Mijn dochter is 14 maanden en ziet er "lekker " uit.. Ze weegt 12 kilo, lengte weet ik niet, maar ben bang dat het cb haar te zwaar vindt.. Ze loopt en kruipt trouwens niet.. Komt wel vooruit op haar kont.. Ik geef haar geen snoep, wel soms een koekje. (wafel, lange vinger, ontbijtkoek enz.) Dit is haar schema, doe ik het zo goed? Of kan er wat worden veranderd? Er zijn altijd veel mensen die zeggen dat ze er goed of lekker uitziet, en dan schiet ik altijd in de verdediging.. Hou er niet van als mensen dat zeggen Haha.. 8.00/9.00 uur: Fles halfvolle melk met brinta. Volle fles. 10.00/10.30 uur: Fles Diksap/Verdunde Ranja, of water. + Koekje (lange vinger, eierkoek, ontbijkoek, eierwafel) of fruit. (knijpzakje, als we onderweg zijn, of banaan, mandarijntje enz.) 12.00 uur: 2 boterhammen, zonder korst, met halvarine en beleg. (smeerkaas, kipfilet, jam, boterhamworst, kaas enz.) 15.00/ 15.30 uur: Zie tussendoor ochtend. 17.30 uur: Potje of met de pot mee. Kan vanalles zijn, stamppot, rijst, aardappelen, pannenkoeken, soep, enz. Geen toetje. Alleen bij uitzondering. 19.00 uur: flesje halfvolle melk. (volle fles, gaat ook altijd leeg) Natuurlijk, krijgt ze ook wel eens een hapje taart bij visite, een patatje, een likje slagroom, een hapje cake van Pake enz. maar dit komt bijna niet voor.. Wat vinden jullie?
Mijn zoontje is 10 maanden en woog bij de laatste meting 2 weken terug bijna 11kg. Hij is wel lang (77cm). De kinderarts en het cb vinden hem niet te zwaar of te dik. Hij volgt mooi zijn eigen lijntje. Maar mijn zoontje had dan ook al een startgewicht van 4442gram.. Wat betreft je schema zou ik als vast ochtend tussendoortje fruit geven ipv. een koekje. Volgens mij is het verder prima hoor. Mijn zoontje heeft ongeveer hetzelfde schema. Wel let ik er op dat hij maar 1x per week smeerworst/boterhammenworst op zijn boterham krijgt. Dit zijn namelijk dikmakers. Ohja en mijn zoontje drinkt voornamelijk water en thee.Af en toe diksap.
Zou ook sowieso fruit geven als tussendoortje met een beker water/sterk verdunde diksap. Lange vinger/wafel/ontbijtkoek zijn 3 dingen die sowieso wel al veel suiker bevatten. Dus zouden mijn voorkeur niet hebben, zeker op die leeftijd. Knijpfruit ook niet eerlijk gezegd. Hier kreeg ze meestal rijstwafel (goodies) of soepstengel...
Ze krijgt sowieso 1 keer dag fruit, in de middag of ochtend. En het sap is sterk verdund. Knijpfruit bij uitzondering. Wat me wel opviel is dat 1 zakje knijpfruit minder kcal bevat dan een potje fruit.. En ontbijtkoek is zo,n mobieltje.. 39 kcal. Soepstengels en rijsttafels geef ik liever niet, omdat ze hier een keer in is gestikt. Deze kan ze eigenlijk nog niet kwijt worden.. Ik probeer het niet allemaal goed te praten Haha, meer even toelichten Zijn er nog andere suiker arme tussendoortjes, niet te hard, die jullie geven?
Onze dochter heeft heel lang twee keer fruit gegeten en geen koekjes, snoep etc.. Nu vraagt ze weleens om een snoepje maar als ze dan mag kiezen, kiest ze vaak nog rozijntjes..
Mijn dochter is ruim 9 maanden en weegt 11,5 kilo bij een lengte van 80 cm. Dus tja, wat is te zwaar. Ik, en ook mijn cb maken zich er niet druk om. Het is prima in verhouding, en je kunt een baby toch niet op dieet zetten. Ik geloof niet dat een baby zoveel meer te eten krijgt dat hij daarvan te dik wordt. En als ze gaan lopen straks gaat het er ook weer af. Mijn dochter eet alles, en krijgt voornamelijk gezonde dingen...het is ook haar bouw
Laatste keer bij cb was ze 74.5 cm. Dit is 3 maanden terug, dus ik denk dat ze nou rond de 78 cm zit.. Of groeien ze sneller?
