Momenteel is onze relatie echt flink in een dal.. Niet qua liefde, we houden nog steeds evenveel van elkaar als in het begin. Maar we zijn allebei erg veranderd. Dat is ook wel logisch natuurlijk maar het wordt nu te erg. Bij mij hebben de bevallingen zon impact gehad dat ik niet veel moest hebben van lichamelijk contact. Inmiddels is dat er zo ingesleten dat we het normaal vinden. Opzich niks mis mee maar dan krijgt je relatie daardoor ook gen positieve energie meer. Verder ben ik gewoon vaak moe door gebrek aan nachtrust de afgelopen jaren en dan ook sneller geïrriteerd. Mijn man heeft het erg druk op de zaak en werkt heel veel over. Dit moet ook gewoon, hij wist dat en kan het ook wel aan. Maar hij is een enorme nadenker en is thuis nog veel er mee bezig, dan heb ik weer zoiets van"Ben je eindelijk thuis ben je er niet bij met je hoofd! Verder heeft hij veel zorgen in de familie en doet daar veel voor. Geeft ook druk. Plus dat hij niet veel thuis is en we in de ene avond dat hij dat wel is niet ineens het roer om kunnen gooien en alle drukte vergeten. Zijn net (voor t eerst!) twee dagen en een nacht samen weg geweest, we vonden het allebei mooi. Musea bezocht, dingen doen waar we samen van houden. Maar verder was het net als thuis, beetje saai, hij blijft tobberig al zegt hij wel dat t hem goed gedaan heeft. Misschien hoopte ik ergens dat het (nu) zou veranderen maar dat is dus niet zo.. Moeilijk allemaal. Ik weet zelf ook niet goed wat ik hiermee wil
Heel herkenbaar!! Onze relatie is echt in een dal geraakt na de geboorte van ons derde kind.Ik was alleen maar bezig met de kinderen en zag hem nauwelijks nog staan en had ook geen interesse meer in zijn bezigheden.Natuurlijk vroeg ik wel plichtsgetrouw hoe het op zijn werk was geweest en omgekeerd ook maar de echte interesse was er niet of nauwelijks maar dat komt omdat je allebei zo moe bent dat je hoofd gewoon vol zit. Vorig jaar hebben we echt in een heel diep dal gezeten waarop ons huwelijk regelrecht rinchting een echtscheiding ging. We moeten hard blijven werken aan onszelf maar ook aan onze gevoelens voor elkaar.We prikken sowieso iedere 2 maanden een avondje weg met zijn tweeen. Dat kan een hapje eten zijn,naar de film of bij vrienden op visite. We zijn er nog lang niet want het blijft doorpakken.
Heftig!! Dank voor je verhaal. Dat je hoofd vol zit, dat is het voornaamste hier. Vooral bij mijn man maar bij m ij ook gewoon, nu de kids veel praten en vertellen
Wij doen veel samen en eens per maand of 2 à 3 gaan we samen een dagje weg als de oudste bij haar vader is en de jongste bij opa en oma. Gewoon heel soms wat met ze 2 doen.. We doen verder veel samen met de kinderen en alles dus heb er geen last van maar het lijkt me verschrikkelijk.. Misschien samen een film kijken af en toebid naar de bioscoop of
Ik zeg hier altijd; buiten dat je papa en mama bent, ben je ook man en vrouw. de basis moet goed zijn en je heb dus gewoon echt tijd voor elkaar nodig. plan dit regelmatig in. wij gaan hier 1x per maand(2 maanden) wat samen doen. kids ff naar opa en oma en dan gewoon tijd voor onszelf. geen werk, geen kids, geen verplichtingen. als de fundering in het gezin niet stabiel is dan wankelt de rest van de toren. het is goed dat je het zelf nu ziet en niet 1 van de 2 op een gegeven moment zo uitgeblust is dat het niet meer te redden is. regelmatig gewoon even tijd samen zonder kids. samen koken, filmpiej op de bank. gewoon simpele dingen. wij hebben hier ook wel periode gehad dat we op automatische piloot stonden. wakker worden, kids naar school, werken, schoonmaken, koken, kids naar bed. en je dag is alweer voorbij. ik neem regelmatig wat lekkers of leuks mee en dat stop ik dan stiekem in zn tas. als hij dan na een rot ochtend op zn werk pauze neemt dan ziet hij 'berichtje' van thuis. hijs gek op engelse drop, gevulde koek. gewoon simpel klein iets. het gaat om het gebaar. en dan krijg ik een lief berichtje dat hij op die momenten gewoon weer even wat energie krijgt en niet kan wachten tot ie weer thuis is. soms een (gekke)foto van mij en de kids doet genoeg.
Oeps ging wat fout.. Bedoel of af en toe bioscoop of samen wat koken en ja het kan niet iedere dag als hij druk is met werken maar dan misschien een bak koffie klaar zetten met wat lekkers en de kaarsjes aan als hij uit zijn werk komt ?
