iemand ervaring met een combi wasdroger?

Discussion in 'De lounge' started by emje, Dec 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden.

onze droger en wasmachine beginnen kuren te vertonen. ze zijn dan ook 2e hands en we weten dus niet presies hoe oud ze al zijn.

nu willen we graag een combi wasdroger kopen. omdat we nogal weinig plaats hebben.

alleen willen we graag eerst ervaringen van andere mensen horen. aangezien het toch een hele aankoop is.

heeft iemand ervaring met een combi wasdroger?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

In de nieuwste Consumentengids staat een test van combi wasdrogers, heb 'm vanmiddag bij mijn moeder even doorgebladerd.

Wat me ervan bij staat, is dat die van Miele het beste was, maar die was ook 1900!! euro. Die van Candy en Indesit moet je in ieder geval niet hebben. Er was er ook eentje van rond de 700 euro, en die was dan qua prijs/kwaliteit het beste.

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Drie jaar geleden wilde ik ook een combi kopen, maar dat werd me toentertijd afgeraden.
    Het schijnt vrij kwetsbaar te zijn en als het een kapot is, is het andere vaak ook niet goed meer.
    Ik heb toen verschillende tests van de consumentenbond bekeken en uiteindelijk geen combi gekocht.
    Ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn, want als ze inmiddels zijn verbeterd wil ik er in de toekomst misschien toch 1 aanschaffen.

4. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben er op de flat 1 gehad vanwege ruimtegebrek maar ik zou het niet aanraden.
    Het duurt ontzettend lang voordat iets droog is. Ook kun je niet wat je gewassen hebt allemaal in 1 keer drogen. Dat is ooklastig. Dus met 1 was wassen en drogen was ik zo 6 uur kwijt. Niet echt de bedoeling.

5. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    wij hebben een combi.. twee jaar geleden gekregen van mijn schoonmoeder toen we gingen samenwonen.. in één woord: Perfect..
    *spiekt even naar het merk*
    Aqualtis hebben we..

Hij wordt om de dag gebruikt en nog nooit problemen mee gehad..

6. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    jeetje, dat is lang.. maar waarom kon je niet alles wat gewassen was drogen? hier duurt de machine 4.5 uur.. alles gewassen en gedroogd..
    we gebruiken de droger eigenlijk alleen voor handdoeken en ondergoed.. kleding gaat hier nooit de droger in..

7. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Ik heb er ook 1 al jaren maar vind het helemaal niks.Heb er dan ook een losse droger op staan.Zoals al eerder beschreven duurt het heel lang voordat de boel droog is en hij gaat vrijsnel stinken en duurt 3 wasbeurten voordat het uit je handdoeken is.Denk dat hij in totaal hier 10 keer gedroogd heeft en waarvan denk 7 keer alleen om het ergste vocht eruit te krijgen.
    Voor mij nooit meer dus.

8. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Wij hadden er een van Indisit. Daar kon je 5 kg mee wassen, maar dat moest je dan wel in 2 keer drogen (2,5 kg per keer). Per keer had dat per droogbeurt ruim anderhalf uur nodig, soms zelfs langer. Binnen een jaar was de droger 3x kapot, en vlak daarna de wasmachine (het moederbord was kortsluiting in geweest). Vlak na de garantietermijn ging de droger weer kapot, en toen zou het een heel duur geintje worden dus hebben we de droger kapot gelaten en zijn weer de was op gaan hangen. In totaal heeft de droger het net 2 jaar volgehouden en de wasmachine 4 jaar.
    Voor ons NOOIT maar dan ook NOOIT meer een was/droogcombi. Inmiddels hebben we een losse wasmachine en losse droger en hebben we nooit geen problemen meer gehad.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij hebben ook gekeken voor een combi,

wassen kon 7 kilo en drogen maar de helft,

dus drogen moest dan in 2 keer...

ook is het zo dat wanneer je 2 wasjes achter elkaar wil doen... dat het dus niet kan omdat je nog aan het drogen bent....
    dus wij heben maar gekozen voor apart,

10. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
    Wij hebben al ruim 10 jaar een combi van Miele. Werkt goed, nooit problemen mee gehad. Toch zou ik in de toekomst geen combi meer kopen. Als deze kapot gaat, kopen we een losse wasmachine en een losse droger.

