Hier niet. Ik moest in elk geval één normale menstruatie gehad hebben, zeiden ze. Maar ik zei dat ik borstvoeding gaf, dus dat ik die misschien helemaal niet zou krijgen. Toen hebben ze gewoon een afspraak gemaakt.
Zo'n staafje heet een Implanon. En je hebt er nog een soort van geloof ik. Het is een staafje, wat door de gyn onder je huid wordt aangebracht. Meestal in je bovenarm. Het kan drie jaar blijven zitten en geeft in die tijd hormonen af. Je kan em zelf voelen in die tijd, dus dan kan je zelf controleren of die goed zit. Er zitten dezelfde hormonen is als de mirena, dus kan bij borstvoeding. Als het goed is ingebracht, is het de veiligste vorm van anticonceptie die er is (0,02% kans op zwangerschap).
Dat implanon klonk goed dus heb even wat info opgezocht. Info klonk ook goed alleen waren de ervaringen meer horrorverhalen dan positieve reacties?? Ik weet het geloof ik even niet meer. Iemand beschreef het plaatsen van een mirena ook als helse menstruatie pijnen en erna nog een paar uur weeën?? Nou, daar pas ik voor. Dan maar een condoom gebruiken?! Misschien moet ik even een nieuw topic openen met de verschillen in voor-en nadelen van de mirena en implanon?? Reacties zijn hier overigens nog steeds welkom. Ben er nog niet uit...
Apekop, het plaatsen van een spiraal is gegarandeerd pijnlijk als je nog nooit hebt bevallen. Na een bevalling is het echt wel te doen of zelfs pijnloos. Mijn ervaring was dat de eendenbek echt pijnlijk was, omdat ik me niet goed kon ontspannen. Van het daadwerkelijke plaatsen van de spiraal voelde ik helemaal niets.