Hallo Meiden, Even een lang verhaal, maar ik kon een soort gelijk verhaal niet vinden op het internet. Ik vroeg me af of andere mensen ook een soort gelijk ervaring hebben en zo niet dan hoop ik dat tzt iemand hier iets aan heeft. Ik ben 8 maanden geleden bevallen van een gezonde zoon. De zwangerschap ging goed en een bevalling zoals ik had zal ik iedereen toe wensen. Het opstarten na de bevalling was niet erg prettig door zowel een ontsteking bij mijn hechting als 2x een borstontsteking maar we zijn er door heen gekomen. En Zoals de meeste vrouwen heb ik ook een flinke tijd gebloed na de bevalling. Bij mij duurde het in ieder geval 8 weken. Na 8 weken wilde ik weer aan de pil, want gelijk zwanger worden zag ik niet zitten en een condoom... nou ja bij ons niet zo betrouwbaar. Als je bv geeft kun je 2 dingen doen of de prikpil of nog een andere pil (naam vergeten). Voor de zwangerschap had ik in ieder geval de nuva ring en die kon niet samen met bv. De pil vergeet ik dus de prikpil was voor mij de enige optie. (spiraal had ook gekund maar wist toen al wel dat ik wel graag kort erop een broertje of zusje voor ons kleintje zou willen). Dus ik dacht mooi twee vliegen in 1 klap dan ben ik ook van die bloedingen af... Nou mooi niet ik heb meer dan 5 maanden achter elkaar bloed verloren. De ene dag wat meer dan de ander. en mijn bv liep ontzettend terug. (ik neem echt nooit meer de prikpil en zeker niet als ik bv geef). Ik heb dit aan mijn dokter gemeld en zei vertelde me dat het bij de prikpil kan horen. Hij advisereerde me om te stoppen en de cyclus zelf even op gang te laten komen. Gestopt en toen begon het 5 dagen bloeden 1 dag niet 4 dagen bloeden 2 dagen niet 6 dagen bloeden 1 dag niet 10 dagen bloeden... nou ja ga zo maar door. op een gegeven moment was ik 7 dagen weer flink ongi (zoals voor de zwangerschap) en toen weer 5 dagen niet en dan weer wel (zo goed als om de week.) Toen werd ik er een beetje gek van en vroeg me af er misschien iets niet goed zat van binnen dat ik bijna continue bloedde. Ik heb de dokter gebeld en die heeft me verwezen naar de gyn. Het zag er allemaal goed uit. Er zat wel een flinke follikel maar die zou moeten springen of slinken. Advies van de gyn wacht het even af of slik de pil 1 x door. Ik heb het even afgewacht en ben tevens ook gaan temperaturen om te zien of ik wel een eisprong had. Het bleef om de week komen en ik had volgens mijn temperatuur geen eisprong. Toen heb ik de dokter gebeld voor de pil om de boel eens te resetten dmv de pil. De eerste 2 a 3 weken gingen goed geen bloed maar toen brak het weer een beetje door en elke dag een beetje bloed. Na 2 pil strippen gestopt en er kwam gelijk een flinke bloeding. Gelijk weer gaan tempen... vanaf het stoppen met de pil. nou gestopt met bloeden en 8 dagen later... je raad het al weer ongesteld. en zonder eisprong.... Vandaag maar naar de dokter gebeld en maandag even langskomen om het te gaan bespreken... To be continued... P.S. Ondertussen zijn we getrouwd en genieten we zo van ons eerste kindje,dat we het graag nog een keer mee zouden willen maken en zijn we aan het oefenen voor een tweede. Dit is natuurlijk niet leuk als je om de week bloed en zonder eisprong zal een bevruchting ook moeilijk wordem
Hoi Meelanor, Ik herken je verhaal niet, maar wat moet het ontzettend vervelend zijn om zo vaak ongesteld te worden of in ieder geval bloed te verliezen. Ik hoop dat ze je snel duidelijkheid kunnen geven en jullie echt voor een tweede gaan. Gefeliciteerd met jullie huwelijk en natuurlijk met jullie zoontje. Succes!
Ik wil je niet ontmoedigen en vind het heel slecht dat dit niet verteld is door de artsen; sommige meiden hebben een jaar nodig om hun cyclus op de rit te krijgen na het stoppen met de prikpil. Deze anticonceptie is echt niet geschikt als je snel kinderen na elkaar wilt. Stop met alle anticonceptie en wacht af of je cyclus weer regelmatig is. Heel veel succes!
