Ik ga met kerst kiprollades maken maar weet nog niet precies wat ik daarbij zal doen als een soort van sausje.. Wie heeft er lekkere tips?? groetjes juffie
Kiprollade zo uit de pan met het braadvocht is hier het meest favoriet! Op de 2e plaats is jachtsaus! En dan hier het liefst voor de mannen een grote pan stamppot andijvie!
hier in een braadpan met Coma Rollade van ca 500 gram: Pan op een hoog vuurtje, Croma laten smelten en bruin worden Rollade erin, rondom bruin bakken. Vuur omlaag, sudderen op een klein pitje en deksel schuin. Regelmatig omkeren en tussentijds wat water bijvoegen in 2 uurtjes helemaal gaar!
en ik blijf er vaak heel lang bij, continue vocht over rollande sprenkelen...wordt ie lekekr sappig van
Ik gooi er altijd flink wat champignons bij en dat is, met de jus, het lekkerste sausje wat er is!!!! Van te voren gooi ik altijd wat kipkruiden over de rollade en dan idd lekker een uurtje of anderhalf zachtjes laten braden in de pan, jus eroverheen schenken.... Mjammie!!! Jammer dat we vanavond wat anders eten
Kwak honing en mosterd en wat peterselie bij het braadvocht is erg lekker! zon beetje tegen het einde.