten schilderen. Dit laten we doen door iemand die ook onze hele buitenboel (incl. schuur- en poortdeur) al heeft geschilderd, evenals de complete babykamer en bijna al het andere binnen-schilderwerk (wij besteden dit soort dingen graag uit, we hebben allebei 2 linkerhanden) Deze man en zijn compagnon zijn dus al zó vaak bij ons thuis geweest dat het bijna vrienden zijn geworden. We sturen ze bijv. ook altijd een geboortekaartje van onze kinderen en ik krijg altijd 3 dikke klapzoenen van ze wanneer ik ze zie. Je zult begrijpen dat wij deze heren zonder moeite in ons huis aan het werk laten wanneer wij er niet zijn, ze krijgen dan gewoon de sleutel. We gaan deze zomer zelfs aan ze voorstellen dat ze in ons huis aan de slag kunnen wanneer wij op vakantie zijn (al gaan we niet ver van huis op vakantie, dus we zijn in de buurt wanneer er calamiteiten zijn). Maar op die manier lopen we elkaar niet in de weg. Iemand die ik niet zo goed zou kennen zou ik echter niet zo lang helemaal alleen in ons huis aan het werk laten, hooguit een paar uurtjes. Maar ik ben het met veense eens: je doet alleen zaken met bedrijven die je betrouwbaar vindt. En je laat geen waardevolle spullen rondslingeren wanneer iemand voor het eerst in je huis is zonder dat je zelf thuis bent.
Ben grootste deel vd tijd thuis maar moet morgen toch echt een paar uur werken. Breng de hond naar m'n schoonouders dan is t kostbaarste bezit iig niet thuis 😳
Wij hebben al weken een schilder over de vloer, wij zijn zelfs nooit thuis als hij er is. Is ook niet te doen met werk, school etc etc. Wij gaan er vanuit dat we hem kunnen vertrouwen anders had ik het net zo goed zelf kunnen doen als ik de tijd had om erbij te gaan zitten
Bij een dagje zorg ik er wel voor dat ik thuis ben, maar meestal duren dit soort dingen wel 1-2 weken. Sorry ik kan mijn vrije dagen wel anders besteden. Wij werken veel met de kleine middenstand bij ons uit de omgeving en dat bevalt supergoed. Er is nog nooit wat gebeurd en ookal geven we aan dat er koeken/koffie/drinken staat; negen van de tien keer komen ze er niet eens aan. Enige keer dat er wat is gejat bij ons uit huis, is gedaan door mijn broertje (en juist van familie verwacht je het niet).
Wij hebben nu voor 3 dagen klusjesmannen in huis. Ik ga echt niet de hele dag in de herrie zitten en op hun vingers kijken. Ze weten waar ze drinken en lekkers kunnen vinden en verder zoeken ze t maar lekker uit. Ik doe mijn eigen ding. Als ik ze niet vertrouwde, had ik ze niet ingeschakeld.
Ik heb het geluk dat ik regelmatig thuis kan werken, dus klusjes van 1 of 2 dagen ben ik gewoon thuis en in mijn computerkamer of aan de keukentafel met laptop te vinden. Met langere klussen is dat natuurlijk geen doen, dus dan krijgen ze de sleutel. Vaak vraag ik dan wel de buren om even extra oogje in het zeil te houden. Wij werken enkel met kleine bedrijfjes of ZZP'ers, waarvan we goede referenties hebben van mensen uit de omgeving. Dit schept veel vertrouwen.
Ik blijf absoluut niet thuis, ik heb wel wat beters te doen met mn vrije dagen. De meest waardevolle spullen neem ik ff mee naar mn werk, en ik zorg ook dat er niet iets voor het grijpen ligt. verder geef ik gewoon ff de sleutel af, of laat ramen/deuren open. overigens zorg ik bij de schilder wel, dat ik weer thuis ben als ze weggaan, want je deuren kunnen niet altijd direct dicht gedaan worden, het moet tenslotte ook drogen.
Ja hoor, wij geven de mensen die in ons nieuwe huis aan de gang moeten gewoon een sleutel. Nu nog even de sleutel zien terug te krijgen van de schilder die al een week klaar is
Ja hoor ik laat ze gerust alleen achter in mijn huis. Ik ben niet bang dat ze gaan stelen. Meestal zijn het zzpers of kleine bedrijfjes en die houden hun naam graag goed. Vooral in kleinere dorpjes. Ik geef ze ook altijd te eten en te drinken. Mijn man is ook klusjesman en komt altijd bij andere mensen over de vloer. Nu wel veel bij boeren dus vaak is er daar altijd wel 1 thuis.