Iemand ervaring met een doe-het-zelf bloeddrukmeter?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal84, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Had ik hem nu maar niet gekocht.

Ik heb een tijdje geleden een bloeddrukmetertje voor thuisgebruik gekocht onder heb mom van, mijn bloeddruk is zo laag, zo kan ik het een beetje bekijken of dat klopt..

Nu was ik net een beetje dizzy en dacht, ik probeer hem eens even uit.
    Nou, had ik dat maar niet gedaan, hij zei dat mijn bloeddruk 148/100 was terwijl hij bij de gyn altijd 120/50 of 100/60 is.

Iemand ervaring met zulk soort bloeddruk meters? Ik heb er natuurlijk niet een hoge pet van op, maar aan de andere kant denk ik dan weer: Wat als hij wel klopt?!

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    De ene thuismeter is de andere niet. Bij mij zat de thuismeter er nooit heel veel naast tov die van de vk), maar dat was ook wel een goede.
    Er zijn er ook volop in omloop die echt niet goed zijn, en dan zegt het dus helemaal niets.
    Als je je zorgen maakt kun je het even door de HA laten opnemen, maar ik zou er vanuit gaan dat het aan de meter ligt en niet aan jou, als al je andere metingen altijd juist eerder laag dan hoog zijn.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Wat voor 1 heb je. Pols of arm?
    Zorg dat je m goed om doet, als je een polsding hebt zeker een cm van je Pols af. Arm rustig neerleggen.

Arm bloeddruk meter ook op juiste manier aanbrengen en rustig zitten met je arm zoals op de beschrijving.

En meten in rust, niet als je net gedoucht hebt ofzo.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou het idd ook nog een keer meten en dan idd zoals InLove beschrijft. Vooral niet te veel doen ervoor.
    Als ie dan weer hoog is, zou ik even de ha of de vk bellen.

Je zegt ook dat je een beetje duizelig bent, zou dus best kunnen dat je bloeddruk wat hoger is.

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Het is er eentje voor de pols.

Heb voor de zekerheid de huisarts eventjes gebeld of ze het tussendoor evven door de assistentie wil opmeten. Voor mijn eigen gemoedsrust.
    Was geen probleem. Gyn zit helemaal is het Erasmus in Rdam (45 min.) dus was blij eventjes bij de ha terecht te kunnen.

Zal uiteindelijk wel aan het stomme apparaat liggen ;)

6. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik heb er een gekregen of overgenomen van mijn vader,
    juist voor nu in de zwangerschap.
    Ik meet thuis goeie metingen en niet ver verschillend van bij de vk...
    ene keer alleen wat lager thuis dan bij de vk...
    Ik vind het goede, betrouwbare dingen.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je hebt slechte en iets minder slechte. Verschilt een beetje per merk. Feit is wel dat ook de meeste vk's die electrisch maten weer terug gaan naar handmatig meten. Gewoon omdat dit veel nauwkeuriger is.

8. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Nou het viel mee gelukkig,

dat stomme ding kan ook weer in de kliko :)

Bloeddruk bij de ha was 90/60... Pfieuw

9. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Maar dat je een keer een hoge bloeddruk zou hebben wil tog niet meteen zeggen
    Dat het niet klopt? Je bloeddruk schommelt de hele dag door en is nooit hetzelfde
    Al was hij idd heel hoog op die meter van je. in het ziekenhuis meten ze ook elektrisch , net zo betrouwbaar als handmatig hoor wat mij toen is verteld.
    Ligt dan zeker apparaat...

10. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Polsmeters staan er sowieso om bekend dat ze afwijkend kunnen zijn van de normale arm bloeddruk meters. Ik heb zelf ook thuis een bloeddruk meter van de Omron, dit merk gebruiken ze vaak in ziekenhuizen en bij huisartsen.
    Dat jou bloeddruk nu hoger is dan bij de VK wil voor alsnog niks zeggen. Bloeddruk op meten is een moment opname, en zegt niks over je bloeddruk in het algemeen. Vandaag kan hij hoog zijn, morgen te laag ;)

11. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Ik heb ook een Omron voor de arm. Is mij aangeraden door internist. En inderdaad, als je je net ingespannen hebt kan je bloeddruk even een stuk hoger zijn

12. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

13 jan 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag ook hoge bloeddruk gemeten met eigen electrische meter. Ook vanwege bijbehorende klachten de vk gebeld en die is thuis gekomen en die meette handmatig en toen was ie nog wat hoger. Dus hier klopte het wel. Gelijk naar het zkh gestuurd. Had 100/150 nu medicatie gekregen.
    Dus hier blij met me eigen electrische meter.

13. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    De meeste HA etc gebruiken een elektrische tensie meter voor om de boven arm.
    Een handmatige is betrouwbaarder omdat je dit zelf precies kunt horen wat de boven en onder druk is. (mits je dit kunt)
    Ik zit in de zorg en wij gebruiken altijd 1 en dezelfde tensie meter bij onze patienten. Dit om verschillende waardes te voorkomen. Altijd meten in rust (na inspanning is de waarde hoger dan normaal).
    Ik zou gewoon de meter van de verloskundige aan houden als ik jou was.. Er zat nu ook wel een heel groot verschil tussen je eigen en die van de HA! Succes ermee!

Deel Deze Pagina