Ik word sinds een paar dagen steeds gebeld door een bureau voor marktonderzoek. Ik heb ze steeds gemist en gister weggedrukt omdat we zaten te eten. Ze hebben eens per ongeluk mijn voicemail door laten lopen terwijl ze een ander belden waardoor ik weet dat het om een onderzoek gaat naar waar je je boodschappen doet. Ik erger me dood, ze hebben me al 6x gebeld in drie dagen tijd! Steeds als ik wakker word uit mijn middagdut heb ik weer een oproep van ze gemist. Waarom moeten ze mij hebben??? Zo belangrijk is het toch niet dat ikvragen beantwoord? En mag het wel want ik sta al jaren in het bel me niet register...
Vul je gegevens in het bel-me-niet register in en geef aan bij de babydozen enz dat je niet wil dat je gegevens aan derden wordt verstrekt.
Volgens mij mag het dan inderdaad niet. Maar kan het zijn dat je kort geleden ergens iets gekocht hebt waar in de voorwaarden stond dat je akkoord bent gegaan met zo'n telefonisch onderzoek? Ik zou als ze de volgende keer bellen eens vragen hoe ze aan je nummer komen.
@ napoleon Wat denk je dat ik heb gedaan... Ik zei al dat ik al jaren in dat register sta.. Caitlin, misschien moet ik dat idd maar vragen, ik ben namelijk heel voorzichtig met mijn nummer afgeven. Bij babydozen heb ik bijv. Overal een nepnummer ingevoerd.
Helaas helpt dat niks Ik wordt de laatste tijd aldoor gebeld door de telegraaf. Daar heb ik 2 jaar geleden een keer een proefabbonement gehad. Ik sta al lang ingeschreven in het bel me niet register en vul ook overal nep telefoonnummers in. Helaas vallen ze me gewoon lastig! Heb al gezegt dat ik niet meer door ze gebeld wil worden, en dat zou genoteerd worden....nou nog steeds telefoontjes hoor! Ik hang nu meteen op als ik hoor dat het van de telegraaf komt.
Dat bel-mij-niet register werkt niet, de sancties op geregistreerden bellen zijn zo laag en de bewijslast is zo lastig, dat call-centra de lijst gewoon negeren. Wij staan thuis ook geregistreerd in dat register, maar dat helpt niets, we worden soms wekelijks tientallen malen gebeld. En dan door zo'n call-center die rustig de hoorn er weer opgooit, als er op het moment van opnemen geen medewerker vrij is :x. Wij hebben daarom alle anonieme bellers geblokkeerd, ze komen er niet meer doorheen (maar in de log zien we nog wel hoe vaak we anoniem gebeld worden.)
Vraag eens namens welk marktonderzoeksbureau ze bellen de volgende keer? En vraag dan ook of ze zijn aangesloten bij de MOA (Marktonderzoek Associatie Nederland). Dan kun je die rechtstreeks benaderen. Ik snap wel dat dat voor jou extra gedoe is hoor, maar misschien lukt het zo wel. Er zijn helaas ook veel verkopende partijen die zich voordoen als onderzoeksbureaus (zogenaamd een onderzoek over je uitvaartverzekering, terwijl je die niet hebt en je er dan een aan willen smeren). Zo krijgen marktonderzoeksbureaus een slechte naam. Het zou zo moeten zijn dat, wanneer je zegt dat je niet mee wil doen ze dit direct in het systeem aangeven en je meteen uit de lijst gehaald wordt.
Ja, dat kan en dat mag ook, want wat veel mensen niet weten is dat het bel-me-niet register alleen geldt voor telefonische verkoop, niet voor marktonderzoek. Wil je niet meer lastig worden gevallen door zo'n marktonderzoekbureau, dan kun je het beste jezelf bij infofilter registreren, dan kun je ook opgeven dat je niet meer gebeld wilt worden door marktonderzoekbureau's. Anders bij het onderzoeksbureau zelf melden dat je niet meer gebeld wilt worden. Zolang je niet opneemt of zegt dat je niet mee wilt werken, blijf je in het systeem staan en word je automatsich steeds teruggebeld.
Ja hier ben ik net ook achter gekomen. Heb me gelijk ook daar geregistreerd. Als ze weer bellen neem ik op en zeg ik dat ik niet meer gebeld wil worden. Ik zou maar net in mijn kraamweek zitten zeg, dan heb ik dus al helemaal geen zin in 2x per dag door hen gebeld worden!!!!
Volgens mij bellen je ze vaak omdat ze je nog niet te pakken hebben kunnen krijgen. Kan je ze dat kwalijk nemen? Marktonderzoek valt idd niet onder telefonische verkoop. En als je je aanmeldt bij het bel-me-niet register, duurt het tot 6 weken voordat je overal verwijderd bent.
Het infofilter bestaat ook al langer dan bel-me-niet. Trouwens, aan je nummer is zo te komen dus ook met adresgegevens kunnen ze je nummer opzoeken. deze registers moet je regelmatig weer opnieuw invullen want zodra je je weer hebt aangemeld voor iets heb je weer toestemming gegeven. Heb je trouwens niet aan het einde een bandje te horen gekregen waarin je kan aangeven niet meer gebeld te willen worden?
Herkenbaar verhaal.. Eindelijk zwangerschapsverlof.. wordt ik bijna dagelijks gebeld door die irritante ongevraagde marktonderzoek bureaus.. Vandaag weer gebeld door een 036 nummer of ik interesse had mee te doen om aan het consumer scan panel.. rot op zeg! Ik heb aan de dame aan de tel ook duidelijk aangegeven dat wij ons hebben geregistreerd bij het bel-me-niet register maar ze kon me haarfijn uitleggen dat het idd alleen maar geldt bij telefonische verkoop. En als je vraagt hoe ze aan je gegevens komen dan komen ze met vage antwoorden..