Zo schokkend lijkt het me niet en al vindt het cb haar te zwaar, ze is nog maar 14 maanden en ze loopt ook nog niet... Hier een "lekker" mannetje van net 2 en nu 15 kilo maar de laatste maanden is ie vooral in de lengte gegroeid. Zou me er niet druk om maken, heerlijk juist die bolle wangen en spekbilletjes
Het gaat inderdaad om de combi lengte/gewicht, maar dan ook met name het verloop van de curve... Is er sprake van een snelle stijging of volgt ze gewoon haar eigen lijntje? En verder zal het allemaal wel meevallen, zeker als ze nog niet kruipt of loopt!
Ze volgt idd haar eigen lijntje, altijd wel iets boven gemiddeld maar toch.. Ach, zolang ze geen snoep, koek, en andere dikmakende dingen krijgt, maar gewoon gezond eet, dan kan ik er toch niks aan doen? En als ze loopt hopelijk, dat er dan wat meer model in komt..
ik zou denk ik de fles in de ochtend vervangen voor een boterham met 120 cc melk. Of dat qua calorieën uitmaakt weet ik niet overigens.
Ik vind jou schema gewoon heel normaal hoor. Mijn dochter haar schema ziet er ook zo uit ongeveer. 1 keer fruit en 1 keer een koekje, en ook de koekjes die jij noemt. Mijn dochter krijgt alleen in de ochtend een boterham met melk. Krijgt ze ook nog melk bij der lunch? Misschien kan je de avondfles iets minder melk geven? Mijn dochter is wel een fijn meisje, ik weet nu even niet zo snel hoeveel ze weegt. maar bij de laatste keer op het cb (rond de 13 maanden) woog ze 9,1 kg en 74 cm ongeveer
Maakt qua kcal niet veel uit idd. En aangezien ik nog een zoontje heb van 7 weken die ongeveer altijd rond de dezelfde tijd zijn fles wil sochtends, is het wel handig dat zij nog een pap fles krijgt, die ze zelf kan doen.. Dan kan ik zoontje de fles geven Haha, ja soms moet je keuzes maken..
Nee geen melk bij lunch alleen in de ochtend en avond. De avondles kan misschien wel wat minder idd, en dan misschien afbouwen tot een bekertje melk voor het slapen gaan.. Ze vindt het nog zo lekker! Hoort voor haar ook echt bij het avondritueel, dan gaat ze lekker liggen en weet ze dat ze zo naar bed gaat.. Ze is idd wel wat fijner ja!
Ik zou geen knijpfruit geven onderweg, maar dan gewoon iets meenemen wat gemakkelijk onderweg opgehapt kan worden: appel, banaan, net wat voor jullie gemakkelijk is. Knijpfruit bevat namelijk veel meer suikers dan een gewoon stuk fruit, omdat het gepureerd is. Verder zou ik geen ontbijtkoek, lange vinger of eierkoek geven: allemaal aardig wat suiker. Rijstewafel, beestenkoekjes van goodies, soepstengel lijken me wat betere alternatieven Diksap: waarom geen water? En ontbijt: waarom geen boterham? Pap zet veel meer aan dan brood, dus als ze vrij flink is, zou ik voor een boterham gaan.
Te zwaar zal ze niet zijn. Mijn dochter weegt 11 kg en is 75cm lang ze is bijna 1 jaar. Hoeveel is een volle fles 240cc? Ze hoeven maar 300cc half volle melk op een dag te krijgen volgens het cb. Ik zou ipv diksap haar roosvicee geven daar zit minder suiker en calorieen in. Tussendoortje krijgt ze hier ook soepstengel of rijstewafel al vanaf 8 mnd. De fles smorgens verlagen evt en alleen half volle melk geven met een boterhammetje ipv pap? Maar zou je geen zorgen maken, ze is echt niet te zwaar.
Onze jongste is al even niet meer gewogen, maar is volgens mij momenteel zo'n 9,5-10 kilo bij zo'n 80 cm. Eet momenteel niet geweldig door oorklachten die al een hele tijd spelen, dus dat helpt niet mee om wat aan te zetten hier, maar goed: ze is beslist nog niet mager. Wel een tengere dame hier.