Hey meiden bedankt voor jullie reacties. Ja ik baal er ook van dat ze me dit gegeven hebben. Ik heb de prikpil toen gehad van de huisarts in opleiding (verder niets mis mee hoor maar ze had me wel de mogelijke gevolgen kunnen vertellen). Volgens mij was mijn eigen huisarts was het hier eigenlijk niet mee eens toen ik zijnn reactie zag toen ik vertelde dat ik de prikpil had. maar goed daar kan ik nu niets meer mee. Anticonceptie komt er hier helemaal niet meer in niet na een tweede en niet nadat ik t gevoel heb compleet te zijn. Tenzij strikt noodzakelijk. Morgen naar de dokter om het te bespreken. Ben benieuwd
Vandaag naar de huisarts geweest. Het hele verhaal nog een keer uitgelegd. En hij wil dat ik weer naar de gyneacoloog ga. (de vorige keer heb ik bij een soort van prikpost een echo gehad van een gyneacoloog en die keek of alles er goed uit zag van binnen) nu ga heb ik een verwijzing naar de gyn in het ziekenhuis. Mijn dokter vond het raar dat het nog niet op gang wilde komen. En misschien is het die prikpil wel geweest die alles in de war schopte maar dat wil hij liever zeker weten. (en ik ook ) Dus heb nu voor woensdagmiddag een afspraak staan in het ziekenhuis. Ben benieuwd... vraag me af of die cyste uberhaubt al is weggegaan of dat die er nog zit. En misschien komt er straks wel uit dat ik gewoon een x aantal maanden moet wachten tot mijn lichaam is hersteld. Dat is dan prima maar dan is er wel naar gekeken dat er geen gekke dingen in mijn lichaam zitten ^^ PS. Ik ben echt zo blij met mijn dokter. ik zou willen dat meer meiden deze man hadden. Hij is heel gemoedelijk en geeft me altijd het gevoel dat hij me serieus neemt. (Bij mijn vorige huisartsen had ik altijd het gevoel dat ik niet werd serieus genomen en weer eens met de kluitjes in het riet werd gestuurd. Wat achter af ook nog eens waar bleek, maar goed dat terzijde)
wat een 'stom' idee om jou aan de prikpil te zetten , ik had op een gegeve moment dat ik om de 2 weken ongesteld was.. en daarna was het in 1 keer weg. na de prikpil heeft het ook enkele maanden geduurd voordat alles op de rit was , daarna aan de pil gegaan 6 maand , toen was me cyclus in juni/juli weer normaal , later eind oktober positieve test , het duurt echt verschrikkelijk lang!
@debjij dankjewel voor je reactie. Ja 'stom' ja misschien was het wel stom van mij dat ik daar zelf geen onderzoek naar gedaan had. maar goed ik heb na de bevalling wel wat anders aan mijn hoofd gehad Hopelijk zijn al die rot hormonen snel uit mijn systeem. hoelang heeft bij jou die 2 weken ongesteld zijn geduurt, weken of maanden, of zelfs jaren? (ik weet dat ieders lichaam anders werkt maar vroeg het me gewoon af) En ik ben wel "blij" dat het "cyclussen" van 15 dagen zijn. ik weet na 2 weken of ik kans heb om zwanger te worden of niet. Andere meiden wachten 80 dagen op een eisprong dat lijkt me ook vervelend.
even een update... de doos die de afspraak maakte in het ziekenhuis had haar hoofd er even niet bij :x ze heeft hem verkeerd ingepland. Kwam in het ziekenhuis aan en had helemaal geen afspraak... Ja op een totaal andere datum en tijd een afspraak... toch sterk he zelfs een andere tijd... En ik weet 100% zeker dat ik het niet verkeerd heb gedaan. Mijn man zat naast me in de auto (stond op de carkit) en die begreep het ook zo. En ik heb geleerd met afspraken om altijd op het laatst de datum te herhalen zodat er geen verwarring over ontstaat maar helaas toch een keer gebeurd. afijn weer een nutteloos uurtje en parkeergeld, maar nu ga ik volgende week vrijdag. We wachten weer af.
Even een update. Ik ben dus naar de gyn geweest. Heb een echo, een uitstrijkje en een soa test gehad. Op de echo zag alles er goed uit. Geen rare dingen. Alleen ik was "ongesteld" en mijn baarmoederwand was wat dikker. Terwijl deze dun hoort te zijn bij een ongesteldheid. Nu heb ik een kuur provera gekregen (soort chemische curretage) om de boel op te schonen. Vandaag is mijn laatste dag van de kuur en dan zou ik binnen een aantal dagen en bloeding moeten krijgen. Waarbij Ik Een schema niet bijhouden hoeveel ik bloed. Volgende week dinsdag moet ik op controle om te kijken of het weer mooi dun is.
Bij mij duurde het anderhalf jaar voordat ik na de prikpil weer een normale cyclus had. Overigens ook nadat ik een chemische curettage had gehad...
Ik heb de prikpil ook gebruikt, in het begin ook alleen maar ongesteld maar dat is later weg gegaan naar niet meer ongesteld. Ik ben nu ruim een jaar van de prikpil af en het eerste half jaar na stoppen prikpil was ik om de week ongesteld. Daarna een cyclus van +150 dagen en ni de laatste leer een cyclus van 28 dagen. Ik ben ruim een jaar verder en nog niet zwanger geweest. Ik wil je niet ontmoedigen maar na de prikpil kan het ruim een jaar duren voordat je cyclus enigzins 'normaal' wordt.
Ik heb ruim 8 jaar de prikpil gebruikt. In het begin had ik 3 weken lang lichte bloedingen en vervolgens niet meer ongesteld geworden. Na 8 jaar ben ik ermee gestopt. Na ruim een jaar kwam mijn menstruatie pas terug. Daarna heb ik een tijdje geen anticonceptie gebruikt en de afgelopen 3 jaar had ik een koperspiraaltje. Na verwijderen van mijn spiraaltje was ik in 1 ronde zwanger. Het zou dus wel even kunnen duren voor je cyclus weer normaal is maar als die weer normaal is ben je ook weer gewoon vruchtbaar.