Nadelen zijn hier al genoemd: niet alle was kan in 1x gedroogd worden, de machine geeft dan aan dat hij "overladen" is en droogt dan niet goed. Bovendien duurt het drogen best lang. Persoonlijk vind ik dat niet zo erg, want in principe hang ik het meeste gewoon aan de waslijn. Ik gebruik de droogfunctie vooral voor handdoeken. Maar als jij wel alles wilt drogen, is dat wel iets waar je rekening mee moet houden.

Het grootste nadeel lijkt me dat je een probleem hebt als 1 van de 2 functies kapot gaat. Wat doe je dan? Dit hebben we gelukkig nog niet meegemaakt, maar het lijkt me wel lastig. Als de wasmachine het nog doet, maar de droogfunctie niet, dan ga je hem toch nog niet weg doen lijkt me.

Je schrijft dat je wilt kiezen voor en combi ivm ruimtegebrek. Maar kun je niet een droger boven de wasmachine plaatsen?

11. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
    Maar dan heb je hem zeker niet helemaal vol zitten? Anders kun je toch nooit alles in 1x drogen?

12. Within

Within Niet meer actief

Hihi ik heb net een gloednieuwe combi gekocht.. van Indesit :p

Heb er nog geen ervaring mee, wel veel lof over gehoord van mijn cliënten dus ik merk het vanzelf :)

13. Botiwo

Botiwo Actief lid

Nov 30, 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben er naar gekeken in het begin, toen we ons appartement nog werd gebouwd. Wij hebben besloten het niet te doen en de droger op de wasmachine te plaatsen. En zo te lezen hebben wij er toen wel goed aan gedaan. Het is misschien een investering maar ik denk dat je uiteindelijk wel beter uit bent met wasmachine en droger apart. En wij hebben ook niet zo heel gek veel ruimte maar wij kunnen het prima kwijt. Maar dan inderdaad wel bovenop elkaar. Succes in ieder geval.

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Bij ons kunnen ze helaas niet op elkaar, boven de wasmachine hangt de cv-ketel... Maar na de ervaringen die ik lees wacht ik voorlopig nog even met het kopen van een combi! ;) Ik ben gewend alles op te hangen, het leek me alleen wel ideaal voor handdoeken, ondergoed en sokken. Ben benieuwd hoe de topicstarter er nu over denkt!

15. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    machine zit gewoon vol hoor.. En droogt prima;)

16. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Wij hebben er een gekregen van mijn oma, het is van het merk AEG. Ik vind hem echt heel fijn!! Er kan 7kg was in. Dit kun je niet allemaal tegelijk drogen, dat is een nadeel, maarja, ik stop lang niet alles in de droger dus voor ons maakt het niet uit. Ik vind het wel prettig dat als ik hem sochtends aanzet, een paar uur later alles gewassen en gedroogd is zonder er naar gekeken te hebben! Duurt 4u hoogstens, en dan heb ik een lange was gedraaid, en een lange droogbeurt.

17. emje

emje Niet meer actief

pff nu twijfelen we nog meer :p maar wel erg bedankt voor jullie reacties. misschien dat we dan toch de droger en wasmachine los gaan kopen. dan moeten we even een plekje zoeken voor de droger. misschien in de slaapkamer. niet ideaal maar kan niet echt anders. de droger bovenop de wasmachine is geen optie. daar kan ik vanuit mijn rolstoel niet bij.

18. Tese

Tese Niet meer actief

Zo gebruikten wij hem ook. Maar als ik een machine vol met handdoeken had, mocht ik maar de helft van de handdoeken drogen vanwege het gewicht zeg maar. Dus mijn tip: Neem niet degene van whirlpool!

19. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Mijn ervaring is niet positief: de was werd gewoon niet droog.

Share This Page