Opdringerig?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik had afgelopen vrijdag een sollicitatiegesprek voor de perfecte stageplaats voor mijn opleiding! Helaas was er donderdagavond iets verschrikkelijks gebeurd waardoor mijn leven bijna helemaal op zijn kop stond. Ik was er zo erg mee bezig dat ik helemaal mijn gesprek vergeten was die ik de dag erna had.. Ik vergeet echt nooit me afspraken maar dit voorval was zo heftig voor mij dat ik helemaal van slag was en het dus echt vergeten was. Ik kon mezelf wel voor me kop slaan dat ik zo stom was geweest en had heel vaak mijn excuus aangeboden en uitgelegd wat er gebeurt was. (Wat overigens echt heel kinderachtig is dus dat was een tweede niet zo beste indruk..) ik was diezelfde vrijdag aan het einde van de middag er nog heen gegaan om nogmaals persoonlijk me excuses aan te bieden maar toen was ze er niet (ze had wel telefonisch gehoord dat ik er stond en waarom.) nu hebben ze me vandaag terug gebeld en gezegd dat ze overlegt hebben en hebben besloten toch verder te zoeken. Ben er echt kapot van en had het al naast me neergelegd maar nu hoor ik van een klasgenoot dat zij vandaag wel is aangenomen en dat ze nog mensen zoeken... Nu twijfel ik, zal ik het gewoon echt laten en verder zoeken terwijl dit wel echt mijn droom stageplaats is of zal ik toch nog een email sturen met nogmaals mijn excuses en dat ik de stageplaats echt heel graag wil. Ik twijfel of dit motiverend of juist opdringerig overkomt omdat ze dus vanochtend heeft gezegd dat ze verder zoeken aangezien ik dus vrijdag niet was geweest... Wat denken jullie, doen of niet doen?!

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wie niet waagt, die niet wint, al geef ik je weinig kans.

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Balen zeg. Dat is geen goede eerste indruk nee. Zu het alsnog wel proberen. Misschien zien ze dan dat je toch je best doet.
    Suc6.

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ik denk niet dat ik het zou durven, ben nogal een scheiterd:D maar wie niet waagt wie niet wint idd.. Nee heb je, ja kun je krijgen

5. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Je kan het proberen, maar ik heb meerdere malen in sollicitatiecommissies gezeten en ik zou dit zo'n afknapper vinden dat ik het ook niet aan zou durven

6. Tja, het ergste wat je kan gebeuren is dat ze je nog steeds niet willen.. Dan verandert er dus niets. Het kan dus nooit slecht aflopen! Ik zou het gewoon doen!

7. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Gewoon proberen meid. succes!

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad mee eens:).

9. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik zou het ook gewoon proberen. Meer kun je niet doen. Op dit moment staat het er slecht voor, maar dat kan natuurlijk veranderen. Zo niet, heb je wel alles gedaan wat in je macht ligt.
    Succes!!

10. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Zou idd zoals Shadixxx zegt gewoon proberen, afgewezen ben je al. Veel erger kan het niet worden, en in jezelf blijven herrineren dat de kans klein is, niet teveel hoop maar het wel proberen, nogmaals.

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat heb je te verliezen? Ik zou het gewoon proberen.

12. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Dit dus :)

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik zou het zelf niet durven. Maar zoals al gezegd, slechter word het er niet van. Gewoon doen!!

14. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik zou het zeker wel doen, nee heb je ja kun je krijgen.

15. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik zou het dus niet doen!
    Gewoon niet omdat ik een schijtluis ben en alleen de gedachten al hoe ze ,na nóg een poging, over me denken maakt dat ik er vanaf zou zien...
    Weet niet of er nog iets laffers bestaat eigenlijk, maar hey, dit ben ik!

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dankjulliewel voor jullie reacties! Ik vind het zelf ook echt heel eng maar een leukere stageplaats dan deze ga ik zeker niet vinden! Ik ga het gewoon proberen hoe eng het ook is... Het kan inderdaad niet erger worden dan hoe het er nu voor staat..! Nu nog bedenken hoe ik het in de brief moet omschrijven...

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Tje je kunt het altijd proberen het zal er niet slechter van worden. Al ben ik heel eerlijk als je bij mij had gesolliciteerd moest je wel erg goede reden hebben, dood in familie, ernstig ongeval ofzo, mocht ik het niet nakomen van je sollicitatie ove rhet hoofd zien en alsnog met je door willen.
    Maar niet geschoten is altijd mis dus proberen kan altijd ;)

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dit is dus precies hoe ik er ook over denk.. En dan vooral, gaan ze me na nog een poging niet heel erg opdringerig en vervelend vinden..?! Maar aan de andere kant, nee heb je en ja kan je krijgen.....

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ze vonden het vooral erg dat ik ook niet had gebeld (wat logisch is want ik was het echt helemaal vergeten) en dat snap ik ook van hun kant natuurlijk... Het was niet zo erg als dood in familie of ernstig ongeval maar het het was voor mij en mijn gezin wel heel erg.

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Dan hoopmik voor je dat het in de ogen van het bedrijf ook ernstig genoeg is zodat je nog een kans maakt. Blijven lastige dingen en je moet maar zo denken over je praten doen ze toch :D. Nu is het dat meisje dat niet op kwam dagen en morgen misschien dat meisje dat weer mailde maar gepraat wordt er toch dan maar beter proberen dat ze zeggen he dat meisje heeft lef laten we toch eens verder kijken ;).

Deel Deze Pagina