relatie therapie . klinkt echt ontzettend cliche .. het leek mij altijd echt VRESELIJK . ik zag ons al zitten in een dr Rossi setting .. Maar onze relatie was ook echt in een enorme neerwaartse spiraal gekomen. veel ruzie, onenigheid en allemaal fitten op elkaar. Dus toen toch maar de stap genomen en het klinkt echt heel raar, maar wij hebben sinds die tijd helemaal geen ruzie meer. Nog wel eens woorden of het niet eens zijn met elkaar maar we hebben nooit meer die rottige ruzies. Heerlijk !!!!! We zijn zoveel meer naar elkaar toe gegroeid nu. het voelt zo goed en ik ben echt zo ontzettend gelukkig nu. Misschien ook een goed idee voor jullie liefs Muis
Ruzie hebben we btw niet, de basis is ook goed, maar het is zo saai.. Dat bedoel ik niet om te klagen. Maar ML is aan het werk of komt even thuis vliegen en is gewoon zo 'vol' van alles, hj heeft ook lang nodig om een weekend gevoel te krijgen zeg mr. Dus laat staan als hij werkt op zaterdag dan komt dat gevoel helemaal niet Dat had hij altijd al maar hoe drukker hij is hoe in zichzelf gekeerder, zeg maar. Samen weggaan zit er ivm oppas niet vaak meer in, als gezin ook niet veel meer gedaan, na ja in de winter ga je er ook niet echt op uit. Ik bedoel niet relatietherapie, de basis is prima het komt gewoon door alle stress en nooit eens tot jezelf kunnen komen. Er is ook altijd wel iemand die aan m trekt. Ze steunen in de fam. veel op hem en dat begrijp ik maar het wordt te veel.. Alleen hoe verander je dat als je de enige stabiele bent.. En o ja, als hij vrij is of op zondag zijn we ook samen en als gezin, even lekker lezen samen zittend. Dan ontspant hij wel maar ik bereik niet meer echt zijn IK of zo. Moeilijk uit te leggen, ik ben te vaag denk ik..
Hebben wij hier ook gedaan, en wat wij doen is een film avond ingesteld, die avond is voor ons 2.. Dan gaan we echt wat samen doen dat hoeft niet te betekenen altijd een film maar soms zitten we urenlang te praten of gewoon te knuffelen of kijken we een film of spelen een spelletje op de xbox.. Kwa liefde bedrijven. Dit hadden wij ook en wat we beide hebben gedaan is ondanks erg moe zijn en een vol hoofd hebben toch zin maken.. Als is het maar voorspel de rest komt dan vanzelf. Sinds we dat gedaan hebben in combinatie met een avond voor 2 is het een stuk spontaner en veel leuker weer in de relatie, we stoeien weer, knuffelen overdag weer als hij thuis is. en zo is het weer opgebouwd. Dus mijn advies maak tijd voor jou en hem.. Echt tijd voor 2 en doe wat leuks, in het begin is het lastig omdat je beide nog vol zit met van alles maar met de tijd went het en lukt het je beter om dingen los te laten en echt te genieten van samen zijn.. Succes!
Daar zit een groot misverstand. Als je aan relatietherapie begint, om de relatie te redden van een naderende ondergang, dan ben je rijkelijk te laat. Zie het meer als een APK. Een opkikker, extra boost, die ook heel fijn is, als de relatie an sich nog hartstikke goed gaat! Jullie steken daar vast wat van op. Bijvoorbeeld hoe je je hoofd écht leeg kunt maken als je even tijd voor elkaar neemt.
Dat geloof ik graag. Punt is dat mijn man dat echt niet kan. Hij voelt het zelf ook wel en met moeheid neemt de afwezigheid toe. Het zit in de familie, 1 heeft er zelfs onderzoek naar laten doen.. Maar het is niet op te lossen. Ja door minder drukte maar hoe ouder hoe drukker vaak he.. We doen ook weleens wat samen thuis maar het werkt niet echt met zon afwezige man.. en als dan pas om 23.00u zn hoofd leeg is en ineens moeten we nog knuffelen, sorry dan kan ik niet meer omschakelen.. Ik ben dan ook echt te moe, wordt daar heel beroerd van. Wat niet wil zegen dat ik het nooit probeer maar ik voel dan gewoon écht niks (soort blokkade) tenzij we heel veel tijd hebben, zoals s ochtends een enkele keer.
Dit bedoelde ik. Omdat we daar al jaren mee bezig zijn (zelf) en ook door tips van die familielid die het ook (erger) heeft. Ja het klinkt wat gek ik weet het
Je vraagt raad en op alles wat gezegd word heb je een tegen antwoord Is er niemand in de familie of buurt die eens in De maand eventueel tegen kleine vergoeding op wilt passen En zelf in de winter is er genoeg te doen ga eens een avondje naar café lekker wat drinken of ga uit eten Stuur overdag elkaar eens een lief berichtje Zeg ik hou van je Knuffel elkaar als je thuis komt
Jullie zijn beide waarschijnlijk niet echt sexuele mensen... en als je het helemaal niet meer doet door smoesjes ( wat dat zijn het toch...moe..te druk..te ??? what ever...) dan kom je heel ver bij elkaar vandaan te staan. Ik denk niet aan relatie therapie maar eerder aan een seksuoloog.
Als ik hier zou neerzetten hoe mijn relatie er voor staat, dan zouden jullie blij zijn met jullie relatie
Met de winter bedoelde ik dingen met de kids doen Geen dure binnendingen. Oh enne, dat laatste gebeurd hier ook hoor! maar zelfs onder het vrijen gebeurd het weleens dat zn gedachten ineens afdwalen... dat is best moeilijk Hij vind het zelf ook erg vervelend.. Ik zeg dat niet alleen om te klagen maar omdat het dan allemaal veel moeilijker wordt om er mee om te gaan. Het is ook niet te bedoeling om tegenantwoorden te geven, zo lijkt het misschien. Daarom zijn we ook weggeweest samen terwijl ik daar best tegen op zag.. Maar het was net als anders, of wil ik nu te snel of zo..
is het een optie voor je man om minder te gaan werken zodat je elkaar wat vaker kunt zien? dit zal wel HEEL gek klinken bij sommigen, maar werk je om te leven of leef je om te werken?
+1, ik zou je zorgen aan hem vertellen en kijken of er een aanpassing gemaakt kan worden. Zo kan het toch niet? zit hij dan niet tegen een burnout aan of zo?